کد خبر: ۷۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس: شورای نگهبان هم دست است هم چشم

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: شورای نگهبان، نگهبان انقلاب اسلامی است، نگهبان هم باید چشم باشد و هم دست.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام ملک مکان مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: جای تعجب است که بعضی با وجود اینکه بارها نسبت به نوع نظارت شورای نگهبان مطالب گفته شده و پاسخ آنها را شنیده اند باز هم مطالب تکراری این چنینی مطرح و در آستانه انتخابات این نهاد مقدس و ارزشمند را تخریب می نمایند.
ملک مکان گفت: اگر قرار باشد نظارت شورای نگهبان صرفا نظارت استطلاعی باشد، خوب این موضوع چه دردی را دوا می کند و اصلا چه نیازی است که این نوع نظارت را منحصر به شورای نگهبان بدانیم، زیرا همه نهادها و حتی مردم نیز می توانند چنین نظارتی داشته باشند، زیرا نظارت استطلاعی یعنی فقط اطلاع دهند که فلان شخص فلان مشکل را دارد. در حالی که شورای نگهبان را از این جهت نگهبان گفته اند که از انقلاب اسلامی نگهبانی کند، یعنی اجازه ندهد افرادی که صلاحیت لازم را ندارند، پست های حساسی مثل ریاست جمهوری، مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را بدست گیرند. نگهبان هم باید چشم باشد و هم باید دست و به عبارتی دیگر با تمام وجود باید مواظب باشد که انقلاب آسیب نبیند. بنابراین نظارت شورای نگهبان اگر استصوابی نباشد، مطمئن باشید که انقلاب اسلامی آسیب جدی خواهد خورد.
ملک مکان گفت: زیر سؤال بردن نوع نظارت شورای نگهبان در حالی که قانون اساسی دقیقا مسئولیت این نهاد را مشخص نموده و تفسیر قانون اساسی را هم به عهده شورای نگهبان گذشته، چه مشکلی را از مشکلات مردم کم می کند؟ بهتر است بجای این مباحث تکراری و بی فایده، به فکر اشتغال و معیشت مردم بود. فکری برای اشتغال جوانان کنید. امروز مهمترین دغدغه مردم و بخصوص جوانان اشتغال و معیشت است نه نوع نظارت شورای نگهبان.
ملک مکان گفت: جای تعجب است کسانی که خود از طریق همین قانون مسئولیت را بعهده گرفته اند، حالا علیه این قانون شمشیر کشیده و صحبت می کنند.
نظرات بینندگان