کد خبر: ۷۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴

راهیابی دانشجوی دانشگاه پیام نور شیراز به مسابقات جهانی کاراته

زهرا طراز‌پور، دانشجوی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه پیام نور شیراز و عضو تیم ملی امید کشورمان، موفق به کسب سهمیه مسابقات جهانی اندونزی شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور شیراز، زهرا طراز‌پور متولد ۱۳۷۵، دانشجوی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی این دانشگاه و عضو تیم ملی امید جمهوری اسلامی ایران، موفق به کسب سهمیه مسابقات جهانی جاکارتای اندونزی شد.
 طراز‌پور به مدت ۸ سال به ورزش کاراته، سبک شوتوکان «جی اس کی‌ای» مشغول است و در سال ۹۲ به عضویت تیم ملی امید بانوان کشورمان (وزن۵۳ -کیلوگرم) درآمد و به مسابقات جهانی مادرید اعزام شد ولی موفق به کسب مدال نشد.
 تنها ورزشکار شیرازی تیم ملی امید بانوان کشور، در سال ۹۳ موفق به کسب سهمیه مسابقات جهانی نشد ولی با توکل به خداوند متعال، تلاش و کوشش فراوان و زحمات خانواده و مربیان توانست در سال ۹۴ با اقتدار به عنوان نفر اول وزن منهای ۵۰ کیلوگرم، سهمیه مسابقات جهانی جاکارتای اندونزی را بدست آورد.
 زهرا طراز‌پور که دارای کمربند مشکی‌دان ۲ از فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، پوشیدن پیراهن تیم ملی را افتخار بزرگ ورزشی خود می‌داند و آرزومند است با کسب مدال طلای جهانی بتواند به بزرگ‌ترین آرزوی ورزشی خود برسد و باعث شادی همه مردم ایران، بویژه پدر و مادر، مربیان و دوستان خود شود.
 دانشجوی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه پیام نور شیراز، کاراته را ورزشی مفرح، پر تحرک و سازنده توصیف می‌کند که باعث قوی‌تر شدن جسم و سلامت روح انسان می‌شود و انسان را در مقابل سختی‌ها صبور می‌سازد.
 وی ورزش کاراته را عاملی جهت ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانست و با بیان این مطلب که به رشته تئا‌تر و بازیگری نیز علاقمند است، ابراز امیدواری کرد که تا سال ۲۰۲۰ که رشته ورزشی کاراته المپیکی شود، بتواند در این رشته ورزشی فعالیت کند و به مسابقات المپیک راه پیدا کند.
 این دانشجوی شیرازی، ضمن تقدیر از زحمات پدر و مادرش و همچنین سر مربی تیم ملی امید خانم لیلا بهرامی، شیرین‌ترین خاطره ورزشی خود را کسب مدال طلای انتخابی تیم ملی در اراک و تلخ‌ترین خاطره ورزشی خود را مربوط به شکست در مسابقات آسیایی امارات می‌داند.
 وی که از سال پنجم ابتدایی و با حمایت پدر و مادرش وارد عرصه ورزش شده است، به درس خواندن و کسب علم نیز توجه ویژه‌ای قایل است و غیر حضوری بودن و شهریه پایین دانشگاه پیام نور را از جمله دلایل انتخاب این دانشگاه برای ادامه تحصیلش عنوان کرد.
 زهرا طراز‌پور، توکل به خداوند، تلاش و کوشش، صبر و امید به آینده را از جمله عناصر مهم و ضروری کسب موفقیت می‌داند و معتقد است: هیچ‌گاه برای شروع دیر نیست و دانشجویان ضمن کسب علم و دانش می‌توانند در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی نیز موفق باشند.
 وی ضمن ادای احترام و زنده نگه داشتن یاد و خاطره صمیمی‌ترین دوست ورزشکارش، خانم درنا کاویانی عضو تیم ملی امید بانوان، که به دلیل بیماری در سال ۹۲ به دیار باقی شتافت، ناامیدی و یأس را بد‌ترین گناه و از جمله حالاتی دانست که اگر بر انسان سایه افکند، موفقیت و پیروزی دور از دسترس خواهد بود.
نظرات بینندگان