کد خبر: ۷۴۷۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴

فرماندار شیراز برای واگذاری یک درصد باغ جنت به «رهپویان» شرط گذاشت/ ایراد از مصوبه یا فشار سیاسی

موافقان مصوبه شورا می گویند که در زمین واگذار شده قرار نیست مسجد یا حسینیه ساخته شود.
به گزارش شیرازه، حرف و حدیث ها در مورد مصوبه ی اخیر شورای شهر درباره «واگذاری یک در صد باغ جنت برای ادامه کار کانون فرهنگی رهپویان وصال» همچنان ادامه دارد. این مصوبه در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز موافقان و مخالفانی داشته است. منتقدان، مصوبه شورای شهر را غیر قانونی می دانند و اعتقاد دارند که در جانمایی صورت گرفته مسائل ترافیکی دیده نشده است. یا این که چرا شهرداری باید بخشی از یک باغ(پارک) را به یک مجموعه ی غیر دولتی واگذار کند. اما رئیس شورای شهر در پاسخ به منتقدان می گوید:«براساس قانون شهرداری می‌تواند پس از تصویب و تأیید شورای شهر بخشی از زمین‌های خود را با حفظ مالکیت شهرداری واگذار کند. در گذشته نیز براساس بررسی های شهرداری و شورای شهر، زمین‌هایی به هیئت‌های مذهبی و نهادهای فرهنگی اجتماعی داده شده و شورا از آنان حمایت کرده است اما نمی‌دانیم چرا برخی در این مورد حساس شده‌اند»

در این میان موافقان مصوبه شورای شهر اما می گویند، در زمین واگذار شده قرار نیست مسجد یا حسینیه ساخته شود بلکه یک مجموعه ی فرهنگی با مالکیت شهرداری احداث خواهد شد که معمولا در پارک های بزرگ سراسر کشور وجود دارد.

سرپرست فرمانداري شيراز به عنوان مرجع نهایی تصمیم گیر در این مضوع، معتقد است؛ مصوبه شوراي اسلامي شهر در خصوص واگذاري بخشي از باغ جنت به بزرگترین مجموعه فرهنگی مذهبی شیراز، دو مغايرت قانوني وجود دارد.

عالیشوندی در گفتگو با ایسنا گفته است:« در خصوص این مصوبه، پس از کارشناسی‌های دقیق، به شورا اعلام شد كه تنها با توجه به شروطي، مصوبه قابليت اجرا پيدا خواهد داشت. يكي از اين شروط تاييد كميسيون ماده 5 و يكي ديگر از شروط رعايت الزامات قانوني در خصوص واگذاري اماكن تغييركاربري داده شده، از سوي شهرداري است و زمانی مصوبه مذکور قابلیت اجرا خواهد داشت که شرایط اعلام شده، تامين شود»

نائب رئيس شوراي شهر شيراز نیز در این باره می گوید:«فرمانداری شیراز برای اجرای مصوبه شروطی را تعیین کرده که دو شرط آن مهم و در شمار همان الزماتی است که معترضین را نگران کرده بود»

این عضو شورای شهر شیراز گفته که اگر شهرداری بخواهد درصدی از اراضی باغ جنت به کانون رهپویان وصال را اجرا کند، بار دیگر نیاز به مصوبه جدید شورای شهر دارد»

این اظهارات فرماندار شیراز در حالی بیان می شود که به گفته ی مدیر کانون رهپویان وصال قبل از اینکه لایحه شهرداری در شورا مطرح شود فرماندار بصورت شفاهی با این موضوع موافقت کرده بود. از طرفی حق دل ادعا می کند زمین با حفظ مالکیت شهرداری به کانون رهپویان داده خواهد شد. با این حال  مشخص نیست مشکل کار از شفاف و دقیق نبودن مصوبه ی شورای شهر است یا فرمانداری به دلیل فشار های سیاسی و رسانه ای بهانه جویی می کند.

تنها مرکز فرهنگی مذهبی باغ 27 هکتاری جنت یک نماز خانه ی 100 متری است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
0
این باغ حدود 40 هکتار بوده که الان حدود 25 هکتارش پارک شده. احداث کاربری های فرهنگی-مذهبی در فضاهای سبز طبق طرح تفصیلی تا 10 درصد مجازه و فقط در مورد پارک های ویژه هست که تایید کمسیون ماده 5 لازمه. یعنی یه نفر تو شورا و شهرداری نبوده که از این قانون خبر داشته باشه؟ یا اینکه ترجیح دادن سکوت کنن؟ احتمالا یک توافق ضمنی بین شهرداری و شورا و فرمانداری جهت عدم تخصیص زمین!
گمنام
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
0
احسنت