کد خبر: ۷۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴

امام جمعه نی ریز: انگلیس دلال و جاده صاف کن آمریکا است

آیت الله فقیه با اشاره به ایستادگی مردم ایران در مقابل حمله و استعمار انگلیس بیان داشت: انگلیس پیر کفتار سیاست، دلال و جاده صاف کن آمریکا است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نبض نی ریز، خطیب نماز جمعه نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته نی ریز با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اقدامات تروریستی در سراسر جهان را محکوم کرد و بیان داشت: کشور ما 17 هزار شهید ترور تقدیم این انقلاب کرده است.

آیت الله سید محمد فقیه جهان غرب، آمریکا، اسرائیل غاصب و دشمنان دین را طرفداران تروریست اعلام و تصریح کرد: وظیفه همه ما این است که با تروریست مبارزه کنیم و نقشه های آنان را نقش بر آب کنیم.

امام جمعه نی ریز با اشاره به سالروز بانکداری اسلامی و سخنان امام راحل(ره)، ربا خواری را جنگ با خدا عنوان کرد و بیان داشت: عملیات های بانکی باید خالی از ربا باشد. وام های بانکی با سود بالا رباست و گرفتن آن حرام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نی ریز بر تقویت قرض الحسنه تاکید کرد و گفت: موسسات قرض الحسنه را تقویت کنید تا مردم بتوانند در این شرایط خشکسالی خودشان را اداره کنند. تا زمانی که ربا باشد، تاسیس و وجود قرض الحسنه ها واجب است.

رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) با اشاره به ایستادگی مردم ایران در مقابل حمله و استعمار انگلیس در سالیان گذشته بیان داشت: انگلیس پیر کفتار سیاست، دلال و جاده صاف کن آمریکا است.

وی بر ضرورت بیداری مردم ایران در برابر بیگانگان تاکید کرد و گفت: انگلیسی با بستن سفارت خود، فکر می کردند که ایران زمین می خورد. اما دوباره انگلیس و فرانسه آمدند و سفارتشان را باز کردند. لازم باشد التماس هم می کنند. این ها به دنبال کسب منافع خود هستند وغیرتی ندارند.

آیت الله فقیه در پایان بر ضرورت حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: از تخریب محیط زیست و شکار غیر مجاز خودداری کنید و محیط زندگی را سالم نگه دارید.

نظرات بینندگان