کد خبر: ۷۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با شیرازه:

۳۳ درصد سپرده های بانکی از استان فارس خارج می شود

قادری گفت: بخش آمونیاک فاز ۳ پتروشیمی شیراز راه اندازی شده و بخش اوره آن نیز با نصب دستگاه‌های مورد نیاز به زودی افتتاح می‌شود.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه استان فارس در گذشته در زمینه صنایع شیمیایی از استان‌های پیشرو بوده است، گفت: دانشگاه شیراز در رشته‌های شیمی، مهندسی شیمی و نفت و گاز جزو بر‌ترین دانشگاه‌های کشور می‌باشد و نیروی انسانی ماهر بسیاری در زمینه صنایع شیمیایی تربیت کرده است.

دکتر جعفر قادری تصریح کرد: فارس در زمینه مواد اولیه و منابع انرژی در ردیف مناطقی مثل عسلویه است اما به خاطر نبود ارتباط بین صنعت و دانشگاه در استان از یک سو و عدم سرمایه‌گذاری در صنایع شیمیایی از سوی دیگر، امروز شاهد وضعیت نامناسب این بخش از صنعت در استان هستیم.

وی با ابراز اینکه استان فارس در سال ۹۳ پایین‌ترین رتبه اعطای تسهیلات بانکی را در کل کشور داشته است، گفت: سال گذشته حدود ۳۳ درصد سپرده‌های بانکی از استان خارج شده است بنابراین برای بهبود فضای کسب و کار در استان، بانک‌ها باید برای ارائه تسهیلات تحت فشار قرار گیرند تا ازسخت‌گیری خود در این زمینه بکاهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مشکل اصلی صنایع استان را نداشتن توانایی تأمین نقدینگی دانست، گفت: به خاطر فضای کسب و کار و نبود فشار لازم بر بانک‌ها و عدم ریسک‌پذیری مدیران بانکی استان، در فارس نسبت به سایر استان‌ها سرمایه‌گذاری کمتری در صنایع کوچک انجام می‌شود.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت پتروشیمی‌های استان اشاره و اظهار کرد: بخش آمونیاک فاز ۳ پتروشیمی شیراز راه اندازی شده و بخش اوره آن نیز با نصب دستگاه‌های مورد نیاز به زودی افتتاح می‌شود، همچنین ساخت پتروشیمی اتن‌گیری پالایشگاه پارسیان، پتروشیمی فسا، داراب، جهرم و فیروزآباد شروع شده است که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا ۳ سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد مصرف آب استان در بخش کشاورزی است، گفت: طرح‌هایی برای انتقال آب سد درودزن به میزان ۱۷و نیم میلیون مترمکعب برای راه اندازی شهرک‌های صنعتی در روستاهای بخش زرقان و شهرستان خرامه در دست اقدام است تا با صنعتی شدن این مناطق از کشاورزی و فشار بر منابع آب کم شود.


نظرات بینندگان