کد خبر: ۷۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 25 مرداد 94

طرح مخابراتی که تجار فارس را سرگردان کرد!/ افزایش قیمت کالاهای اساسی با شیب ملایم ادامه دارد

اغلب روزنامه های شیراز در شماره امروز خود، سخنان مدیر عامل شرکت عمران صدرا را به عنوان تیتر اصلی انتخاب کرده اند.
طرح مخابراتی که تجار فارس را سرگردان کرد!/ افزایش قیمت کالاهای اساسی با شیب ملایم ادامه داردبه گزارش شیرازه؛

سالادسخنان روز گذشته  رئیس جمهور را  در  مجمع  عمومی جهانی اهل بیت علیه السلام  با تیتر«ما هلال شیعی نداریم بلکه قمر و بدر اسلام داریم» به نقل از یک خبرگزاری کار کرده است. یادداشت امروز این رونامه به قلم اسماعیل عسلی با عنوان «معضل حاشیه نشینی نخبگان» به چاپ رسیده است. در این یادداشت ضمن تعریف  نخبه و اینکه آرمان خواهی شرط لازم برای مدیریت است و نه شرط کافی به تعهد و تخصص اشاره شده است. همچنین نگاه صرف به مدرک برای ورود به یک کار تخصصی  را یک معظل نامیده و ضمن درخواست برای توجه ویژه به نخبگان آورده است:« همواره این سئوال پیش می آید که چه مشکلی در بکارگیری نخبگان وجود دارد؟ شاید پاسخ این باشد که سطح مطالبات نخبگان بالاتر از افراد معمولی است و آنها ترجیح می دهند که مدیر بالادست انها از خودشان فهیم تر باشد و زیر بار پذیرش هر طرح و پروژه ای نمی روند و هر حرفی را نمی پذیرند!  درجه ی بالای واقع بینی نخبگان با شعارهای غیرقابل تحقق و پر هزینه میانه ای ندارد و چه دلیلی بالاتر از این برای حاشیه نشینی اغلب انها؟ نویسنده در پایان یادداشت  نوشته است:«اما اکنون که توجه به نخبگان از سوی عالی ترین مقام ترسیم کننده خط مشی امور اجرایی کشور در نشست های صمیمی مورد تاکید قرار گرفته، دیگر هیچ عذری در این خصوص پذیرفته نیست و انتظار می رود که برنامه ریزی ها در راستای تحقق منویاتی که سال ها به عنوان دغدغه ی اصلی مجامع علمی و دانشگاهی مطرح بوده، مطمح نظر قرار گرفته و جامعه ی عمل بپوشاند».

« انتقاد مدیر عامل شرکت عمران صدرا از طرح های شورای شهر شیراز؛ خانی: مشکل اصلی صدرا، تصاحب زمین های دولتی است» از دیگر عناوین صفحه نخست روزنامه است.

سالاد

«تکانه های قیمتی در بازرا کالاهای اساسی» تیترگزارشی در مورد افزایش بی سر و صدای قیمت ها است که سبحان به نقل از مهر کار کرده است. در بخشی از این گزارش آمده است:«اگرچه دولت به ظاهر به هر افزایش قیمتی واکنش نشان می‌دهد اما واقعیت بازار و آنچه که آمارهای رسمی کشور می‌گویند، چیز دیگری را در بازار کالاهای اساسی رقم زده است و قیمت بسیاری از کالاها، خیز آرامی دارند. یک ماهی از بخشنامه معاون اجرایی رئیس‌جمهور برای سپردن بررسی پرونده‌های درخواست افزایش قیمت‌های زیر ۶ درصد از سوی تولیدکنندگان می‌گذرد. حال دیگر توپ افزایش قیمت‌ها در زمین سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اما این بار، یک سوی داستان تقاضای افزایش قیمت‌ها در بازار را دیده است و سوی دیگر که قیمت را در بازار رقم می‌‌زند اما چیز دیگری می‌گوید. افزایش قیمت‌ها هر چند آرام، اما بی سر و صدا و در سایه مقاومت سازمان حمایت از یک سو و نبود نظارت بر بازار از سوی دیگر، دارد اتفاق می‌افتد. حتی گزارشات بانک مرکزی هم این را به خوبی نشان می‌دهد» 

«مدیر عامل گاز استان فارس خبر داد: افزایش گازرسانی به روستاهای فارس طی دو سال اخیر»، «مدیر کل اوقاف استان فارس عنوان کرد: اخذ 477 سند مالکیت موقوفات در سال جاری» از دیگر عناوین امروز این روزنامه است.

سالاد

مدتی پیش استاندار فارس در گرامیداشت روز صنعت و معدن گفته بود:« جلسات شورای گفت و گو از این پس به صورت هفتگی تشکیل می شود و تا زمانی ادامه می یابد که از رونق صنعت در استان مطمئن شویم». در همین رابطه رئیس خانه صنعت و معدن فارس از تشکیل این شورا استقبال کرده و در مصاحبه ای که با ایرنا داشته و آن را افسانه منتشر کرده از برنامه اعلامی استاندار فارس استقبال کرد و این برنامه را برای فعالان بخش خصوصی امید بخش خواند. افسانه این مطلب را در صفحه نخست با تیتر«شورای گفت گو» به چاپ رسانده است.

تیتر دیگر روزنامه ی اصلاح طلب افسانه «شکوفایی صدرا با خروج از وقف» است. در این باره خانی مدیر عامل شرکت عمران صدرا گفته است:« صاحب زمین های دولتی و سوء استفاده از آنها بزرگترین گرفتاری این شهر است و شرکت عمران وظیفه خود می داند که در قالب اهداف دولت خدمتگزار، راه تندروی، افراط و خودشیفتگی را ببندد و برای اجرای عدالت، به احقاق حقوق ساکنین شهر بپردازد و در دستیابی به این هدف از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد بود. خانی علت اصلی تمام نگرانی های ساکنین این شهر را اختلاف موقوفه حاج خلیل زالی و بخش دولتی دانست و ابراز امیدواری کرد: دولت مقتدر تدبیر و امید بر مبنای وعده هایی که به مردم داده است، در زمینه برقراری عدالت گام های بلندی برداشته است و ما نیز امیدواریم در قالب این اقدامات، به یاری خداوند و با درایت دستگاه قضایی و مسئولین قضایی استان، پرونده موقوفه این شهر هرچه سریعتر حل و رأی شایسته و قانونی صادر شود. وی اظهار کرد: پیش از هرگونه نتیجه ای باید اعلام کنم کلیه منفعتی که از خروج شهر صدرا از وقف بدست آید بدون استثنا در همین شهر و برای همین مردم برای شکوفایی هرچه بیشتر صدرا هزینه خواهد شد»


سالاد روزنامه پرتیراژ خبرجنوب در شماره امروز خود تیتر یک خود را به سخنان مدیرعامل شرکت عمران صدرا اختصاص داده است. خانی گفته است: مشکل اصلی صدرا موقوفه بودن آن است و مردم نگران این موضوع هستند. وی اظهار امیدواری کرده دستگاه قضایی در این خصوص رای شایسته ای صادر کند! صرف نظر از صحبت های خانی باید گفت، او، این روزها به طور معناداری تیتر یک روزنامه هاست. گرچه موقوفه بودن صدرا موضوع تازه ای نیست و سال هاست بخش مهمی از این شهرک موقوفه است و بایستی بالاخره روزی این موضوع حل شود اما برای مردم چندان دردسرساز نبوده است. بی تردید نگرانی اصلی جای دیگری است و مردم صدرا بیشتر از آن چه نگران موقوفه بودن زمین هایشان باشند، نگران فعالیت های برخی شرکت ها در پوشش قانون هستند.

موضوع دیگری روزنامه خبرجنوب به آن پرداخته، باغ وحش شیراز است. مدیر این مجموعه گفته با توجه به هزینه های فعلی ادامه کار به صرفه نیست. این در حالی است که او قبلا گفته بود این باغ وحش به مجموعه گردشگری بزرگی تبدیل خواهد شد. هر چند قهرمانی مدیر باغ وحش از مسئولین خواستار کمک شده اما دقیقا نگفته است که مسئولین چه کمکی می توانند بکنند.

«یک طرح مخابراتی تجار فارس را سرگردان کرد» تیتر دیگر روزنامه خبرجنوب است که در صفحه اول برجسته شده است. حکایت از این قرار است مخابرات قصد اجرای یک پروژه زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی می کند اما به دلیل طولانی شدن این کار، تجار برای صادرات و واردات نمی توانستد  درخواست خود را ثبت کنند. طولانی شدن اجرای پروژه های شهری چیزی است که تقریبا همه سازمان های خدماتی به آن مبتلا هستند و بعید است که به زودی مرتفع شود.

نظرات بینندگان