کد خبر: ۷۴۸۲۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
استاندار فارس در اولین نشست خبری:

فرماندار شیراز و معاون زیارتی استاندار به زودی منصوب می شوند

استاندار فارس گفت: نمی‌خواهم با عجله یک مدیر را تغییر دهم و فردی جایگزین شود که بعد از مدتی پشیمان شوم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس گفت: اگر بخواهیم راجع به دولت تدبیر و امید قضاوتی داشته باشیم و بدانیم طی دو سال گذشته این دولت تا چه حد موفق بوده است، باید حتما نگاه اجمالی هم به این داشته باشیم که دولت در چه شرایطی کشور را از دولت قبل تحویل گرفت.

سید محمدعلی افشانی در نخستین روز از هفته دولت در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: مجموع درآمد ۸ سال دولت قبل ۸۳۰ میلیارد دلار فقط از محل فروش نفت و گاز بود که چنین درآمد نجومی در تاریخ ایران بی‌سابقه بوده است اما در پایان دولت قبل رشد اقتصادی کشور بر اساس آمارهای رسمی، منفی ۶ دهم درصد بود در حالی که این رشد باید مثبت بود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که نرخ تورم بالای ۴۰ درصد بود و نرخ بیکاری در کشور به ۱۲و یک دهم افزایش پیدا کرده بود، گفت: طی دو سالی که از عمر دولت یازدهم می‌گذرد درآمد میانگین ما حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار بوده است و با انضباط مالی و هزینه کرد منطقی منابع موجود نرخ تورم از بالای ۴۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافت.

استاندار فارس ثبات در وضعیت نرخ ارز را یکی از دستاوردهای دولت یازدهم برشمرد و افزود: نرخ رشد اقتصادی از منفی ۶ و هشت دهم درصد در پایان سال ۹۳ به صفر رسید و اکنون روند مثبت شدن رشد اقتصادی ادامه دارد. همچنین نرخ بیکاری از ۱۲ درصد به ۱۰و یک دهم درصد در کشور رسیده است.

وی یکی دیگر از مهم‌ترین دستاوردهای دولت را توفیق بزرگ هسته‌ای دانست و افزود: در دولت یازدهم با ارسال این پیام به دنیا که ما بنا داریم ضمن حفظ کرامت و عزت ملت ایران با تعامل سازنده با دنیا کار کنیم، به یک دستاورد بزرگ رسیده‌ایم.

استاندار فارس این موضوع که دنیا غنی‌سازی هسته‌ای در ایران را پذیرفته است، یکی دیگر از دستاوردهای دولت یازدهم برشمرد و گفت: اولین بار است که به طور مصوب غنی‌سازی و امکان تحقیق و توسعه در زمینه فناوری هسته‌ای برای یک کشور پذیرفته شده است و ما هم همین دو موضوع را دنبال می‌کردیم که امکان تحقیق و توسعه داشته باشیم.

افشانی با اشاره به لغو صریح تحریم‌ها در توافق هسته‌ای گفت: علت دستیابی به این دستاورد‌ها این بود که در کشور در این خصوص اجماع و اتحاد وجود داشت و توانستیم با نقش هدایتی و حمایتی مقام معظم رهبری و با سیاست‌گذاری مدبرانه و با تدبیر دولت و شجاعت و دانایی تیم مذاکره کننده و حمایت همه ارکان نظام به چنین دستاوردهای مهمی دسترسی پیدا کنیم.

وی به مزیت‌های حاصل از توافق هسته‌ای برای استان فارس اشاره و تصریح کرد: این توافق بزرگ باعث می‌شود که از انزوای ایران در صحنه بین‌المللی جلوگیری شود و اقتصاد ایران از طریق ارتباط‌های جهانی توسعه یابد و سهم بازار ما افزایش پیدا کند چراکه امروز در دنیا تلاش برای حفظ و افزایش سهم بازار به اندازه‌ای است که برای کشور‌ها دقیقا مشابه حفاظت از مرز‌ها است یعنی هر کشوری اجازه نخواهد داد حتی به مقدار اندک از سهم بازار آن را کشور دیگری اشغال کند زیرا امروز رقابت اقتصادی در دنیا بسیار سنگین است.

اولین نشست خبری استاندار فارس

مقام ارشد دولت در استان فارس ضمن بیان اینکه هر کشوری به اندازه سهمی که در بازار جهانی دارد می‌تواند رونق ایجاد کند، گفت: دستاورد دیگر توافق هسته‌ای و ارتباط با جهان این است که تکنولوژی‌های نوین به کشور سرازیر خواهند شد و در کنار آن گردشگری نیز رونق خواهد گرفت.

افشانی ‌‌نهایت دستاوردهای ایران در مذاکرات هسته‌ای را اعتماد مردم به مسئولین دانست و افزود: مردم به مدیران خود اعتماد پیدا کرده‌اند که می‌توانند با تمام دنیا مذاکره کننده و دست آخر برگ برنده دست آن‌ها باشد و شاید خیلی ساده به نظر بیاید که کشور ما به تنهایی معادل ۵ کشور بزرگ دنیاست.

به اعتقاد وی، توافق هسته‌ای باعث ایجاد آرامش در کشور شد و نیروهای داخلی و خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری شدند که از این طریق اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد می‌شود.

استاندار فارس به مزیت‌های فراوان استان فارس اشاره و اظهار امیدواری کرد که با توجه به ظرفیت‌های استان فارس و زمینه خاصی که این استان برای شرایط پس از تحریم دارد، بتوانیم سهم بیشتری از جذب سرمایه و سرمایه گذار داشته باشیم.

افشانی گستردگی و جمعیت بالای استان فارس را یک بازار مصرف برای تولید و رونق اقتصادی عنوان و خاطرنشان کرد: شیراز و فارس برای استان‌های همجوار مرکزیت دارد و در این استان حدود ۱۰ درصد از محصولات کشاورزی کشور تولید می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۶۹ واحد شهرک و ناحیه صنعتی در استان فارس گفت: در استان فارس ۳۷ نوع ماده معدنی شناخته شده است که ۲۰ نوع آن بهره‌برداری می‌شود و در سال حدود ۴۰ میلیون تن استخراج مواد معدنی در استان داریم.

این مقام مسئول شبکه حمل و نقل استان فارس را نسبتاً مناسب ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که با تکمیل و توسعه شبکه حمل و نقل ریلی زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر را فراهم کرده تا در آینده شاهد رونق اقتصادی بیشتر در استان باشیم.

افشانی با اشاره به نگرانی‌هایی که درخصوص بیکاری و وضیعت صنایع و معادن استان وجود دارد، گفت: امیدواریم با شرایط پیش آمده و تمهیداتی که دولت پیش بینی کرده است به وضعیت بهتری برسیم و شرایط مطلوب‌تری در استان فارس ایجاد کنیم.

مقام ارشد دولت در استان فارس اعلام کرد: در هفته دولت در فارس هزار و ۴۵۶ پروژه با اعتبار هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که از این تعداد ۸۰۲ پروژه عمرانی با اعتباری معادل ۵۰۷ میلیارد تومان است و ۶۵۴ پروژه نیز از طریق تسهیلات بانکی و مشارکت مردم با اعتبار ۶۴۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

استاندار فارس درمورد میزان اعتباری که در سفر رئیس‌جمهور به استان فارس در نهم و دهم اردیبهشت ۹۴ به پروژه‌های عمرانی این استان اختصاص داده شد، گفت: با پیگیری‌های انجام شده در این سفر هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های مهم و اثرگذار فارس اختصاص یافت.

افشانی با یادآوری اینکه مقرر شد رقم یاد شده ظرف سال‌های ۹۴ و ۹۵ تخصیص داده شود، گفت: از اعتبار تخصیصی سال ۹۴ سهم شش ماه نخست آن به طور کامل واریز شده است که در این زمینه دولت به تعهدات خود عمل کرده و اکنون باید مدیران دستگاه‌های مختلف برای اجرای پروژه‌ها به تعهدات و وظیفه خود عمل کنند و در این راه مجدانه بکوشند.

در ادامه این نشست خبری استاندار فارس در واکنش به سوالات خبرنگاران تصریح کرد: اعتقادم این است و در عرصه عمل هم اثبات می‌کنم همواره از نقدهای منصفانه شما تا جایی که مردم از نقدهای شما زیان نبینند، استقبال می‌کنم.

افشانی با اعتقاد به اینکه خبرنگار باید در طرح سوالات خود و بیان نقد‌ها آزاد باشد تا مدیران نیز خود را اصلاح کنند، گفت: خبرنگار باید بتواند مطالبات مردم را پیگیری کند اما متاسفم که گاهی سوالات آنقدر جزیی است که پاسخ آن کسی را می‌رنجاند و در ‌‌نهایت به نفع مردم هم نیست بنابراین با توجه به مشکلات استان و نرخ بالای بیکاری نباید سوالات به سمتی برود که به اختلافات دامن بزنید.

وی خبرنگار را به‌عنوان چشم و گوش جامعه توصیف و آشنا کردن مردم با حقوق شهروندی را از وظایف خبرنگاران عنوان و اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه رسانه آشنا کردن مردم با حقوقشان است زیرا اگر مردم حق خود را شناختند حتما برای گرفتن آن تلاش می‌کنند بنابراین وظیفه خبرنگاران به عنوان کسانی‌که با افکار عمومی سروکار دارند این است که مردم را با حقوق خود آشنا کنند و وقتی حقوق آن‌ها را تضییع شده می‌بینند، اعتراض کنند که این سبب رشد جامعه خواهد شد.

استاندار فارس تمام مدیران را موظف به پاسخگویی نسبت به مطالبات مردم و تعهداتی که به واسطه مسئولیت دارند، دانست و گفت: انتظار داریم سوالات خبرنگاران به گونه‌ای باشد که از پاسخ آن مردم سود ببرند و جامعه در مسیر توسعه قرار گیرد و مسئولان رفتار خود را اصلاح کنند نه اینکه سوالات برای انتقام گیری و رنجاندن افراد و ایجاد تنش در استان باشد.

مقام ارشد دولت در استان فارس در پاسخ به سوالی درخصوص مدیران با بیان اینکه پاسخگوی آنچه در گذشته اتفاق افتاده یا گفته شده است نیستم، تصریح کرد: سه شرط برای مدیران گذاشته‌ام و مدیران باید دارای سه ویژگی سلامت مالی و اخلاقی، توان انجام مأموریتی که به لحاظ سازمانی بر عهده آن‌هاست و مجری سیاست‌های عمومی دولت باشند.

افشانی با اذعان به اینکه هیچ دولتی مدیری را سر کار نمی‌گذارد که مخالفش باشد، گفت: وقتی مدیری در سیستم می‌ماند و کار می‌کند باید سیاست‌های دولت را دنبال کند اما هیچ فردی به‌خاطر اعتقاد و گرایش سیاسی‌اش تغییر نمی‌کند مشروط بر اینکه سه شرط گفته شده را داشته باشد.

وی در خصوص به‌کارگیری زنان در سطوح مدیریتی با بیان اینکه باورم نمی‌شد و گلایه کردم از اینکه در استان فارس فقط مدیرکل امور گمرکات خانم است، اظهار کرد: در تمام جلساتی که تشکیل داده‌ام یک خانم مدیر حضور نداشت اما شنیده‌ام مدیر گمرک خانم است که من تاکنون وی را ندیده‌ام.

افشانی با بیان اینکه زیبنده استان فارس نیست که تنها یک مدیر زن در میان مجموعه مدیران دستگاه‌های مختلف حضور داشته باشد، گفت: مگر می‌شود حقوق بانوان را به‌عنوان بخشی تاثیرگذار از جامعه نادیده گرفت و مدعی حقوق شهروندی بود. من امیدوارم که وقتی فارس را ترک می‌کنم در همه زمینه‌ها شاهد شرایط بهتری باشیم.

وی تاکید کرد: مدیر شرایطی دارد و اگر بانویی در جایگاهی که تعریف شده، توان انجام ماموریت‌های محوله را داشته باشد حتما از توان وی استفاده خواهد شد.

اولین نشست خبری استاندار فارس 

استاندار فارس در پاسخ به سوالی درمورد جلوگیری از حضور برخی سخنرانان در استان فارس گفت: استان فارس باید دارای شرایطی باشد که همه در آن احساس آرامش و امنیت داشته باشند و باید از آنچه در استان ایجاد التهاب می‌کند، پرهیز کنیم زیرا به هر میزان که پیام التهاب‌آمیزی از استان فارس بیرون رود در فرار سرمایه‌گذاران و فقر مردم تاثیرگذار است.

افشانی با بیان اینکه ما هم در سرمایه‌گذاری و هم فقر مردم شریک هستیم، اظهار کرد: اگر آرامش و امنیت ایجاد کردیم به‌‌ همان میزان در توسعه ایجاد اشتغال در استان موفق هستیم.

وی با تصریح اینکه استان فارس ایزوله نیست، اظهار کرد: من و همکارانم به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که با تعامل و همکاری با سایر کسانی که نقش آفرین هستند استان ما از سایر استان‌ها متفاوت نباشند و اگر سخنرانی حق دارد به استان‌های دیگر برود به فارس هم حق دارد بیاید اما اگر کسی در هیچ جای ایران حق سخنرانی ندارد در شیراز هم حق سخنرانی ندارد و مبنا برای دعوت از سخنران میانگین کشور و استان‌های همجوار است.

استاندار فارس تاکید کرد: باید فضایی با نشاط در همه زمینه‌ها ایجاد و امکان حضور سلایق مختلف فراهم شود تا انگیزه مردم برای حضور در انتخابات بیشتر شود.

مقام ارشد دولت در فارس در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درمورد سهم استان فارس از صندوق توسعه ملی و برآورده نشدن این سهم، گفت: صندوق توسعه ملی سهم استانی ندارد که بگوئیم هرکدام از استان‌ها چقدر سهم دارند بلکه هر استانی که طرحی با توجیه فنی، کار‌شناسانه و دقیق داشته باشد، برای آن منابعی از صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

وی با تاکید براینکه زمینه برای کسب منابع مالی از این محل وجود دارد، تاکید کرد که اگر طرح مناسب و دارای توجیه ارائه شود، به حتم می‌تواند سهم مناسبی از منابع مالی دریافت کند.

افشانی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس گفت: هیچ کس را نباید به‌خاطر اینکه منتقد من یا دولت است کنار گذاشت یا از ورودش به جلسه‌ای منع کرد، شخصا هر روز تمام اخبار خبرگزاری فارس را مطالعه می‌کنم و اعتقاد دارم که باید فضا برای حضور همه رسانه‌ها به شکل متوازن وجود داشته باشد.

استاندار فارس بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که ‌‌‌نهایت خدمت ما در هر جا و مسئولیتی که هستیم، رضایت مردم است، اگر اقدامات ما منجر به تامین منافع مردم شد، باید خوشحال باشیم اما اینکه به‌دنبال انتقام باشیم، ‌ مشکلات استان فارس و کشور حل نمی‌شود.

وی اشتغال را مسئله‌ای ملی برای تمام ارکان حاکمیت دانست و گفت: اعتقاد دارم که همه ارکان حاکمیت به هر میزان از ظرفیتی که از حاکمیت اشغال کرده‌اند، باید پاسخگوی اشتغال باشند، باید ببینیم که دولت چه درصدی از حاکمیت را تشکیل می‌دهد، به‌‌‌ همان میزان هم باید پاسخگو باشد، سیستم قضایی چه میزان از حاکمیت را در اختیار دارد، آن هم باید پاسخگو باشد.

افشانی یادآور شد: شانزده سال پیش در برنامه زنده تلویزیونی گفتم و باز هم خواهم گفت که دولت به تنهایی نمی‌تواندپاسخگوی ایجاد اشتغال باشد بلکه همه نهاد‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی باید در این ارتباط پاسخگو باشند و اعتقاد دارم با تعامل بین دستگاه‌ها می‌توان مشکلات را حل کرد، اگر همه دستگاه‌ها و سیستم‌ها برای ایجاد رغبت در سرمایه‌گذاری و تسهیل سرمایه‌گذاری همراه شوند، قطعا بخشی از مشکلات اشتغال حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: مسائل اجتماعی از جمله عملیاتی شدن سرمایه گذاری یک رابطه ریاضی نیست که من یک عدد بگذارم و جواب بگیرم؛ به‌عنوان مثال برای حضور سرمایه‌گذار نیازمند آرامش هستیم چراکه سرمای‌ گذاران آدم‌های عاقلی هستند و وقتی می‌خواهند سرمایه گذاری کنند، آرامش و امنیت را بررسی می‌کنند که برای ایجاد آن در حد توان تلاش می‌کنم.

استاندار فارس با بیان اینکه یک سرمایه گذار باید تعداد زیادی مجوز بگیرد که آخرش گرفتار می‌شود، یادآور شد: درحضور رئیس مجلس هم گفتم که توقع ما این است که قوانین دست و پا گیر برای سرمایه‌گذاران را حذف کنید.

افشانی بر اینکه سرمایه‌گذاران را باید هم تشویق و هم کنترل و بازرسی کنیم، گفت: باید مشخص شود منابعی که اشخاص سرمایه‌گذار از بانک‌ها می‌گیرند در استان هزینه می‌شود یا از استان بیرون می‌رود.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی درخصوص تغییر نگرش اقتصادی استان از توجه به کشاورزی به سمت دیگر ظرفیت‌ها مانند گردشگری، گفت: موضوع آب و بحران کشاورزی یک مسئله مهم است اما اولین قدم در این مسیر ایجاد شهرک‌های صنعتی کشاورزی است و باید این شهرک‌ها در تمام شهرستان‌های فارس و پس از آن در تمام بخش‌ها راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های مهم استان فارس بحث کشاورزی است، ‌ نمی‌توان آن را‌‌‌ رها کرد، ما باید با تدبیر حرکت کنیم، باید با توسعه کشت گلخانه‌ای و ایجاد خدمات زیربنایی مناسب، به سمت بهره‌وری بیشتر و بهتر در بخش کشاورزی حرکت کنیم، استان فارس قطب کشاورزی است و نباید این را نادیده گرفت.

استاندار فارس گفت: گردشگری هم به اندازه خود دارای اهمیت است، در تمام جهان تنها یک تخت‌جمشید وجود دارد، ظرفیت‌های گردشگری استان فارس آنقدر هست که به‌عنوان یک ظرفیت به آن بپردازیم، من هم به‌دنبال توسعه متوازن هستم نه اینکه یک بخش را به‌واسطه مشکلاتی‌‌‌ رها کرده و به بخش دیگر بپردازیم؛ نمی‌توان تمام انرژی را مصروف گردشگری کرد، ‌ اگر فردا مشکلی ایجاد شد و گردشگر نیامد، چه باید کرد؟

وی تاکید کرد: رونق گردشگری به امنیت و نشاط و شادابی و آرامش جامعه باز می‌گردد و جامعه‌ای می‌تواند در گردشگری رشد کند که همه این‌ها را داشته باشد، اعتقاد دارم که به شکل متوازن باید زیرساخت‌های گردشگری استان را تقویت کنیم.

استاندار فارس در مورد سوال دیگری نیز گفت: بنده معتقد نیستم که دیگران کار نکرده‌اند و قرار است من همه کار‌ها را انجام دهم، کسانی که قبل از من بوده‌اند هم به سهم خود اقداماتی را انجام داده‌اند که از آنان تشکر می‌کنم، من هم به‌عنوان استاندار مسئولیتی دارم و باید به آن عمل کنم.

افشانی در پاسخ به سوالی در خصوص طرح توسعه حرم، این طرح را بسیار با اهمیت خواند و با بیان اینکه طرح با نواقصی در حال اجرا است، گفت: اختلافاتی بین شورای عالی شهرسازی کشور و متولیان حرم مطهر وجود دارد، طرح‌های این دو با هم تفاوت‌هایی دارند، جلساتی با معاونان وزارت راه و شهرسازی و شخص وزیر در این خصوص داشته‌ایم و آقای آخوندی از من نظر خواسته است که اعلام کرده‌ام ابتدا باید خودم توجیه شوم و بعد این طرح را در دستور کار قرار دهیم.

مقام ارشد دولت در استان فارس تاکید کرد که طرح توسعه حرم جزو اولویت‌های خاص ما است و با دید ویژه آن را دنبال می‌کنیم.

وی ضمن اعلام اینکه در آینده‌ای نزدیک معاون زیارتی و گردشگری استانداری فارس معرفی و مشخص خواهد شد، در پاسخ به خبرنگارانی که نام وی را جویا شدند به مزاح گفت که از نوادگان رستم است!

استاندار فارس درخصوص احتمال تغییر در مدیران نیز گفت: شاخص‌های ارزیابی مدیران را اعلام کردم و تعجیلی در تغییر مدیران ندارم، شاخص‌های انتخاب مدیر از نظر من شاخص‌های بسیار دشواری است و این موضوع را می‌توان از انتخاب معاون سیاسی، امنیتی دریافت، نمی‌خواهم با عجله یک مدیر را تغییر دهم و فردی جایگزین شود که بعد از مدتی پشیمان شوم.

افشانی تصریح کرد: فرماندار مرکز استان فارس را به تهران معرفی کرده‌ایم که در آینده نزدیک رسما اعلام و معرفی می‌شود، تکلیف فرمانداران یکی دو شهرستان که اکنون با سرپرست اداره می‌شود هم به‌زودی مشخص می‌شود و شأن افرادی که معرفی می‌شوند حتما از پستی که می‌گیرند بالا‌تر خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص وضعیت نامناسب ورزش حرفه‌ای استان فارس گفت: از شنیدن وضعیت ورزش استان فارس و اینکه در عرصه رقابت‌های حرفه‌ای ورزش‌های پرطرفداری نظیر فوتبال هیچ نماینده‌ای نداریم، ‌ متاثر شدم اما اجازه بدهید موضوع را با دقت بررسی کنم و بعد پاسخ بدهم.

استاندار فارس همچنین تصریح کرد که قطعا در جمع دانشجویان حاضر خواهد شد و این وعده تا قبل از ۱۶ آذر سال‌جاری تحقق یافته و همان‌جا پاسخ سوالات دانشجویان را نیز می‌دهد.

افشانی آزاد راه شیراز اصفهان را یکی از طرح‌های اولویت‌دار عمرانی استان اعلام و بر لزوم تکمیل این پروژه در آینده نه‌چندان دور تاکید و اضافه کرد: موضوع اتصال استان فارس به خلیج فارس یک مسئله مهم است که حتما دنبال خواهم کرد اما باید با حوصله کار انجام شود و اینکه تاکنون معطل مانده حتما گیری دارد.

وی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در استان فارس نیز با اشاره به آماری درخصوص جمع‌آوری این افراد طی سال ۹۳ و ۵ ماهه اول سال ۹۴، گفت: متاسفانه میزان خروجی‌ها با ورودی این افراد یا مساوی است یا ورودی بیشتر بوده است، این یک موضوع مهم به‌شمار می‌رود که باید با تعامل استان‌های مرتبط پیگیری و حل و فصل شود.

افشانی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی براینکه چه برنامه ای برای مبارزه با زمین خواری در استان فارس دارید، گفت: مبارزه با فساد و رانت خواری از اقدامات و اولویت های دولت است و در این راستا روز یکشنبه اول شهریورماه جلسه‌ای با حضور چند نفر از معاونان وزارتخانه‌های مرتبط و مشاور عالی معاون اول رئیس جمهور برای بررسی موضوع زمین خواری فارس تشکیل شد. 

استاندار فارس با تاکید بر اینکه پرونده های قبلی زمین خواری به طور جدی پیگیری می شود، تصریح کرد: گزارش مفصلی از رئیس منابع طبیعی دریافت کرده ایم و به طور جدی جلو زمین خواری را خواهیم گرفت.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
0
درود و سباس افشانی بزرگ
احمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
0
با عرض سلام و خداقوت به همه خدمتگزاران اسلام و انقلاب و مردم لطفا استاندار محترم برنامه های خود را در مورد رفع رکود مخصوصا در بازار مسکن و معضل بیکاری جوانان بفرمایند
akbra
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
0
آقاي افشاني
چرا خود را در اتاق حبس كرده كه مديران و مشاورين ستادي استانداري هم به ايشان دسترسي ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برزگری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
0
بزک نمیرررر بهار میاد ...