کد خبر: ۷۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴

سرپرست معاونت اخبار صداو سیمای فارس: طرح جذب شهروند خبرنگار در استان اجرا می‌شود

کرمی گفت: دو بخش خبری رادیو به اخبار مذهبی، علمی و فرهنگی اختصاص یافت.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، دبیر ستاد هفته دولت در صدا و سیمای مرکز استان فارس گفت: به مناسبت هفته دولت در صدا و سیمای استان فارس ۱۰ برنامه ویژه این ایام به صورت زنده پخش خواهد شد.

ابوالحسن کرمی با بیان اینکه در برنامه زنده نگاه روز که قبل از ظهر در حوزه سیما به صورت زنده پخش می‌شود مسئولین استان به بیان عملکرد‌ها و توانمندی‌های استان می‌پردازند، اظهار کرد: برنامه شب پارسی نیز هرشب از سیمای استان پخش خواهد شد که در شب اول میزبان استاندار فارس هستیم.

سرپرست معاونت اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز فارس گفت: از استاندار فارس دعوت کردیم که شب دوشنبه دوم تیرماه قبل از حضور در برنامه شب پارسی، مه‌مان بخش خبری ۲۰ و ۴۵ دقیقه باشند و درمورد برنامه‌های هفته دولت بین ۳ تا ۵ دقیقه صحبت کند که هنوز به طور قطعی جواب نداده‌اند.

وی از پخش هفت ویژه برنامه هفته دولت به صورت زنده در حوزه رادیو خبر داد و تشریح کرد: برنامه «بی‌تعارف با مسئولان» دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۳ و ۱۵دقیقه تا ۱۴؛ «صبح و زندگی» ساعت ۷ و ۱۰ دقیقه تا هشت صبح شنبه تا چهارشنبه؛ «مجله نیمروزی» شنبه تا چهارشنبه ۱۱ تا ۱۲؛ «مجله عصرگاهی» شنبه تا چهارشنبه ۲۰ تا ۲۱؛ «شما و رادیو» از ساعت ۱۰ به مدت ۳۰ دقیقه و «منتخبین شما» شنبه‌ها از ساعت ۱۲ به مدت نیم ساعت و «موج همدلی» پنجشنبه‌ها پخش خواهد شد.

دبیر ستاد هفته دولت در صدا و سیمای مرکز استان فارس با اشاره به آیتم‌هایی که درخصوص طرح‌ها و توانمندی‌های استان فارس تولید شده است، گفت: از ۲۸ فرماندار خواستیم بین ۵ تا ۷ دقیقه درباره توانمندی‌های شهرستان و فعالیت‌هایی که دارند و طرح‌هایی که افتتاح می‌شود، توضیح دهند تا به صورت خلاصه شده در حوزه سیما پخش کنیم.

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه چرا برنامه‌های خبری چالشی در صداوسیمای مرکز فارس کم‌رنگ است، توضیح داد: نمی‌توانیم باکس‌های خبری و پیگیری خبری مثل «پنجیر» داشته باشیم اما برنامه گفتگو یک برنامه خبری چالشی است و رویکرد بخش‌های خبری متفاوت‌تر از قبل شده که واحد مرکزی خبر به خبرگزاری صدا و سیما تغییر پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در سه بخش‌ خبری ۱۷، ۲۰ و ۴۵ و ۲۳ به ۱۵ دقیقه مقید شده‌ایم، گفت: بخش‌های خبری ارزیابی می‌شود و نباید حتی ۳۰ ثانیه هم اضافه‌تر باشد ضمن اینکه یکی از بخش‌های پر مخاطب صدا و سیما بخش خبری ۲۰ و ۴۵ دقیقه است.

مدیر حوزه پژوهش صدا وسیما با بیان اینکه در خبر میزان اعتماد و در پیام میزان رضایت را می‌سنجیم، تصریح کرد: اعتماد مردم استان به صداوسیما در حوزه خبر بالای ۸۰ درصد است که در شیراز به عنوان شهر پایلوت ۶۰۰ پرسشنامه توزیع شده و در شهرستان‌های مرودشت، آباده، فسا، نی‌ریز و حتی روستا‌ها هم نظرسنجی شده است.

کرمی گفت: گزارش‌های خبری خوبی تهیه می‌کنیم که بیش از یک دقیقه و ۳۰ ثانیه نیست چراکه معتقدیم هرچه گزارش‌ها کوتاه‌تر و خوب تنظیم شود، بیشترین تنوع را در خبر خواهیم داشت.

سرپرست معاونت اطلاعات و اخبار صدا وسیمای مرکز فارس ضمن بیان اینکه در بخش خبری صدا و سیمای فارس بحث سیاسی حذف و تبدیل به معاونت خبر شده است از اختصاص دو بخش خبری رادیو به اخبار مذهبی، علمی و فرهنگی خبر داد و گفت: بخش خبری ۱۱ صبح صدای فارس به اخبار مذهبی و بخش خبری ۱۸ نیز به اخبار علمی و فرهنگی اختصاص دارد.

کرمی خاطرنشان کرد: طرح جذب شهروند خبرنگار را در تمام نقاط استان عملیاتی خواهیم کرد تا بتوانیم در تمام حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، مذهبی و اجتماعی جذب خبرنگار داشته باشیم و اخبار این حوزه‌ها به خوبی پوشش داده شوند.

وی با بیان اینکه نگاه ما به ۲۸ شهرستان مثل شیراز است، گفت: نگاه ما به شهرستان‌ها ویژه است و زمان مشخصی به شهرستان‌ها اختصاص نمی‌دهیم بلکه هر شهرستانی باید سهم خود را در بخش‌های مختلف صداو سیمای فارس طلب کند.

کرمی با بیان اینکه پیگیر راه‌اندازی فیبر نوری هستیم، گفت: فقط در شهرستان جهرم استودیو خوبی داریم که حوزه فنی برای ایجاد استودیو در تمام شهرستان‌ها با کمک فرمانداری‌ها اقدام می‌کند و امیدواریم طی یک‌سال آینده این عملیاتی شود.

نظرات بینندگان