کد خبر: ۷۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

اختصاص 142 میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری تحت فشار فارس

اکبری ادامه داد: برای سال 94 هم 27 هزار هکتار مورد اجرا قرار گرفته که بالغ بر 142 میلیارد تومان اعتبار فقط در بخش آبیاری تحت فشار به استان فارس برای سال 94 پیش بینی شده است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از صدای خرامه، جلسه بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان خرامه با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل جهاد کشاورزی فارس، فرماندار خرامه، مسئولین و روسای ادارات شهرستان و جمعی از کشاورزان این شهرستان در سالن شهید موسوی فرمانداری خرامه برگزار شد.

علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به تشریح علت این سفر اشاره کرد و گفت: در این سفر از پروژه های آبیاری تحت فشار در استان فارس بازدید داشتیم.

http://sedaykherameh.ir/files/images/94-Shahrivar/9f479144_kherameh.%20moaven%20vazir.%2013940607%5B(003063)21-09-20%5D.JPG

وی افزود: خوشبختانه در استان فارس اقدامات بسیار خوبی در سال گذشته به وقوع پیوسته و باعث شده که ما امروز یک پروژه آبیاری تحت فشار را به صورت نمادین از 20 هزار سطحی که در سال گذشته  انجام شده است افتتاح کنیم.

اکبری ادامه داد: برای سال 94 هم 27 هزار هکتار مورد اجرا قرار گرفته که بالغ بر 142 میلیارد تومان اعتبار فقط در بخش آبیاری تحت فشار به استان فارس برای سال 94 پیش بینی شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: کل اعتباری که در بخش آب و خاک برای این استان از منابع ملی منظور شده حدود 173 میلیارد تومان است توقع داریم که با کشاورزان خوب و آگاهی و دانشی که در استان وجود دارد بتوانیم این منابع را به صورت مطلوب استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: استان فارس یکی از استان های پیش رو در بخش سیستم آبیاری تحت فشار است و تاکید اینجانب بر این است که سیستم های تحت فشار به این سمت حرکت کند تا در کشاورزی زراعت و باغات که پر مصرف هستند پیشرفت بهتری داشته باشیم.  

اکبری در پایان گفت: این برنامه در دستور کار قرار گرفته و انتظار است تا پایان سال اعتباری بالغ بر 142 میلیارد تومان به نحو مطلوب در استان جذب شود و این 27 هزار هکتار به این سیستم تجهیز شوند.

پس از پایان این مراسم با حضور مسئولین کشوری، استانی و شهرستان پروژه تسطیح لیزری اراضی کشاورزی در روستای معزآباد جابری افتتاح شد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان