کد خبر: ۷۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴

دلایل خودسوزی تالاب پریشان از زبان مدیرکل اداره محیط زیست فارس

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: تاکنون 3 تا 5 هکتار از نیزارهای تالاب پریشان دچار خودسوزی زیر سطحی شده است.
به گزارش شیرازه به نقل ازباشگاه خبرنگاران، ولوی مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست فارس در خصوص خودسوزی تالاب پریشان اظهار داشت: به دلیل غیر قابل دسترس بودن محل خودسوزی در تالاب و عدم امکان عبور انسان و خودرو، 18 ساعت از زمان آتش سوزی و تلاش کارشناسان محیط زیست و ماموران یگان حفاظت برای مهار کردن آن می‌گذرد.

وی افزود: با همکاری جوامع محلی و فرمانداری کازرون با لوله کشی آب از چاه‌های کشاورزی اطراف تالاب به محل خودسوزی اقدام به خاموش کردن آن کرده‌اند که این عمل همچنان ادامه دارد و امروز صبح نیز لوله‌ای دیگر از چاه‌های اطراف تالاب به سیستم امداد مهار خود سوزی تالاب اضافه شده است

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: در یک ساعت گذشته با غرقابی شدن بخش‌هایی از این منطقه توسط لوله کشی آب دود حاصل از سوخت نیزارها در منطقه کنترل و کاهش یافته است.

شایان ذکر است که تالاب پریشان از مناطق حفاظت شده استان فارس و ثبت شده در کنوانسیون رامسر است و خودسوزی آن صرفا به دلیل ایجاد دود خروجی از شکاف‌های زمین بوده، گاه حالت شعله ور ندارد و گاه که در معرض جریان هوا قرار می‌گیرد، آتش سوزی در سطح بسیار محدود سطحی قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان