کد خبر: ۷۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
امام جمعه شیراز:

آمریکا سلطه گری را ادامه می هد ولو به قیمت آتش کشیدن تمام دنیا باشد/ استکبار می خواهد غیرت دینی را از ما بگیرد

امریکا از طریق توافق و برجام می‌خواهد نفوذ خود را در کشور توسعه دهد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به عنوان یک ناظر بصیر و هوشیار، مراقب تحرکات دشمن در عرصه‌های مختلف بوده و هستند و همیشه و به‌موقع اخطارهای لازم را به مردم و مسئولان داده‌اند.

وی افزود: این نگهبان هوشیار و این عزیز که با تمام وجود اوضاع جهانی را مراقبت و برای رشد و بالندگی نظام و مردم تذکرات لازم را بیان می‌کنند این بار به توطئه دیگر امریکا اشاره دارند که امریکا از طریق توافق و برجام می‌خواهد نفوذ خود را در کشور توسعه دهد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: شیطان بزرگ خوی استکباری خود را از دست نداده، او دنبال سلطه است، او همیشه دنبال منافع خویش است ولو به قیمت آتش کشیدن تمام دنیا باشد.

وی اضافه کرد: آمریکا به دنبال منفعت خود در حرکت است، او می‌داند تسلط بر خاورمیانه با حضور ملت رشید و مقاوم ایران و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امکان‌پذیر نیست، امریکا همیشه دنبال این است که از راه‌های مختلف قدرت اسلام را در این کشور بشکند و همه راه‌ها را طی کرد و به نتیجه نرسید، امروز از نفوذ نرم استفاده می‌کند.

به گفته وی، راهکارهای امریکا برای رسیدن به اهداف شومش یکی این است که مردم را از نظام دلسرد کند و دیگر اینکه مردم را از روحیه جهادی و غیرت دینی و تعصب اسلامی دور کند.

آیت الله ایمانی ابراز داشت: استکبار به نام اسلام رحمانی می‌خواهد آن غیرت دینی و دفاع از آرمان‌های بلند را از جامعه ما بگیرد، مسیری که امریکا دنبال می‌کند برای این است که بگوید راه نجات دنیا و شما مردم ایران این است که با قدرت‌های استکباری کنار بیائید.

وی در ادامه بیان کرد: آمریکا با تمام عوامل مستقیم و غیرمستقیم درصدد بیان این مسئله است که راه نجات ایران مقاومت نیست، راه نجات ایران کنار آمدن با سران استکبار جهانی است و او به دنبال این است که انسجام درونی ملت ما را از هم جدا سازد و جامعه را دوقطبی کند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به ششم ذی‌القعده روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) گفت: در این ایام شاهد برپایی همایش علمی و پژوهشی در ارتباط با آن حضرت و حرم سوم اهل‌بیت بودیم که با بیش از 100 مقاله افتتاح شد و 36 مقاله آن در دو جلد کتاب نفیس به چاپ رسید که در اختیار علاقمندان قرارگرفته است.

وی افزود: همچنین در همین ایام شاهد جشنواره فرهنگی هنری بودیم که با بیش از 4 هزار اثر هنری که به این جشنواره رسیده بود مراسمی بسیار باشکوه در عرصه‌های مختلف هنر، شعر و ادب در مسیر اهل‌بیت و حرم سوم و حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ برگزار شد.

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: امروز صبح دعای ندبه توسط هیئت رزمندگان اسلام در کنار حرم مطهر و دیشب محفلی با حضور ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری و امشب نیز باز به همین مناسبت شام روز ششم مراسم تجلیل از این روز بزرگ و تجلیل از این امامزادگان لازم‌التکریم برپاست که برادر بزرگوارمان آیت‌الله سید احمد خاتمی که توفیق داریم در محضرشان هستیم امشب همه ما را مستفیض خواهند کرد.

در نظام جمهوری اسلامی دولت در ارتباط با هدایت و فلاح مردم نیز رسالت دارد

وی تصریح کرد: از دوم شهریور لغایت هشتم شهریورماه هفته دولت است و به مناسبت شهادت شهیدان بزرگ شهید رجایی و شهید باهنر که هشتم شهریور اتفاق افتاد هفته دولت رقم می‌خورد که دراین‌ارتباط، آنچه از منظر قرآن مجید استفاده می‌شود اینکه تمام انبیاء الهی برای برپایی حکومت مبعوث شدند و حکومت در مسیر نجات انسان‌ها بود و همه پیامبران و فرستادگان الهی در حکومتشان دنبال اقامه قسط بودند.

به گفته وی، عدالت اجتماعی و برپایی عدالت اجتماعی مطلوب همه پیامبران و رساندن انسان به خدا مطلوب نهایی حکومت انبیاء بوده است.

امام‌جمعه شیراز بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز دولت به‌عنوان مجموعه‌ای که شهروندان جمهوری اسلامی را در مسیر معنویت و تقرب به ذات لایزال الهی رشد دهد و بالا ببرد به وجود آمده است.

وی ادامه داد: بنابراین در نظام جمهوری اسلامی دولت یعنی ادامه خط انبیاء، برپایی عدالت اجتماعی، رسیدن به قسط و خواه‌وناخواه در این حرکت مقدس و مبارک باید مسئولیت‌ها بر اساس شایسته‌سالاری به افراد واگذار شود.

شایسته‌سالاری در اسلام ملاک مسئولیت‌پذیری است

نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: شایسته‌سالاری در اسلام ملاک واگذاری مسئولیت است یعنی انسان‌های مؤمن، کاردان، شجاع و مقاوم، بصیر و باتدبیر این ویژگی‌ها باید در مسئولین نظام باشد که مسئولیت را امانت الهی بداند و آن طعمه‌ای برای خود و حاشیه‌نشین‌های خود نشناسد.

خطیب نماز جمعه شیراز در ادامه با اشاره به آغاز هفته حج اظهار داشت: زوار بیت‌الله‌الحرام در کنار خانه خدا از خدا بخواهند که حرمین شریفین را از سلطه کفار و شر کفار آزاد سازد و شر نظام کودک کشی که بر حرمین شریفین تسلط پیدا کرده است هر چه زودتر از حرمین شریفین و از مسلمانان بی پناه عربستان کم و کوتاه شود.

اشاره به 31 مردادماه روز صنایع دفاعی و لزوم ایجاد آمادگی در نیروهای مسلح کشور دیگر موضوعی بود که ایمانی به آن اشاره و ادامه عنوان کرد: فارس توفیق داشته در این عرصه گام‌های بزرگ و ارزشمندی را داشته باشد چنان که این استان شرکت‌های مختلف صنایع الکترونیک که در عرصه مسائل دفاعی کار می‌کند، مجتمع‌های صنعتی و دانشگاه صنعتی مالک اشتر را در خود جای‌داده که در صنعت دفاعی کشور نقش مهمی دارند.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع صنعتی دفاعی والفجر به‌عنوان مجتمعی که در خدمت نظام جمهوری اسلامی است و در عرصه تولید مهمات و سلاح‌ها کار می‌کند به همت یک روحانی و یک عالم شهید مرحوم آیت‌الله حاج شیخ رحیم ربانی شیرازی راه‌اندازی شد که این عالم بزرگ مظلومانه به شهادت رسید و در آن دوره اجازه ندادند این شهید بزرگوار به‌خوبی به جامعه شناسانده شد.

نظرات بینندگان