کد خبر: ۷۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
امام جمعه کازرون:

عده ای تا بوی انتخابات به مشامشان می رسد به شورای نگهبان حمله می کنند/ به جای کوبیدن شورای نگهبان به فکر مردم باشید

امام جمعه کازرون گفت: چرا وقتی با همین شورای نگهبان رئیس جمهور می شوید، بر این باورید که شورای نگهبان قانونی عمل کرده است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  کازرون خبر، حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه کازرون در خطبه های نمازجمعه امروز کازرون در سخنانی با اشاره به برنامه های اجرا شده در دهه کرامت، اظهار داشت: حضور فرزندان اهل بیت (ع) برای کشور و استان فارس به عنوان یک سند افتخار محسو می شود که امیدواریم از وجود این بزرگواران بهره های لازم را ببریم.

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون، عکس

وی اضافه کرد: سومین حرم اهل بیت (ع) تعبیری بود که به حق مقام معظم رهبری به شیراز و استان فارس لقب دادند و امیدواریم حضور امروز خادمان حرم احمدابن موسی شاهچراغ (ع) در میان نمازگزاران، منشأ خیر و برکت برای ما شود.

امام جمعه کازرون با گرامی داشت هفته دولت و تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های دولتمردان، بیان داشت: مقام معظم رهبری در سخان اخیر خود که با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد نکات مهمی را ایراد فرمودند که می بایست به عنوان یک نقشه راه مورد توجه هیئت محترم دولت قرار گیرد.

خرسند با اشاره به تجلیل مقام معظم رهبری (مدظله) از برخی اقدامات دولت، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنان خود، اقدامات و تلاش های دولت که منجر به کاهش تورم، ثبات نسبی بازار ارز، پایان دادن به مذاکرات هسته ای، طرح تحول سلامت و مدیریت مصرف آب شد را مورد تجلیل قرار دادند.

وی در ادامه به برخی از تذکرات و هشدارهای مقام معظم رهبری در جلسه با هیئت دولت پرداخت و گفت: معظم له نسبت به بی توجهی به دشمنی دشمنان هشدار دادند و از دولت خواستند که مواظب نفوذ دشمن باشند.

امام جمعه کازرون با انتقاد از جریانی که در صدد باز کردن پای امریکا به ایران است، خاطرنشان کرد: متأسفانه وقتی انسان اخبار و تحولات روز را رصد می کند متوجه می شود که یک جریان خاص در حال تلاش است که به بهانه توافق هسته ای، پای امریکا را در کشور باز کند.

خرسند افزود: امریکایی ها به جد در صدد نفوذ به کشور در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی هستند و این یک خطر جدی است.

وی با بیان اینکه امریکایی ها می دانند که بدون حضور ایران، به اهدافشان در منطقه دست نخواهند یافت، از دولت و دستگاه دیپلماسی کشور خواست تا فریب ژست های دیپلماتیک و لبخندهای دروغین امریکایی های را نخورند.

خطیب نماز جمعه کازرون با بیان اینکه توافق هسته ای، راهی برای رسیدن به اهداف امریکاهی ها است، گفت: این توافق دارای نکات مثبت، منفی و مبهم است که شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی در حال بررسی دقیق آن هستند.

لزوم اتخاذ مواضع انقلابی دولتمردان، محور دیگری بود که رهبری در خصوص آن تذکر داداه بودند و خرسند به آن اشاره کرد و گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری،مسئولان ما می بایست، صریح، شفاف و بدون رودربایستی مواضع خود را نسبت به دشمنان اعلام کنند.

وی لزوم پرهیز از حاشیه سازی و تشطت را تذکر دیگر رهبر انقلاب به دولتمردان عنوان کرد و گفت: مردم، مسئولان و جریانات سیاسی می بایست در این مقطع حساس از بیان مسائل تفرقه انگیز و حاشیه ساز اجتناب ورزند و مراقب رفتار و گفتارشان باشند.

امام جمعه کازرون، تفرقه انگیزی را کفران نعمت دانست و اظهار داشت: اگر مسئولان خود به حاشیه سازی دامن بزنند دیگر نباید هیچ توقعی از مردم داشته باشیم.

خرسند با انتقاد از سخنان اخیر رئیس جمهور که سخنانی را در خصوص اختیارات شورای نگهبان مطرح کرده بود، عنوان داشت: عده ای تا بوی انتخابات به مشامشان می رسد به نام قانون گرایی به شورای نگهبان حمله می کنند.

وی جایگاه شورای نگهبان را جایگاهی بسیار رفیع در نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حمله به شورای نگهبان چیز جدیدی نیست و از اول انقلاب سابقه داشته که امام راحل نسبت به آن تخریب ها انتقاد داشته است.

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون ، عکس

خطیب نماز جمعه کازرون افزود: چرا وقتی با همین شورای نگهبان به مجلس می روید و رئیس جمهور می شوید، بر این باورید که شورای نگهبان قانونی عمل کرده است اما وقتی این شورا بر خلاف نظرات شما عمل می کند با برچسب های مختلف مثل جنایی عمل کردن، شورای نگهبان را که از شش فقیه عادل تشکیل شده است را می کوبید؟

خرسند خطاب به این حاشیه سازان گفت: به جای بیان این گونه سخنان، بروکراسی های ادارای را کاهش دهید، مشکلات فرهنگی را سر و سامان دهید، زمینه سرمایه گذاری را فراهم کنید و به فکر ایجاد اشتغال برای جوانان باشید.

وی در ادامه به توصیه های اقتصادی رهبر انقلاب در جلسه با دولتمردان اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان باید توجه داشته باشند تا فاصله طبقاتی در جامعه افزایش پیدا نکند، در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی رنامه ریزی کنند و مانع از ورود بی رویه میوه از کشورهای خارجی به کشور شوند.

امام جمعه کازرون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا که در روز هشتم شهریور سال ۱۳۶۲ تصویب شد و در دهم  شهریور ۱۳۶۲ به تایید شورای نگهبان رسید و به عنوان روز بانکداری اسلامی نامگذاری شد، بیان داشت: سیستم بانکداری ما باید به صورت حقیقی به سمت بانکداری اسلامی حرکت کند و نه در حدّ حرف و شعار باقی بماند.

خرسند با انقاد از برخی از بانک ها که به جای فعالیت های بانکی، کارهای دیگری انجام می دهند، بیان داشت: بانک ها می بایست به جای اینکه دلالی کنند و به عنوان یک بنگاه اقتصادی به فعالیت بپردازند، کارهای بانکی خود را انجام دهند.

وی ترویج قرض الحسنه و دوری از تجملات را برای بانک ها ضروری دانست و گفت: در دورانی که بانک ها بر الکترونیکی بودن خدمات خود افتخار می کنند، چه نیاز بر ساختن بناهای مجلل در شهرها برای بانک ها است؟

خطیب نماز جمعه کازرون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت رئیس علی دلواری که به روز مبارزه با استکبار انگلیس نامگذاری شده است، به بازگشایی سفارت انگلیس در هفته گذشته پرداخت و تصریح کرد: ما با نفس بازگشایی سفارت انگلیس مخالف نیستیم اما باید توجه داشته باشیم که انگلیس با دیگر کشورها تفاوت دارد و سفارت این کشور در طول تاریخ برای ما مرکز توطئه و تفرقه انگیزی بوده است.

خرسند با بیان اینکه انگلستان به حق کشوری خبیث و روباه پیر است، تصریح کرد: در ایجاد رابطه با این کشور خبیث باید مراقب بود و اعتراض دانشجویان در این خصوص به حق بوده است که متأسفانه با خشونت با آن ها برخورد شد.

وی در پایان سخنان خود در تذکری به اداره اقتصاد و امور دارایی کازرون، گفت: مراجعات مردمی به دفتر ما زیاد است و مردم نسبت به نحوه محاسبه مالیات و نحوه برخورد با ارباب رجوع گلایه دارند که امیدوارم حل شود.

نظرات بینندگان