کد خبر: ۷۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
دبیر همایش «جوان و اندیشه» اعلام کرد:

رونمایی از ۳ طرح فرهنگی در لار/ بورسیه نخبگان لار در دانشگاه‌های اروپا

دبیر همایش تخصصی «جوان و اندیشه» با اعلام رونمایی از طرح‌های فرهنگی گفت: سالن‌های تخصصی سینما، شهر کتاب و کارگاه نوآوری و خلاقیت طرح‌هایی است که کلنگ آن در همایش امسال به زمین خواهد خورد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از لادستان، نشست خبری ششمین همایش تخصصی «جوان و اندیشه» با حضور دبیر همایش، معاون فرهنگی فرمانداری لارستان و اصحاب رسانه در دفتر دبیرخانه مرکزی همایش جوان و اندیشه برگزار شد.

محمد منیری دبیر همایش تخصصی جوان و اندیشه یکی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش را تقدیر از برگزیدگان علمی منطقه خواند و با بیان اینکه جامعه هدف ما نخبگان منطقه هستند، افزود: از نظر ما نخبه کسی است که توانمندی این را دارد که به نظام اجتماعی و جامعه خود سود برساند.

وی ادامه داد: علیرغم برگزاری همایش های متعدد در کشور که اکثراً با هزینه کلان و بازدهی اندک برگزار می شود، از ابتدای کار بر این شدیم که اهداف و مسیر همایش را به درستی ترسیم کنیم.

منیری تصریح کرد: گروه مخاطب ما عموماً نخبگان علمی و فرهنگی می باشند که در نظام اجتماعی تاثیرگذار در این حوزه هستند.

دبیر همایش تخصصی جوان و اندیشه با اشاره به میزان بازدهی این سلسله همایش ها در منطقه لارستان و کشور گفت: به اعتراف کسانی که در حال برگزاری سیر مطالعاتی کشور هستند، این همایش بصورت کیفی در سطح کشور بی نظیر است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه ما خیّرخیز است، دغدغه همکاران ما را نسبت به برنامه ریزی و اجرای پروژه های بلندمدت فرهنگی با همکاری خیّرین منطقه را برانگیخت، بطوری که دبیر سابق همایش طی مذاکراتی با خیّرین و نیز با برنامه ریزی و طرح هایی که داشتند، موفق به جذب اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در قالب بزرگترین مجتمع فرهنگی - ورزشی جنوب کشور در لارستان شدند، که اکنون در حال اجراست و ان شالله تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: امسال نیز با اعتبار خیّر فرهنگی و با مطالعه و طراحی دبیرخانه همایش، طرح جدیدی را در دست طراحی داریم که بصورت یک مجموعه بسته فرهنگی برای شهر لار طراحی شده که شامل ۳ سالن سینمای تخصصی ویژه اکران فیلم و اجرای تئاتر، یک شهر کتاب که در حال طراحی است، که پس از پایان یافتن شهر کتاب، همکاران ما مشغول به طراحی ۳ کارگاه تخصصی ابتکار، نوآوری و خلاقیت خواهند رفت، که کلنگ آن در حاشیه همایش امسال به زمین خواهیم زد.

منیری حفظ ایجاد رابطه نخبگان با منطقه خود را از دیگر اهداف دبیرخانه جوان و اندیشه خواند و اظهار داشت: عموماً نخبگان بعد از ورود به دانشگاه، ارتباطشان با مناطق خود قطع می شود و در مرکز کشور و یا مرکز استان مشغول به فعالیت می شود، که این قطع ارتباط باعث می شود که بسیار از مسئولین حتی ظرفیت های نخبگان منطقه را نشناسند و قاعدتاً از آن ظرفیت استفاده نکنند.

این نخبه فرهنگی لارستان عموم برنامه های تخصصی همایش امسال را طراحی مجموعه فرهنگی جوان و اندیشه توسط نخبگان منطقه لارستان بزرگ خواند و افزود: بحمدلله تمام اعتبار فرهنگی این مجموعه فرهنگی بالغ بر ۶ میلیارد تومان از طریق خیر تأمین شده که بلافاصله بعد از همایش اجرای ساخت سینماها را شروع خواهیم کرد. که پس از اتمام آن به ترتیب شهر کتاب و سپس کارگاه خلاقیت، نوآوری و ابتکار را نیز شروع می کنیم.

وی ادامه داد: اختتامیه همایش امسال که ۲۹ مردادماه برگزار خواهد شد، وزیر محترم آموزش و پرورش جهت تقدیر از برگزیدگان آزمون سراسری و نیز رونمایی از این طرح های فرهنگی ذکر شده در لارستان حضور می یابند.

منیری افزود: وزیر آموزش و پرورش پنجشنبه ظهر وارد لارستان خواهد شد که پنج شنبه شب در مراسم اختتامیه همایش در تالار وحدت حضور خواهند یافت و صبح جمعه نیز با فرهنگیان منطقه دیدار خواهد کرد و سپس ظهر جمعه لارستان را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار لادستان مبنی بر اینکه رشد علمی طی این ۶ سال برگزاری همایش و ظرفیت علمی در منطقه به چه صورت بوده است، اذعان داشت: لارستان بسته به ظرفیت علمی به نسبت جمعیت خودش، یکی از ظرفیت های مهم کشور به شمار می رود. و در برخی از حوزه ها شاید از برخی از مراکز استان هم حتی جلوتر باشد.

وی افزود: در همین استان فارس اگر نگاهی به برگزیدگان کنکور سراسری به اندازه امسال بنماییم، می بینید که نسبت برگزیدگان لارستان به نسبت سایر شهرستان های استان، اگر سه به یک نباشد، حداقل ۲ به یک است.

منیری به ظرفیت بازدهی نخبگان لارستانی هم اشاره کرد و آن را از ظرفیت های مهم کشور خواند و افزود: جهت استحظار عرض کنیم که به عنوان مثال ما امروز در کشور انگلستان فقط ۲ رئیس دانشگاه و یک رئیس مرکز پژوهش های لاری داریم. و امروز تعداد دانشجویانی که از منطقه لارستان در حال تحصیل در کشورهای غربی هستند، به جرأت می توانم بگویم که از مجموع تعداد دانشجویان بیش از ۱۳ مرکز استان بیشتر است.

دبیر همایش جوان و اندیشه بورسیه مالی نخبگان منطقه جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر اروپایی را یکی از فعالیت های بی نظیر همایش جوان و اندیشه خواند و گفت: حمایت مالی نخبگان جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر اروپایی در صورت تعهد بازگشت به ایران پس از دوره تحصیلی خود صورت می گیرد و این حمایت ها که تقریباً برای هر فرد بیش از ۲۰ میلیون تومان می باشد، عموماً توسط خیرین محلی صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه امسال از ۳ برگزیده ویژه نیز در در این همایش تجلیل می شود، اظهار داشت: در همایش امسال از عرفان و احسان طاهری فرد دوقلوهایی که رتبه ۵ و ۶ کنکور تجربی کشور را از آن خود کردند و همچنین از مهدی لطافتی رتبه ۴ کنکور ریاضی که هر سه نفر از لاری های مقیم شیراز هستند، به صورت ویژه تقدیر خواهد شد.

وی افزود: همچنین از ۲۳ برگزیده کنکور امسال که رتبه زیر ۱۰۰۰ منطقه ۲ را در لارستان کسب نموده اند، تجلیل خواهد شد.

وی در پایان به دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد تفکر و روحیه بسیجی اشاره کرد و با بیان اینکه نطفه این همایش با تفکر بسیجی بسته شده است، افزود: از افتخارات این همایش با تفکر و روحیه بسیجی در عرصه علمی و فرهنگی که از تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز هست به پیش می رود و اجرا می شود. و ناحیه مقاومت لارستان، نزدیک ترین ارتباط را نسبت به نهادها و ارگان های سطح منطقه با دبیرخانه همایش دارد و ما از ظرفیت بسیجیان شهرستان در اجرای همایش استفاده می کنیم.



نظرات بینندگان