کد خبر: ۷۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۱ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

ذوالانوار: مشکل هواپیمایی آسمان سوء مدیریت است نه تحریم ها

شرکت هواپیمایی آسمان دو سال قبل و در زمان همین تحریمها شرکتی سود ده بود اما امروز در حالی که شرایط تغییری نکرده است تبدیل به یک شرکت زیان ده شده است.
به گزارش شیرازه، سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای شرکت هواپیمایی آسمان در کشور گفت: بخش عمده ای از مشکلات شرکت هواپیمایی آسمان نه به دلیل تحریمها بلکه به دلیل سوء مدیریت در این شرکت هواپیمایی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تاخیرهای مکرر پروازهای داخلی این شرکت هواپیمایی در خطوط مختلف هوایی و اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به این شرکت افزود: بحثی که در دولت قبل نیز مطرح کردیم و امروز مجددا بر آن تاکید می کنیم آن است که مسئولان نباید تمام کاستی ها و مشکلات و کمبودهای موجود در عرصه های مختلف را صرفا متوجه تحریمها بدانند بلکه بخش عمده ای از مشکلات امروز کشور و از جمله مشکلات بوجود آمده برای شرکت هواپیمایی آسمان ناشی از عدم برنامه ریزی صحیح و سوء مدیریت است.

ذوالانوار همچنین خاطرنشان کرد: تحریم هایی که مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان آن را عامل اصلی مشکلات پیش آمده برای این شرکت عنوان می کنند مسئله تازه ای نیست و از دو سال قبل برای تمام ایرلاین ها وضع شده اما دو سال پیش این شرکت مشکلی در تامین قطعات و تعمیرات نداشت و هواپیماهای این ایرلاین در پروازهای داخلی و خارجی خود بدون نقص فنی و بدون باطل شدن پرواز ها و بعضا با تاخیرهای حداقلی فعالیت می کردند و رضایت مشتریان نیز از خدمات این شرکت در حد مطلوبی قرار داشت اما حال چه شده است که بنابر برخی گزارش ها قریب بیش از نیمی از هواپیماهای این شرکت از دور پروازی خارجی شده و بلا استفاده مانده و در انتظار اورهال و تعمیرات پروازی هستند؟این ها سرمیه های ملی هستند که بدون استفاده مانده اند.

وی همچنین در ادامه گفت: شرکت هواپیمایی آسمان دو سال قبل و در زمان همین تحریمها شرکتی سود ده بود اما امروز در حالی که شرایط تغییری نکرده است تبدیل به یک شرکت زیان ده شده که تاخیرهای مکرر و نقص فنی در پروازهای آن برای خیل عظیمی از مسافران مشکل ساز شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیریکی از مسولین هواپیمایی آسمان گفت: ایشان در توضیح مشکلات پیش آمده برای این شرکت به مواردی چون گرانی دلار و ارزهای خارجی اشاره می کند این در حالی است که قیمت ارز و به ویژه دلار قریب یک سالی است که روند با ثباتی داشته و نوسانات بهای دلار و ارزهای خارجی مانند دو سال گذشته نیست و افزایش قیمت ارز مربوط به سال های 90 و 91 است و ربطی به امسال ندارد و از سوی دیگر قیمت بلیط ها افزایش یافته و در حال حاضر قیمت بلیط هواپیما چند برابر قیمت دو سال پیش است.

حال سوال این است که چگونه مدیریت سابق این شرکت در سالهای گذشته می توانست با نوسانات شدید قیمت ارز و معضل تحریمها، این شرکت را سودده و با تراز عملکردی مطلوب و رضایتمندی مردم مدیریت کند اما در حال حاضر تداوم این روند بنابر ادعای مسئولان جدید این شرکت امکان پذیر نیست؟

ذوالانوار همچنین در ادامه گفت: اگر امروز بنابر اعلام برخی مسئولان این شرکت، برخی موتورهای هواپیماهای این ایرلاین با مشکل نقص مواجه شده. این به دلیل آن است که هواپیماهای این شرکت از سقف استاندارد ساعت پروازی بیشتر در حال پرواز هستند بنابراین این معضل می تواند با مدیریت مطلوب برطرف شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در انتهای سخنان خود گفت: با توجه به اینکه شرکت هواپیمایی آسمان در زیرمجموعه سازمان بازنشستگی کل کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد باید از وزیر محترم این وزارتخانه سوال شود که آیا باید حتما اتفاق ناگواری برای این واحد هواپیمایی رخ دهد و جان عده ای از هموطنانمان به خطر بیفتد تا برای اصلاح مشکلات موجود اقدامی شود؟ بنابراین انتظار داریم وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرچه سریعتر فکری اساسی برای حل معضلات این شرکت هواپیمایی بکنند.
نظرات بینندگان