کد خبر: ۷۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴

استقبال از بزرگترین پروژه گاز رسانی فارس با ساز و دهل + عکس

کلنگ پروژه گاز رسانی به منطقه ماهور میلاتی شهرستان ممسنی به زمین زده شد.

به گزارش شیرازه به نقل از نورآنلاین ، پروژه گاز رسانی به منطقه ماهور میلاتی از توابع شهرستان ممسنی با حضور معاون عمرانی استاندار کلنگ زنی شد. خط انتقال 58 کیلومتری این پروژه باعث شده تا این عملیات به عنوان بزرگترین پروژه گازرسانی استان فارس معرفی شود.

این پروژه گاز رسانی به این منطقه محروم آنقدر برای مردم مهم است که در استقبال از مسئولین ساز و دهل خود را کوک کردند و آهنگ «هلی» زدند. هلی آوا و نوایی در فرهنگ مردم قشقایی است که در زمان شادی و جشن به صدا در می آورند و دستمال ها را به نشانه ی خوشحالی بر بالای سر خود می چرخانند.

گاز رسانی به منطقه ماهور میلاتی بابامنیر ممسنی

سنگینی پروژه این واهمه را در دل مردم ایجاد کرده که شاید اتمام آن کار آسانی نباشد اما مردم با استقبال گرم خود اعلام حمایت از این پروژه را نشان دادند و حجت را بر مسئولین به پایان رساندند.

هوشنگ محمدی مدیر کل گاز استان فارس در گزارش این طرح گفت: پیش بینی می شود این عملیات هزینه 220 میلیارد ریالی را داشته باشد و بیش از 16 روستا و یک شهر را از نعمت گاز برخوردار خواهد کرد.

وی افزود: این عملیات در سه فاز طراحی شده است که فاز اول آن مروبط به گاز رسانی از شهر خومه زار و خط انتقال سراسری 56 اینچی کشور به پتروشیمی ممسنی است. فاز های بعدی نیز گاز رسانی تا روستای مرغ بزرگ و سپس تا شهر بابامنیر است.

محمدی با ابزار امیدواری گفت: این پروژه بزرگ تا دو سال آینده به پایان می رسد.

مدیر کل گاز استان فارس همچنین اظهار داشت: کلنگ زنی به منطقه بردنگان با در برگیری 12 روستا نیز امروز انجام شد. همچنین بهره برداری و افتتاح گاز مجموعه روستاهای آبخشان صورت گرفت.

این گزارش عملکرد محمدی با شعار تشکر تشکر مردم شهر بابامنیر همراه بود.

گاز رسانی به منطقه ماهور

خلیل رضائیان معاون عمرانی استانداری فارس در جمع مردم ماهور نیز،  همچون نماینده و دیگر مسئولین شهرستان به لزوم توجه وزارت نفت به این منطقه محروم اشاره کرد و گفت: ماهور میلاتی از جمله مناطق نفت خیر شهرستان ممسنی است لازم است وزارت نفت در این منطقه خدمات ویژه ای ارائه کند و این موضوع باید با جدیت پیگیری شود.

وی یکی از عوامل توسعه منطقه ماهور میلاتی را سر و سامان دادن به راه دست رسی شهر بابامنیر به جنوب کشور و گناوه عنوان کرد و گفت: وزارت نفت باید پای این کار بیاید.

نظرات بینندگان