کد خبر: ۷۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

قائم مقام وزیر بهداشت: حمایت دولت از خیرین ضروری است

ایازی گفت: باید نیازسنجی های دقیق انجام و در اختیار نیکوکاران قرار داده شود.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و بهزیستی را دو نهادی دانست که به‌واسطه ساختارهای مناسب، امکان جذب کمک‌های مردمی را به‌درستی فراهم کرده‌اند و بر لزوم حمایت‌های دولتی از خیرین و نیکوکاران تاکید کرد.

سیدمحمد ایازی در سومین اجلاس قائم مقامان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت، نیکوکاری عرصه سلامت در فارس را ریشه دار عنوان و اظهار کرد: اکنون در شیراز گرد هم آمده‌ایم تا از این تجربه خوب استفاده کنیم و بدانیم چه تدبیری به کار ببندیم.

وی با تاکید بر نیازسنجی در حوزه بهداشت و درمان، تصریح کرد: با انجام نیازسنجی های دقیق، باید آن را در اختیار نیکوکاران قرار داده تا کمک ها در مسیر صحیح هدایت شود و افراد نیکوکار از نیت خیر خود منصرف نشوند.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات ارزشمندی که به یاری نیکوکاران سلامت در فارس انجام شده است، اقداماتی نظیر احداث بیمارستان‌های سوانح و سوختگی و مادر و کودک و کوثر را بسیار ارزشمند خواند.

تجربه 13 ساله مجمع خیرین تامین سلامت فارس، یک الگوی مناسب برای جهان است

رئیس هیئت امنای مجمع خیرین تأمین سلامت فارس هم در این گردهمایی با بیان اینکه اساساً بهترین مردم از دیدگاه قرآن و دین اسلام، کسانی هستند که بیشترین نفع را برای نوع بشر داشته‌اند، گفت: خیران و نیکوکاران براساس یک جهان‌بینی دقیق این راه را انتخاب کرده‌اند.

آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب با اشاره به داستان‌های عبرت‌آموز قرآنی در خصوص انسان‌های مختلف و سرنوشت آنان، داستان حضرت سلیمان و قارون را مورد توجه قرار داد و به بیان و مقایسه این دو فرد از دیدگاه قرآن پرداخت و گفت: حضرت سلیمان از دیدگاه قرآن دارای چهره‌ای کاملا مثبت و الهی است که در جایگاه نبوت قرار می‌گیرد و قارون یک چهره منفی و منفور که عاقبت بسیار ناگواری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه سلیمان نبی، دارای ثروت، مکنت، منزلت و قدرت بوده است اما علی‌رغم تمام این داشته‌ها از جاده عبودیت خارج نشده و همه آنچه‌ را دارد از خدا و به‌دلیل خدمت به‌خلق برای خدا می‌داند، گفت: حضرت سلیمان هرچه دارد را فضل خداوند می‌داند که برای آزمودن او، برایش مهیا شده است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در بیان داستان قارون، گفت: ثروت قارون در حدی است که گروه‌هایی از انسان‌ها باید صندوق‌های ذخیره‌اش را و به کلامی، کلیدهای صندوق‌های ذخیره‌اش را حمل کنند.

وی با تاکید براینکه قارون این دارایی و مکنت و قدرت را ناشی از علم و توان هوشی خود می‌دانست، گفت: این معنای غفلت است، خداوند نیز در اثر این طغیان و بریدن از مبدا خیرات، قارون با همه ثروتش را به زمین فرو برد.

رئیس هیئت امنای مجمع خیرین تأمین سلامت فارس با یادآوری اینکه قرآن به زیبایی مقایسه دو چهره براساس دو جهان‌بینی را انجام می‌دهد، گفت: به‌ حمد الهی خیرین و نیکوکاران امروز با اعتقاد به آخرت بهترین استفاده را از نعمت‌های الهی کرده‌اند.

آیت‌الله دستغیب تصریح کرد: کسانی که امور خیر انجام داده و بیمارستان و درمانگاه ساخته‌اند و از بیماران نیازمند غافل نشده‌اند، بدانند که تمام وعده‌های خداوند صدق است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: تجربه 13 ساله مجمع خیرین تامین سلامت فارس که اساس آن خیرین و مردم هستند، یک تجربه بسیار موفق و الگویی مناسب برای کشور و جهان است و من دست خیرین را با افتخار می‌بوسم.

برای توسعه نیکوکاری سلامت در فارس نیازمحور عمل کردیم

در ادامه این همایش رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم بنا نهادن مجمع خیرین تامین سلامت فارس را باب رحمت خدا دانست و گفت: با تاسیس این مجمع، اساسنامه ای نگارش شد که یکی از برکات آن، نیازسنجی حوزه سلامت به تفکیک شهرستان ها بود که بر اساس آن، نشست های متعددی با مسئولان شهرستان های فارس برگزار کرده و برای رفع نیازها، چاره اندیشی کردیم.

دکتر محمدهادی ایمانیه گفت: برای توسعه نیکوکاری عرصه سلامت در فارس، نیازمحور عمل کردیم و از طرفی تلاش شد هرکجای استان، هر نیکوکاری که قصد کمک دارد، این نیت خیر در قالب تفاهم نامه ای درج شود.

وی با تاکید بر نقش موثر وساطت دانشگاه های علوم پزشکی در پیشبرد امور نیکوکاری عرصه سلامت و انگیزه بخشیدن به نیوکاران، تصریح کرد: تامین زمین، رفع مشکل مالیات، انشعابات و گمرک ورود تجهیزات پزشکی به کشور، از جمله مسایلی است که برای رفع آن ها باید برنامه ریزی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیکوکاری در عرصه سلامت را حرکتی بزرگ دانست که در کشور آغاز شده و بر لزوم تامین تسهیلات لازم برای نیکوکاران، تاکید کرد.

بنابر این گزارش در این مراسم از تعدادی از خیرین و نیکوکاران برتر تجلیل شد.

نظرات بینندگان