کد خبر: ۷۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
استاد دفاع شخصی در گفتگو با فسایی:

امکانات شرط توسعه ی رشته ی دفاع شخصی در فسا است

کمبود وسایل و تجهیزات مختص شهرستان فسا نیست و این غیر منصفانه هست که بگوییم هیچ تجهیزاتی وجود ندارد.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه، پایگاه خبری تحلیلی فسایی نوشت: پای صحبت های ورزشکاری نشسته ایم که بیشتر از اینکه به عنوان یک ورزشکار با اخلاق شناخته شده باشد او را به عنوان یک باخلاق ورزشکار می شناسند. محمد هادی خلیلی یکی از جوانان فسایی است که توانسته برای شهرش مفید باشد و همین مفید بودن بهانه خوبی است برای آشنایی بیشتر ما با او . شما هم با او بیشتر آشنا شوید:

لطفا خودتان را معرفی کرده و بفرمایید در چه رشته ورزشی فعالیت دارید ؟
محمد هادی خلیلی هستم متولد شهرستان فسا. 29 سال سن دارم. رشته ی دفاع شخصی زیر نظر فدراسیون جودو به عنوان رشته تخصصی به صورت حرفه ای دنبال می کنم  و اما در رشته های کاراته ، جودو ، فوتبال ، فوتسال، موتور سواری نیز به صورت نیمه حرفه ای فعالیت داشته ام.

لطفا پیرو سوال قبل در مورد رشته های ورزشی جانبی  به جز رشته تخصصی خود توضیح بفرمایید ؟ 
در رشته کاراته با سبک  wskf   در سطح استان به عنوان مسئول فصلنامه ورزشی و در شهرستان با نمایندگی استاد رضا جعفری در حال همکاری هستم  و هم اکنون با توجه به حضور استاد شفیعی قهرمان جهان در سال 2008 از تجربیات ایشان و دیگر اساتید بهره می برم.
 در رشته فوتبال مدتی در تیم نوجوانان ستاره جنوب بازی می کردم و در رشته ورزشی مفرح موتور سواری نیز از سال 1385 عضو این هیات هستم و با آقای رهبری همکاری دارم و همچنین در رشته فوتسال در تیم شهید زره پوش شهرستان به مربیگری عسکر خرم فعالیت دارم و باید بگویم که بیشتر وقت خودم بعد از محل کار به فعالیت های ورزشی اختصاص داده شده است.



گفتید رشته دفاع شخصی ، طرفداران این رشته ورزشی چه کسانی هستند ؟


این سیستم دفاع شخصی در حال حاضر به عنوان دفاع شخصی نیروهای مسلح کشور انتخاب شده است و در نیروی انتظامی و نیروهای حفاظت شخصیت ها و ارتش  و سپاه به صورت حرفه ای دنبال می شود. در شهرستان فسا نیز در حال حاضر بنده در گردان امنیتی امام علی (ع) ، پلیس محله ، بسیج و به صورت شخصی و  همچنین در دانشگاه علوم پزشکی دانشجویان فوریت های پزشکی به عنوان یک واحد درسی مشغول به تدریس این رشته رزمی هستند.


از چه سالی وارد این رشته ورزشی شدید ؟
از سال 1382 و به صورت ویژه از سال 1383 زیر نظر استاد جوادی مسئول دفاع شخصی شیتوریو کوبه اوزاکا کشور و غرب آسیا در اصفهان شروع کردم و در سال  1387  به عنوان مربی فعالیت خودم را آغاز کردم در سال 89 در دوره مربیگری دفاع شخصی نیروهای مسلح  شرکت کردم و تا کنون با این سبک همکاری دارم  در حال حاضر مسئولیت دفاع شخصی سبک شیتوریوکن شی کان استان فارس نیز بر عهده دارم.   

 چرا این رشته ورزشی را انتخاب کردید ؟
در مورد این سوال  که چرا دفاع شخصی را انتخاب کردم  باید بگویم که چند دلیل وجود دارد یکی  اینکه احساس کردم از نظر روحی  و جسمی در این رشته توانایی دارم  و دوم اینکه این رشته نوپا هنوز جا برای پیشرفت دارد و هنوز اشباء نشده بود.


تاکنون در چه مسابقاتی شرکت نموده و چه مقام هایی کسب نموده اید ؟


این رشته ورزشی با توجه به ماهیت آن که آموزشی است برای دفاع کردن از خود و دیگران متاسفانه مسابقات زیادی برگزار نمی شود اما یک دوره در مسابقات کشوری در اصفهان با جناب آقای نیکنام به صورت کاتا نمایشی شرکت  کردیم که با توجه به مشکلات داوری که وجود داشت نتیجه ای جز مقام سومی کسب نکردیم. اما سالهاست هنرجویان و دفاع شخصی کاران فسا زیر نظر بنده و در گذشته زیر نظر استاد پورطالبی در تمامی رقابت های استانی که برگزار گردیده مقام اول را با اقتدار کسب کرده اند.

 

ورزش چه تاثیری در روح و روان و زندگی شما داشته است ؟


از یک نگاه مهمترین تاثیر ورزش را ایجاد دوستی و حفظ سلامتی می دانم و از نگاه دیگر   ورزش به خصوص رشته دفاع شخصی را می توان عاملی در افزایش اعتماد به نفس و آمادگی فردی دانست.


در شهرستان فسا با کمبود چه وسایلی روبرو هستید ؟


کمبود وسایل و تجهیزات مختص شهرستان فسا نیست و این غیر منصفانه هست که بگوییم هیچ تجهیزاتی وجود ندارد اما جالب اینجاست که سرانه فضای ورزشی برای هر ایرانی فقط 68 سانتی متر اعلام شده و با این تفاسیر همت بالایی لازم است  و نگاه ویژه ای از سوی مسئولان شهرستان، تا با افزایش امکانات در سلامت جامعه و نجات جامعه از مشکلاتی همچون اعتیاد از طریق ورزش قدمی برداشته شود.


آیا از سوی اداره یا نهاد خاصی حمایت می شوید ؟
حمایت به معنای واقعی و مالی خیر. اما ناگفته نماند که همکاری و مساعدت هایی از اداره ورزش و جوانان در خصوص اعزام ها و همچنین مدیریت  ورزش ناحیه مقاومت سپاه فسا با توجه به اختصاص سالن های رزمی وجود دارد.


دید مردم نسبت به شما چگونه است ؟
 مردم به خصوص مردم شهرستان فسا ورزشکاران و قهرمانان را دوست دارند و احترام خاصی برای ورزشکاران و مربیان ورزشی قائل هستند .  

 دید شما نسبت به مردم چگونه است ؟
به نظر بنده هر خدمتی به این مردم انجام بدهیم کم است  و من و همه دوستان و مربیان شهرستان تلاش خواهیم کرد تا سطح کیفی و کمی ورزش را در شهرستان ارتقا بدهیم .

چه برنامه ای برای آینده تان دارید ؟
در آینده سعی خواهم کرد با تلاش بیشتر رشته دفاع شخصی را به عنوان یک رشته کاربردی در زندگی مردم مطرح و ارائه کنم و با پرورش قهرمانان و هنرجویان در این رشته برای شهرم افتخار کسب کنم. 


چه توصیه ای برای کسانی که می خواهند رشته شما را دنبال کنند دارید ؟

به این رشته به عنوان یک رشته خشن و ترسناک نگاه نکنند. این رشته رزمی یک هنر است،  فرد در این رشته هنر دفاع از خود را یاد میگیرد و از این رشته جز برای دفاع کردن استفاده نمیکند ، دوستان اگر با این نگاه وارد این رشته شوند قطعاً موفق خواهند شد. 

آیا اداره تربیت بدنی فسا از شما حمایت می کند ؟
اداره ورزش و جوانان با بودجه محدودی که به گفته ریاست محترم این اداره دارد نمی تواند کمک خاصی از لحاظ مادی به ما بکند اما توقع این است از لحاظ توجه به این رشته همکاری بیشتری با ما داشته باشند .

 بزرگترین آرزوی شما چیست ؟
بزرگترین آرزو اینکه عاقبت به خیر بشوم .

درپایان اگر صحبتی  دارید بفرمائید ؟
در پایان جا دارد از شما آقای ناصری عزیز و از همه عزیزانی که در این سایت مردمی زحمت می کشند تشکر کنم و همچنین از دوستان و اساتید خودم نامی ببرم تا با بردن نامشان گوشه ای از زحمات بی پایان این عزیزان جبران شود. دوستان و همکاران عزیز جناب آقای رحمانی فرمانده محترم ناحیه فسا ، استاد جوادی مسئول  دفاع شخصی شیتوریوکشور و غرب آسیا ، استاد ملکی دبیر دفاع شخصی فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران ، استاد حسین زاده سرمربی تیم ملی نیروهای مسلح کشور و استاد فقیهی مسئول کمیته دفاع شخصی استان فارس،  اساتید محترم استاد  جعفری،  استاد بلاغی استاد عبدالله پور، استاد راضی،  استاد شفیعی، استاد صادقی ، استاد فیروزی و ...... تشکر می نمایم.


 

نظرات بینندگان