کد خبر: ۷۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴

مدیر آموزش و پرورش لارستان: 50 درصد نیروهای شاغل در آموزش‌وپرورش لارستان غیربومی‌اند

فیاض پور با بیان اینکه 50 درصد نیروهای فرهنگی شاغل در آموزش‌وپرورش لارستان را افراد غیربومی تشکیل می‌دهد ، بیان کرد: امیدواریم در جذب نیروهای جدید درآموزش‌وپرورش، جذب نیروهای بومی برای منطقه لارستان در اولویت باشد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از لادستان ؛ محمد فیاض‌پور در یک نشست خبری با گرامیداشت هفته باشکوه دولت و یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی، اظهار داشت: آموزش‌وپرورش یکی از مهم‌ترین، گسترده‌ترین و حساس‌ترین وزارتخانه‌های کشور است که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم با آحاد جامعه در ارتباط است و تمام مردم به‌نوعی از عملکرد آن تأثیر می‌پذیرند.

 وی با تأکید بر اینکه تحول در آموزش‌وپرورش با تحول در شاغلان در این دستگاه امکان‌پذیر است، افزود: عامل اصلی رفتارهای بهنجار در جامعه آموزش‌وپرورش است و اگر خواهان سلامت فکری جامعه هستیم، باید مسیر آموزش‌وپرورش را برگزینیم.

 مدیر آموزش‌وپرورش لارستان بابیان اینکه در زمان حاضر باید حرکت و هدف آموزش از مدرک‌گرایی به فضیلت‌گرایی باشد، تصریح کرد: هفت اصل، تربیت نیروی کارآمد، به‌روز کردن نسل جوان، تقویت فرهنگ عمومی، ترویج فرهنگ شهروندی و حقوق فردی، بالا بردن کیفیت مدارس، رسیدگی به امور فرهنگیان و احیا جایگاه آموزش‌وپرورش لارستان برای نیل به اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت این نهاد در این شهرستان ترسیم‌شده است.



تجهیز 43 مدرسه ابتدایی لارستان به سیستم‌های هوشمند

 وی با برشمردن گوشه‌ای از عملکرد یک‌ساله مدیریت آموزش‌وپرورش لارستان، خاطرنشان کرد: در 14 ماه اخیر، جشنواره‌ها، کارگاه‌های آموزشی، طرح‌های علمی و مذهبی و همایش‌های مختلفی برگزارشده که این اقدامات باعث شده تا آموزش‌وپرورش لارستان همواره در میان رتبه‌های برتر استانی قرار گیرد.

 معاون مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به اینکه 43 سیستم هوشمند برای مدارس ابتدایی خریداری و توزیع‌شده است، افزود: برای به‌روز بودن آموزش‌ها نیاز است تا مدارس را به امکانات مدرن مجهز کنیم.

 اشتغال 95 درصد دبیران آموزش‌وپرورش لارستان در رشته تخصصی‌شان

 این مسئول با ابراز خرسندی از رشد چشمگیر قبولی دانش‌آموزان لارستانی به لحاظ تعداد و همچنین تنوع رشته‌ها در دو سال اخیر، اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، بیش از 95 درصد دبیران شاغل در آموزش‌وپرورش لارستان در رشته‌های تخصصی خودشان مشغول به خدمت هستند.

 وی بابیان اینکه در یک سال گذشته، 11 هنرجو از مدارس کار و دانش لارستان به مرحله استانی راه ‌یافته‌اند، تصریح کرد: در این مدت، کارگاه‌های هنرستان‌های لارستان با اعتباری بالغ‌بر 270 میلیون ریال تجهیز شده‌اند.


توزیع 90 هزار جلد مجله آموزشی بین دانش‌آموزان لارستان

 فیاض‌پور با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌های مدارس لارستان با اعتبار 350 میلیون ریالی به تجهیزات آزمایشگاهی مجهز شده‌اند، گفت: در 14 ماه گذشته، 90 هزار جلد مجله آموزشی و بیش از 400 لوح فشرده علمی آموزشی بین دانش‌آموزان توزیع ‌شده است.

 وی با بیان اینکه 246 متقاضی برای شرکت در همایش و المپیاد نانو نام‌نویسی کرده‌اند، یادآور شد: کلاس‌های تخصصی نانو در انجمن‌های مربوط به این علم نوین در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی لارستان تشکیل می‌شود.

 مدیر آموزش‌وپرورش لارستان با ابراز خرسندی از حضور پررنگ فرهنگیان و دانش‌آموزان در مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری، گفت: در مسابقات اخیر، 12 نفر از فرهنگیان لارستانی به‌عنوان برگزیده استانی و دو دانش‌آموز به مرحله کشوری راه یافته‌اند.

 وی با ابراز تأسف از فرسودگی بالای مدارس لارستان، تصریح کرد: به دلیل فرسودگی نگران‌کننده فضاهای آموزشی شهری و روستایی لارستان، نیاز است که در این شهرستان نهضت مدرسه‌سازی به وجود آید.

 اجرای 8 پروژه عمرانی و آموزشی در لارستان

 این مسئول با اشاره به اینکه در یک سال اخیر، هشت پروژه عمرانی در حوزه مدیریت آموزش‌وپرورش لارستان آغازشده است، افزود: این پروژه‌ها شامل احداث دبستان ابن‌سینا، دبیرستان امیرکبیر، مدرسه دهقانی دهکویه، مدرسه دشتی، مدرسه علی‌آباد، کانون فرهنگی بنارویه، آغاز فاز دوم باشگاه فرهنگیان و سالن امتحانات اندیشه لار که با اعتبارات دولتی و خیران است.

 فیاض‌پور بابیان اینکه طبق وعده مسئولان استانی به ازای آورده خیران برای احداث مراکز علمی و آموزشی به همان میزان بودجه دولتی به طرح اختصاص می‌یابد، عنوان کرد: با این کار روند اجرای پروژه‌ها تسریع و طرح‌های باکیفیت‌تر و بزرگ‌تری عملیاتی خواهد شد.

 تجهیز مدارس لارستان به وسایل سرمایشی و گرمایشی

 وی از توزیع 300 بخاری تابشی و نیز 400 کولر گازی در مدارس شهرستان لارستان خبر داد و گفت: سقف وام پرداختی به فرهنگیان از 5 میلیون به 10 میلیون تومان افزایش‌ یافته است.

 معاون مدیرکل و رئیس آموزش‌وپرورش لارستان بیان کرد: در تعطیلات نوروزی امسال، بیش از 22 هزار خانوار مهمانان نوروزی در مدارس لارستان اسکان یافتند که به نوع خود در سطح این استان بی‌نظیر است.

 فیاض‌پور با اشاره به بخشی از دستاوردهای سفر اخیر وزیر آموزش‌وپرورش به لارستان، تصریح کرد: توقع از یک سفر باید معقول باشد و وزارت آموزش‌وپرورش در شرایط فعلی یک وزارتخانه مصرف‌کننده محسوب می‌شود، اما امیدواریم با توجه وزیر آموزش‌وپرورش وعده‌های مطرح‌شده، محقق شود.

 50 درصد نیروهای شاغل در آموزش‌وپرورش لارستان غیربومی‌اند

 وی با بیان اینکه 50 درصد نیروهای فرهنگی شاغل در آموزش‌وپرورش لارستان را افراد غیربومی تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: در حال آموزش‌وپرورش لارستان یک‌هزار و 780 نیروی شاغل و یک‌هزار و 430 بازنشسته فرهنگی دارد.

 مدیر آموزش‌وپرورش لارستان با انتقاد از گزینش ناصحیح نیروها در ادوار گذشته، بیان کرد: امیدواریم در جذب نیروهای جدید در آموزش‌وپرورش، جذب نیروهای بومی برای منطقه لارستان در اولویت باشد.

سود دستاورد های سفر وزیر به همه منطقه لارستان بزرگ خواهد رسید

وی در پاسخ به سوالی درباره مکانیسم دعوت از فرهنگیان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: با توجه به کثرت فرهنگیان منطقه از شهرستانهای لارستان، خنج و گراش و بدلیل کمبود فضای تشکیل جلسه، ملاک مدعوین را بر مدیران و مدارس شهر و حومه، نمایندگان دبیران، سرگروه های آموزشی و نمایندگان بازنشستگان قرار دادیم.

فیاض پور در پایان با بیان اینکه سود دستاورد های سفر وزیر به همه منطقه لارستان بزرگ خواهد رسید، تاکید کرد: وقتی ما حرف از دانشگاه فرهنگیان می زنیم منافع آن هم برای شهر هم برای روستا است يا وقتی بحث بومی گزینی را مطرح می کنیم منافع اش برای همه مناطق است .
برچسب ها: لارستان
نظرات بینندگان