کد خبر: ۷۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
نماینده سابق خبرگزاری آریا:

روابط عمومی ادارات برای ارتباط با رسانه‌ها آستین بالا بزنند

نماینده سابق خبرگزاری آریا در شیراز و شهرستان خرامه گفت: متاسفانه روابط عمومی برخی ادارات شهرستان خرامه در بخش فعالیت‌های رسانه ای و ارتباط با رسانه‌ها عملا غیر فعال هستند که در این راستا نیاز است مسئولین روابط عمومی ادارات برای فعالیت در حوزه رسانه ای ارتباط با رسانه‌ها آستین بالا بزنند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از صدای خرامه، محمدمهدی منوچهری دارای مدرک کارشناسی تکنولوژی برق قدرت و حائز رتبه 116 ارشد برق در کنکور 94، یکی از فعالین رسانه ای است  که کار خبری را از سال 87 با گذراندن دوره‌های آموزشی در جهاد دانشگاهی شیراز شروع  کرده و از آن زمان تاکنون در بخش های مختلف مطبوعات و خبرگزاری‌ها فعالیت داشته است. بهترین دوران کاری او در خبرگزاری نسیم سپری شده است. در این خبرگزاری به عنوان خبرنگار گروه مصاحبه حوزه پارلمانی (مجلس شورای اسلامی) و مدیران کل استان فارس بوده است.

http://sedaykherameh.ir/files/images/94-Mordad/1d8569fc_28%20mordad%20%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D9%88.%DA%86%D9%87%D8%B1%DB%8C%201

محمدمهدی منوچهری در جریان بازدید از دفتر پایگاه خبری صدای خرامه در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری به ارزیابی انتشار اخبار و فعالیت های خبری و رسانه ای این شهرستان از جنبه رسانه های شهرستانی، استانی و کشوری در بخش صدا و سیما، خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب همانند روزنامه‌ها و هفته نامه‌ها و ماهنامه‌ها پرداخت و افزود: امروز با فعالیت بسیار خوب و ارزشمند خبرنگار مرکز صدا و سیمای فارس، ماهنامه ندای وحدت و پایگاه خبری صدای خرامه فضای اطلاع رسانی در سطح شهرستان؛ اگر چه کافی نیست اما به سمت خوبی در حال حرکت است.

وی با اشاره به راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران فرمانداری خرامه اضافه کرد: این باشگاه در سال90  تاسیس شده است اما عدم حمایت‌های لازم باعث شده که این باشگاه تنها در حد یک تابلو باقی بماند.

این فعال رسانه‌ای یادآور شد: تنها پیشنهاد و درخواست مشترک بنده و دیگر خبرنگاران به دو فرماندار پیشین برای فعال شدن این باشگاه فراهم کردن یک مکان جهت فعالیت افراد و در ادامه آموزش افرادی که به این حرفه علاقه‌مند هستند، بوده است که تا به امروز اگر چه وعده‌هایی داده شد، اما چشم انتظاری برای وفای به عهد این دو فرماندار فایده ای نداشت.

منوچهری گفت: هنوز فرصتی مهیا نشده که پیشنهاداتی را در جهت فعالیت باشگاه خبرنگاران را به آقای اسپرجانی ارائه دهم اما ان‌شالله طی فرصتی مطالب لازم را انتقال خواهم داد.

وی بیان کرد: با همین وضعیت فعلی افراد علاقه مند به خبرنگاری؛ حاضر به فعالیت در این عرصه هستند اما به دلیل نداشتن تخصص لازم نمی توانند مشغول به فعالیت شوند.

این فعال رسانه ای در استان فارس، با بیان اینکه انگیزه ی لازم برای فعالیت در عرصه رسانه در این شهرستان وجود ندارد، گفت: افرادی که در این حرفه تخصص لازم را دارند تمایلی به فعالیت در این عرصه ندارند به نحوی که امروز بار انتشار فعالیت های رسانه ای  در خرامه بر روی دوش تعداد محدودی افراد در رسانه های صدا و سیمای مرکز فارس، صدای خرامه و ماهنامه ندای وحدت افتاده است.

منوچهری علت این موضوع را عدم حمایت کافی و لازم در زمینه رشد و فعالیت های رسانه ای در شهرستان خرامه دانست و افزود: با توجه به اینکه خبرنگاری در سطح شهرستانی عمدتا نمی‌تواند درآمد زایی داشته باشد و یا درآمد زایی  آن مناسب و قابل توقع نیست؛ برای فعال بودن رسانه ها و خبرنگاران در شهرستانها باید حمایت ها، مشوق ها و امکاناتی در این زمینه از طرف مسئولین در اختیار خبرنگاران قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بارها به افرادی که در سطح فعالیت های رسانه ای شهرستان خرامه مشغول به فعالیت هستند گفته ام در زمینه انتشار اخبار در سطح رسانه های استانی و کشوری هم تلاش کنند افزود: این افراد عنوان کرده اند که با توجه به فعالیتشان در سطح رسانه های شهرستان وقت لازم برای این کار ندارد که حرفشان کاملا به حق است.

نماینده سابق خبرگزاری آریابه انتشار اخبار شهرستان خرامه در سطح رسانه های استانی و کشوری اشاره کرد و افزود:  تنها خبرنگاری که اخبار شهرستان را به رسانه های استانی و کشوری ارسال می کند خبرنگار صداو سیمای مرکز فارس و خبرنگار سایت خبری - استانی شیرازه استاما به جرات می‌گویم که شهرستان خرامه به عنوان یکی از ضعیف ترین شهرستان ها در انتشار اخبار در سطح رسانه های استانی و کشوری در بخش خبرگزاری ها و روزنامه ها است.

منوچهری با بیان اینکه امروز شاید برخی افراد گلایه داشته باشند که چرا وضعیت اطلاع رسانی شهرستان خرامه در سطح صدا و سیمای فارس همانند دیگر شهرستانها نیست، گفت: باید نگاه منطقی به این امر داشت  افراد باید به این نکته هم دقت کنند که امکاناتی که خبرنگاران مرکز صدا و سیمای فارس در شهرستان‌ها در اختیار دارند با خبرنگار این مرکز در خرامه به چه صورتی است که قطعا قابل مقایسه نیست.

وی گفت: بنده به دلیل مشغله‌های تحصیلاتی مدتی است که نتوانسته ام در بخش رسانه‌ای شهرستان فعالیت کنم و دقیق از حمایت مردم و مسئولین اطلاع ندارم اما قطعا آن چیزی که زمینه لازم برای فعالیت هر اقدامی فراهم می‌کند حمایت است و اگر حمایت لازم از خبرنگاران شود قطعا آنها هم در این زمینه تلاش بیشتری خواهند کرد.

عضو باشگاه خبرنگاران فرمانداری خرامه اضافه نمود: شهرستان خرامه از پتانسیل خبری خوبی برخوردار است که با  فعال شدن باشگاه خبرنگاران فرمانداری جایگاه خبری شهرستان خرامه در سطح استان ارتقا می یابدو قطعا می تواند مدیران رادر تصمیم گیری برنامه هایی در جهت توسعه  شهرستان خرامه کمک و یاری نماید.

منوچهری بیان کرد: در زمانی که نماینده این خبرگزاری در سطح شهرستان بوده ام بیش از  300 خبر از شهرستان خرامه در خبرگزاری آریا منتشر گردیده است و از ابتدای فعالیتم تاکنون بیش از 800 خبر در سطح روزنامه ها و خبرگزاری های استانی و کشوری منتشر شده است.

وی به مزایای انتشار اخبار در سطح رسانه های استانی و کشوری پرداخت و نقش رسانه ها را در توسعه و پیشرفت شهرستان ها بی بدیل دانست و افزود: امروز وضعیت خشکسالی تاثیراتی بر اقتصاد و معیشیت مردم گذاشته که باعث افزایش بیکاری در این شهرستان شده است.

این فعال رسانه ای تاکید کرد:برای رهایی از بیکاری در این شهرستان راهی جز فعال شدن صنعت و سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در بخش صنعت این شهرستان وجود ندارد  که اگر ظرفیت ها و پتانسیل های این شهرستان در سطح رسانه های استانی و کشوری به خوبی برجسته و معرفی شود رسانه‌ها هم می تواند در زمینه جذب سرمایه گذار بسیار موثر باشند.

منوچهری گفت: باید خبرنگاران در سطح شهرستان به خوبی پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان را معرفی کنند و مشکلات شهرستان را به گوش مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری برسانند.

وی گفت: انتظار داریم کمبودهایی که در زمینه فعالیت هایی رسانه ای در این شهرستان وجود دارد برطرف شود تا بتوانیم شاهد انتشار اخبار در سطح رسانه های استانی و کشوری باشیم و شهرستان بتواند از مزیت انتشار اخبار بهره ببرد.

عضو باشگاه خبرنگاران فرمانداری خرامه در ادامه با اشاره به ارتباط روابط عمومی ادارات با رسانه ها، افزود: بنده از وضعیت دقیق ارتباط روابط عمومی ادارات با رسانه های شهرستان مطلع نیستم اما با مطالعه ای که از سه ماه گذشته تاکنون از خبرگزاری ها و روزنامه‌های استانی و کشوری داشته ام تنها تعدادی خبر از طرف روابط عمومی فرمانداری در روزنامه و تعدادی خبر هم از دفتر نماینده مردم خرامه در مجلس در روزنامه ها و خبرگزاری‌های استانی و کشوری منتشر شده است، اما خبری در رسانه ها نیست که خبرنگاری از این شهرستان ارسال کرده باشد.

منوچهری گفت: در زمانی که بنده به عنوان نماینده خبرگزاری آریا و یا خبرنگار خبرگزاری فارس بوده ام روابط عمومی ادارات فرمانداری، کمیته امداد و آموزش و پرورش بیشترین ارتباط و فعالیت را در جهت انتشار اخبار در سطح رسانه های مذکور داشته اند.

منوچهری با اشاره به اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند ابراز داشت:خبرنگاران چشم امید مردم هستندو برای حل شدن مشکلاتی که در شهرستان وجود دارد مردم از خبرنگاران انتظار دارند که احساس مسئولیت کنند و در زمینه پیگیری حل مشکلات شهرستان تلاش کنند.

وی تصریح کرد: آنچه  که می تواند زمینه توسعه و پیشرفت شهرستان را فراهم نماید تعامل مستمر خبرنگاران با مردم و مسئولین است که تقویت بخش رسانه ای شهرستان  می تواند در ارتباط و تعامل مسئولین و مردم شهرستان خرامه موثر باشد.

منوچهری ضمن تشکر از همه اصحاب رسانه که در سطح شهرستان زحمات بسیار زیادی را می کشند، گفت: صدای خرامه و ماهنامه ندای وحدت به اعتقاد بنده دو رسانه بسیار خوب است که حرکت و فعالیت های آن ها بسیار مطلوب و ارزنده بوده است.

وی با تاکید بر اینکه قطعا رسانه ها و خبرنگاران می توانند به عنوان بازوی مسئولین و مدیران باشند،خاطرنشان کرد: انتظار داریم که مسئولین شهرستان حمایت های لازم و کافی را از خبرنگاران شهرستان به ویژه خبرنگار مرکز صدا و سیمای فارس، پایگاه خبری صدای خرامه و ماهنامه ندای وحدت داشته باشند تا کمبودهایی که در بخش رسانه ای شهرستان وجود دارد، برطرف شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان