کد خبر: ۷۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴

رهامی این بار به نمایندگان مجلس توهین کرد!

بعضی از این آقایان که در کرسی های مجلس نشستند لیاقت این ملت را ندارند.
به گزارش شیرازه به نقل از بام ایران خبر، حجت الاسلام محسن رهامی، در جمع مردم و دست اندرکاران اصلاح طلبان استان چهارمحال و بختیاری که در حسینیه اعظم شهرکرد برگزار شد گفت:اصلاح طلبی یک حزب و گروه نیست بلکه اندیشه بزرگی است که از دوران مشروطه تا امروز ادامه داشته است.
وی افزود: همه  کسانی که تلاش می کنند در اجرای قانون و اندیشه های اصلاح طلبانه با فساد مقابله کنند، دموکراسی را پیاده کنند و آراء مردم را به مرحله اجرا برسانند و نظامی پاک مبتنی بر آرائ مردم داشته باشند اصلاح طلب هستند.


رهامی ادامه داد: کسانی که تلاش می کنند به جای تخریب شخصیت، توهین و تخریب دیگران و بجای غوغاسالاری با منطق حرف بزنند، و قانون اساسی را که هویت ملت ایران است را به صورت کامل پیاده کنند، تفکر و اندیشه اصلاح طلبی را دنبال می کنند

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا در مجلس بسیاری از نهضت ها پاسخی نگرفته اند، گفت: ریشه یابی و آسیب شناسی حرکت های ملت ایران موضوعی اساسی است، نهضت مشروطه که مردان ما تلاش کردند دموکراسی ایجاد کنند، از داخل این حرکت، حکومت پهلوی قوت گرفت. در این خصوص باید واکاوی کرد که چرا نهضت مشروطه در آلمان، انگلیس، سوئد و بلژیک جواب داد و در کشور ما جواب نداد.

دبیر انجمن اسلامی مدرسان کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی جمهوری پاکدستان، حکیمان و صالحان فقیه است و دولتی در این جمهوری همچون قارچ برآمد که از حیث فساد و آلودگی و کلاه برداری و فساد روی برخی از روسای بانک های پهلوی را سفید کرده است.

 محسن رهامی ادامه داد: اگر نظام پهلوی نظامی درست و صحیح بود هرگز ما انقلاب نمی کردیم و سران آن نظام را اعدام نمی کردیم، اما در این نظام کسی از بزرگان این کشور به یاد نمی آورد که به اندازه این دولت قارچی، اختلاس و دزدی کرده باشد.

وی تصریح کرد: مگر قرار نبود حکومت امیرالمومنین را پیاده کنیم؟ مگر داستان استفاده بیت المال برای برادر آن حضرت و عدم تحمل  آهن گداخته توسط عقیل را شنیده ایم، این حکومت عدالت است؟

رئیس کمیته اصلاح طلبان کشور بیان داشت: تعدادی از خبرگزاری هایی که رقیب سیاسی ما هستند اغلب اوقات عکس سخنان ما را پیاده می کنند.متاسفانه در فضایی قرار گرفته ایم که تقوای رسانه ای و تقوای سیاسی در انتقال مطالب رعایت نمی شود. با سفر به استان های غربی با هدف تجلیل از مردم برای حضور در انتخابات خرداد 92 دیدیم که تعدادی از خبرگزاری ها با وارونگی و قلب، تعدادی از سخنرانی های بنده را 180درجه معکوس انتشار دادند.

وی یاددآور شد: هدف ما از ذکر مثال هایی از دیگر کشورها  کپی برداری نیست، اگر ساختار اداره کشور را درست کنیم و لوازم اصلاح ساختار سیاسی کشور را درست کنیم،  ما می توانیم بهتر از خارج باشیم.

حجت الاسلام رهامی گفت: چندی پیش  رئیس جمهور آلمان که می خواست استیضاح شود، را مثال زدم و گفتم که دلیل برکناری او این بود که رئیس دفتر ایشان به بانک تماس گرفته که وام او را خارج از نوبت بدهید، آنها هم در مجلس جلسه گذاشتند و گفتند این رئیس جمهور بدرد نمی خورد.

 این عضو ارشد اصلاح طلبان کشور اضافه کرد: ما اصلاح طلبان نمی گوییم مجلس را به ما بدهید، برای این کشور، باید نماینده، رئیس جمهور استاندار و وزیر و فرماندارش باید در تراز نام جمهوری اسلامی ایران، نام مبارک امام(ره) و ملت  باشند.

رهامی افزود: اگر می گوییم نماینده مجلس باید پاکدست باشد، خواه اصول گرا باشد و بنده دست تک تک اصولگرایان پاکدست را می بوسم و ملتی که تمام فشار ها و ناملایمات را تحمل کردند و یا مرگ یا خمینی را گفتند و نظام جمهوری اسلامی را تاسیس کردند ، باید نمایندگانی در تراز خود داشته باشند.

دبیر انجمن اسلامی مدرسان کشور: بعضی از این آقایان که در کرسی های مجلس نشستند لیاقت این ملت را ندارند. نماینده مجلسی که دزد است لیاقت مجلس را ندارد و نباید نماینده شود.

وی ادامه داد:بنده کاری با نامه ای که آقای رحیمی معاون اول به آقای احمدی نژاد نوشته است ندارم، راست یا دروغ اما آیا به 170نماینده مجلس از این پول های اختلاسی داده اند. نمایندگان فعلی مجلس، آیا از این پول ها گرفته اید یا نه؟اشکال دارد این حرف؟

وی خطاب به مردم گفت: مردم استان چهارمحال و بختیاری اگر حواستان نباشد خدایی ناکرده خون مقدس شهدا پایمال می شود و انقلاب آسیب می بیند .دغدغه ما این است وگر نه دزد و پادشاه همه کاری می کنند.

رئیس کمیته اصلاح طلبان کشور اظهار داشت: آنچه توصیه می کنیم ایجاد یک باغ و یک درخت یک مساله است اما نگهداری و آبیاری آن مساله دیگری است. در گذشته پدران ما لوازم مربوط بهانقلاب مشروطه را رعایت نکردند، اختلاف در مجلس افتاد و در تیر 31 در میدان مبارزات، مردم آمدند و گفتند یا مرگ یا مصدق، و پس از آن 28مرداد کودتا رخ داد و اختلاف، تشطط و بی تفاوت نشستن و هر کسی دنبال کار خود را گرفتن نتیجه اش آن شد.

رهامی گفت: انقلاب برای هر 100یا 200 یا 300سال بس است، ولی اصلاح برای انقلاب مهم است، یعنی مردم این شهر بخشی از وقت خود را برای مطالبه بگذارند، مواظب عزل و نصب های مجلس و دولت باشند.

وی افزود: اگر قرار بود که ما در انتخابات رئیس جمهوری 92 همچنان برخی از مسولین و کارگزاران همان دولت بر سر کار باشند و مردم را تحویل نگیرند و همان بازی ها را بر سر مردم در بیاورند،  به آقای جلیلی رای می دادیم،

 وی یادآور شد:  ما بر اساس شعارهای تدبیر و اسلامیت به آقای روحانی رای دادیم و این تاکتیک ایشان نبود استراتژی بود و از برنامه های او و همچنین تلاش هایی که اگر در مذاکرات انجام نمی شد و خدایی ناکرده ایران را مثل سوریه و لیبی تبدیل کند، و مانع از بیرون آمدن ایران از فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج کند، رفع بحران صورت نمی گرفت و مردان صلح و خردمند دولت که زبان دنیار ا فهمیدند و با حمایت بزرگان نظام توانستند این بحران بزرگ را از سر ملت بردارند حمایت می کنیم و این حمایت استراتژی هستند.

رهامی با بیان اینکه، برخی خبرگزاری ها که دنبال شکست مذاکرات بودند گفت: هر کاری می خواهندبکنند، ما انتقادی به برنامه های ایشان نداریم از اساس مذاکرات حمایت می کنیم. حل معضلات بیکاری تورم و ... هشت ساله ایران نیاز به زمان دارد و دولت روحانی می تواند آن را در مدت زمان مناسب مرتفع کند.

 محسن رهامی بیان داشت: آقایانی که سه هزار میلیارد را از کشور خارج کردند و به کانادا و دبی و ترکیه بردند، این دوستانی که امروز نگرانند آقای ظریف مبادا مصالح ملت را در این قطع نامه رعایت نکند و نگرانند که وزیر پاکدستی مثل آقای فرجی دانا را استیضاح می کنند، شما آن موقع کجا بودید؟ چرا ساکت بودید؟ آن موقع که دست در جیبمان کردند و جیبمان را خالی کردند، کجا بودید؟؟

وی با آوردن ضرب المثل"کس نخوارد جز ناخن انگشت من" ادامه داد:، ما خودمان مملکت را می سازیم و لیاقتش را هم داریم، این مملکت مال همه است، شهروند درجه یک و دو نداریم، اینکه برخی ها بگویند این باید برود به مجلس و آن نرود، این را ما قبول نداریم، ما می گوییم کسی که دستش کج است و فساد می کند نباید وارد مجلس شود.

رهامی تصریح کرد: حق الناس یعنی اینکه اگر کسی استحقاق ورود به مجلس را دارد و ما امکان رابرای اوفراهم نکنیم و او را وارد مجلس نکنیم یعنی از دیوار مردم بالا رفته ایم و فرش زیر پای او را ربوده ایم.

وی با طرح این سوال که تکلیف ما در انتخابات چیست؟ تاکید کرد:  ما باید از بخشی از کار مان را برای زندگی شخصی و بخشی را هم برای کشور و اصلاح امور جامعه بگذاریم.اوضاع مملکت را و مجلس رارصد کنیم و دست در دست هم و بسازیم.

 وی افزود: ما در سال 84 در کشور یک اشتباه تاریخی بزرگی کردیم و شکست خوردیم .ما در 84 رای کروبی، مهرعلیزاده و رفسنجانی را داشتیم اما اشتباه کردیم باید یکی از آن ها را می فرستادیم.انسان عاقل آن است که اگر اشتباه کرد آن را جبران کند، آمدیم در سال 92 که بنده خود عضو شورای حکمیت ستاد "آقای روحانی و عارف بودم، سبک و سنگین کردیم که اگر اینگونه پیش برود شکست می خوردیم و آقای روحانی را معرفی کردیم.

رئیس کمیته اصلاح طلبان کشور گفت:  در دوروز مانده به انتخابات با این کار توانستیم درصد آراء احتمالی را از 10/8 درصد به 59 درصد برسانیم اما دوستان اصولگرای ما علی رغم تلاش آیت الله مهدوی کنی نتوانستند آرا را برسانند، این پاشنه آشیل و چشم اسفندیار ما بود.

وی اعلام داشت: اگر به خاطر مردم، منافع قومی و قبیله ای را کنار بگذاریم، و دست در دست هم بدهیم و یک لیست خالص از آن هایی که می توانند در مجلس نقش ایفا کنند می توانیم مجلس پاکی داشته باشیم و بسیاری از آسیب های اختلافی و مفسده را از بین ببریم.


رهامی ابراز داشت: محور اساسی تمامی برنامه ها و حرکت اصلاح طلبان، اسلام خواهی، اندیشه امام (ره)، قانون اساسی و حمایت از ارکان نظام است.

حق نقد عملکردها را برای خودمان نگه می داریم و اگر جایی لازم باشد در آن مطرح می کنیم تا کشوری در خور شان امام زمان داشته باشیم.

به گزارش بام ایران خبر، این همایش ، دومین همایش اصلاح طلبان بود که از ابتدای امسال در چهارمحال و بختیاری برگزار شده است.

نظرات بینندگان