کد خبر: ۷۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
معاون اجرایی شهرداری شیراز:

۱۱ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی برای توسعه کمربند سبز اختصاص داده شد

امینی گفت: در دوسال گذشته ۵۰۰ مورد از ساخت و ساز‌های غیر مجاز تخریب شده است.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، معاون اجرایی شهرداری شیراز گفت: اراضی در شهرداری به ۳ دسته اوقافی، ملی و خصوصی تقسیم می‌شوند. همچنین‌ یکسری دولتی و زیر نظر منابع طبیعی و راه و شهرسازی هستند.

رمضان امینی در کارگاه علمی و کاربردی مدیریت پیشگیری از جرائم مرتبط با اراضی در جمع کار‌شناسان شهرداری شیراز اظهار کرد: در بخش تصرف اراضی شهرداری بیشترین مشکل ما مربوط به حریم شهر شیراز است که طی چند سال گذشته با تدیبر شهرداری و تلاش همه جانبه پرسنل شهرداری در مناطق ۱۰گانه کمترین موردی تحت تصرف داشتیم و اگر موردی بود با کمک دستگاه قضایی به شکل ضربتی حل شده است.

وی تصریح کرد: طی نیمه دوم سال ۹۲ و ۹۳ نزدیک به ۵۰۰ مورد تخریب در ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی داشته‌ایم که ۱۱۸ مورد فقط در منطقه کیان آباد بوده است.

این مقام مسئول اعلام کرد: طی هفته گذشته نیز حدود ۱۰ مورد در روستای پل گچی تخریب واحدهای غیرمجاز که اقدام به ساخت ساز کردند را داشته‌ایم.

امینی با بیان اینکه براساس ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها مکلف هستیم از هر گونه تفکیک غیرمجاز در محدوده حریم شهر جلوگیری کنیم، گفت: طی یکسال گذشته حتی اجازه تصرف یک مورد از اراضی را در حوزه شهرداری به کسی نداده‌ایم.

معاون اجرایی شهرداری شیراز بیان کرد: کارگاه مدیریت پیشگیری از جرائم مرتبط با اراضی، با هدف آموزش و آگاه سازی مدیران و کار‌شناسان در زمینه جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز که باعث توسعه لجام گسیخته شهر می‌شود، برگزار شده است.

امینی اظهار کرد: بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی در حریم شیراز برای توسعه فضای سبز و کمربند سبز در نظر گرفته شده است.

نظرات بینندگان