کد خبر: ۷۵۱۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 7 شهریور 94

شهر زیر زمینی 22 کیلومتری شیراز سال آینده تکمیل می شود /کشوری شدن طرح پزشک خانواده شاید وقتی دیگر

سفر وزرای اقتصاد و بهداشت به استان فارس از جمله مواردی است که روزنامه‌های امروز به آن پرداخته‌اند.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد جلسه پنجشنبه شورای اداری استان با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد که آیت الله ایمانی در این جلسه گفته: «معیشت مردم، دغدغه اصلی حکومت اسلامی است». این گفته آیت الله ایمانی تیتر یک سبحان شده و با عکسی از این جلسه به چاپ رسیده است.

دیدار وزیر اقتصاد با فعالان اقتصادی استان هم از جمله مطالب داخلی این روزنامه است و با «حضور دولت در فعالیت های اقتصادی به عنوان رقیب بخش خصوصی، یک معضل است» به نقل از طیب نیا تیتر شده است.

هشتمین صفحه اما میزبان مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز شده که به امامت آیت الله ایمانی برگزار شده است: «ارتباطات سیاسی با کشور های جهان، الفبای خود را دارد».

سالاد تیتر یک خود را به جلسه طیب نیا با فعالان اقتصادی اختصاص داده و به نقل از وی آورده: «بخش خصوصی را با تمام وجود همراهی خواهیم کرد».

بازی تیم فوتبال ستارگان ایران در مقابل ستارگان جهان موضوع عکس امروز این روزنامه است. گفتنی است این بازی با نتیجه 3 در برابر 0 به نفع تیم ستارگان جهان به پایان رسیده است.

چهارمین صفحه این روزنامه به موضوع اقدامات دولت یازدهم در طول مدت دو سالی که از عمر این دولت می گذرد اختصاص یافته است. فعالیت ها و اقدامات دولت در بخش های مختلفی از جمله عمرانی و فرهنگی از جمله محور های این گزارش آماری است که یکی از خبرگزاری ها به آن پرداخته و در این روزنامه کار شده است. این مطلب با تیتر «روایت خدمت دو ساله دولت تدبیر در فارس» کار شده است.

سالاد «شهر زیر زمینی 22 کیلومتری شیراز سال آینده تکمیل می شود»، حاجی زمانی مدیر عامل قطار شهری شیراز با اعلام این خبر گفته است:« امیدواریم تا پایان سال آینده، ادامه خط یک مترو را از میدان نمازی تا فرودگاه شیراز به پایان ببریم تا مردم بتوانند به راحتی از میدان احسان به فرودگاه شیراز رفت و آمد کنند» وی پایان کارعملیاتی ساختمانی مترو در میدان امام حسین(ع) را پایان اردیبهشت سال 95 اعلام کرده و بیان داشته:«در میدان امام حسین(ع) که ایستگاه سوم مترو و خط یک و دو می باشد، در عمق 32 متری یک ساختمان 6 طبقه احداث می شود که امور فنی مترو در ان انجام خواهد گرفت»حاجی زمانی با اشاره به اینکه روزانه 2 هزار نفر از متروی شیراز استفاه می کنند بیان داشته:« مسیر خط یک متروی شیراز 24 کیلومتر طول دارد که 22 کیلومتر آن در عمق 27 متری زمین است»

«وزیر بهداشت: اجرای کامل پزشک خانواده 15 سال طول می کشد»، هاشمی گفته است:« اجرای کامل پزشک خانواده در سایر مناطق نیاز به زمان، تدبیر و زیر ساخت دارد و 10 تا 15 سال طول می کشد و تحت فشار و تبلیغات نباید عجله کرد و این کار باید با طمانیه انجام گیرد و در همین خصوص پزشکان خانواده بسیاری را به عنوان متخصص در این حوزه تربیت خواهیم کرد» گفتنی است در حالی که مسئولین وزارت بهداشت از طرح پزشک خانواده همواره دفاع می کنند اما مردم رضایت چندانی از این طرح ندارند.

«پرونده مسکن های مهر شهر صدرا تا پایان امسال بسته می شود»، معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح مسکن های مهر شهرهای جدید صدرا گفته است:« طبق آمار هم اکنون بیش از 2 میلیون مسکن مهر در کشور وجود دارد که سهم شهر صدرا 24 هزار واحد است ».نریمان بیان داشته:«ما تمامی تلاش خود را به کار بسته ایم تا اکثر مسکن های مهر در ایران را تا پایان سال 94 به بهره برداری برسانیم. به مناسبت هفته دولت 1858 واحد مسکن مهر شهر صدرا به بهره برداری رسید که البته در برخی موارد با تاخیرهایی در ساخت پروژه ها روبه رو بودیم که این به دلیل مشکلاتی است که در مباحث زیر ساختی وجود دارد»

سالاد ترجیح داده سفر وزیر بهداشت را به تیتر یک خود بکشاند و به نقل از هاشمی تیتر زده: «تکمیل پزشک خانواده شاید از 15 سال دیگر». وی که برای افتتاح چند پروژه درمانی به شیراز سفر کرده بود گفته: «اجرای کامل این طرح نیاز به تدبیر، زیرساخت و استفاده از روش های علمی دارد».

عکس امروز از حضور وزیر اقتصاد در شیراز کار و با «افزایش تفویض اختیارات به استانداران» تیتر شده است. این از تاکیدات طیب نیا در جلسه شورای اداری استان و در جواب به استاندار است که در این جلسه گفته: «کاهش اختیارات استانی، مانع توسعه استان شده است».

سالاد شهردار شیراز گفته: «در آماده سازی زیرساخت های طرح ترافیک، بدهکار کسی نیستیم». معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری هم گفته: «اراده ای برای اجرای طرح ترافیک وجود ندارد». این دو گفته و عکسی هم از ترافیک شیراز در جایگاه تیتر یک خود نمایی می کند. این در حالی است که رییس پلیس راهور استان عقیده دارد: «زیر ساخت های فعلی جوابگوی اجرای طرح ترافیک نیست». حال باید منتظر باشیم تا نتیجه پاس کاری مسئولان را در معضل ترافیک فارس ببینیم.

«فراخوان واحدهای تولیدی و خدماتی به پنجمین جشنواره حمایت از مصرف کننده» در دومین صفحه این روزنامه کار شده و مربوط به گفته های معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن فارس است که دبیری این جشنواره را نیز به عهده دارد. به گفته صداقت برای اولین بار قرار است بیمارستان ها در کشور از نظر مردم مورد ارزیابی قرار بگیرند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
0
محض خدا فکری به حال مشکلات پزشک خانواده کنید برای هر بار مراجعه به پزشک متخصص باید به پزشک خانواده مراجعه کنیم برای نشان دادن آزمایش دوباره باید به پزشک خانواده مراجعه کنیم برگه هایی که پزشک متخصص می دهد در پرونده ما درج نمی شود خلاصه آقا دکانی است