کد خبر: ۷۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴

امام جمعه ممسنی: وابستگی به واردات در هر جامعه ای ذلت می آورد

حجت الاسلام یعقوبی گفت: در نورآباد به عنوان مرکز شهرستان ممسنی ، 17 مسجد وجود دارد اما برای همه ی این مساجد امام جماعت نداریم و این موضوع در روستاها و دیگر شهرها نیز صدق می کند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نورآنلاین، کریم عباسی فرمانده سپاه ناحیه ممسنی در  گردهمایی ائمه جمعه و جماعت و فرماندهان پایگاه های مقاومت مساجد بیان داشت: اولین و مهمترین کارکرد مسجد عبادت خدا و برپایی نماز جماعت است اما مسجد یک نهاد صرف عبادی نیست بلکه یک نهاد آموزشی، فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی و ... است.

وی هم افزایی بسیج، مسجد و ائمه جماعت را لازم و ضرروری خواند و گفت: همکاری و تعامل این سه حوزه می تواند در گسترش فعالیت های مذهبی و فرهنگی و اجتماعی تاثیر گذار باشد. بسیج همواره به مساجد نگاه ویژه ای داشته است و خواستگاه اصلی شجره طیبه ی بسیج همین مکان های مقدس هستند و بسیجی در مسجد می تواند ترقی و رشد کند اصلا سکوی پرتاب شهدا همین مساجد بوده اند.

عباسی با اشاره به روز جهانی بزرگداشت مسجد گفت: گره گشایی، رفع مشکلات، آموزش ها و پرورش نیروی جهادی و ترویج سبک زندگی اسلامی از طریق مسجد امکان پذیر است.

حجت الاسلام محمد یعقوبی امام جمعه شهرستان ممسنی نیز در این نشست گفت: در نورآباد به عنوان مرکز شهرستان ممسنی ، 17 مسجد وجود دارد اما برای همه ی این مساجد امام جماعت نداریم و این موضوع در روستاها و دیگر شهرها نیز صدق می کند. عدم وجود ائمه جماعت باعث خلوتی مساجد شده است. رکن اصلی هر مسجدی به امام جماعت و روحانی اوست.

باید به تعداد تمام روستاها مسجد داشته باشیم و به تبع آن نیز باید به همان اندازه روحانی داشته باشیم. آیا این همه روحانی باید از قم بیایند؟

وی افزود: وابستگی به واردات در هر جامعه ای باعث ذلت است هر جامعه ای باید خود پرورش دهنده و تولید کننده باشد. در حوزه پرورش نخبه های روحانی نیز اینگونه است و نیاز است در ممسنی به پرورش طلبه و تقویت حوزه علمیه توجه ویژه ای شود.

اولویت اصلی حوزه علمیه و پرورش فاضل است شهرستان باید در این زمینه به خودکفایی برسد و در این راه خود مردم ورود کنند. مشارکت مردمی در اینگونه کارهای خیرخواهانه مناسب نیست.

حجت الاسلام محمد یعقوبی

وی با اشاره به تعداد کم مساجد در شهرستان های ممسنی و رستم و اظهار داشت: در شهرستان ممسنی تنها 80 مسجد وجود دارد که این تعداد فقط 20 درصد نیاز شهرستان را تامین می کند و در بسیاری از این مساجد نیز روحانی مستقر نیست.

بسیاری از نخبگان مذهبی و روحانیون ممسنی پس از کسب تعلیمات به شهرستان برنگشته اند و در دیگر شهرستان ها مشغول به خدمت هستند که این جای گلایه دارد.

نویسنده :
مهدی پور
نظرات بینندگان