کد خبر: ۷۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴

استاندار فارس: صنعتگران به فکر استفاده از آخرین تکنولوژی روز باشند

استاندار فارس بیان داشت: صنعتگران باید به فکر استفاده از آخرین تکنولوژی روز باشند تا در آینده بتوانند در دنیای رقابتی پیچیده سهمی برای خود داشته باشند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  مرودشت نا، کارخانه صنعتی بیتا شیشه جم در شهرک صنعتی انجیره مرودشت با حضور صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، استاندار فارس و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان فارس و شهرستان مرودشت افتتاح گردید.

استاندار فارس در مراسم افتتاح کارخانه مذکور بیان داشت: در شرایط دشواری که به واسطه تحریم های همه جانبه و محدودیت های تامین منابع به وجود آمده بود، کسانی که به سرمایه گذاری مبادرت کردند نسبت به جامعه و اجتماع احساس تعهد و مسئولیت پذیری داشتند.

سید محمدعلی افشانی بیان داشت: در شرایط پس از تحریم هر استان و هر منطقه ای که مزیت و پتانسیل بیشتری داشته باشد می تواند در جذب سرمایه و سرمایه گذار سهم بیشتری داشته باشد.

افشانی افزود: استان فارس به طور عام و شهرستان مرودشت به طور خاص مزایای فراوانی در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی دارند و نیروی انسانی بسیار کار آمد با توجه به وجود دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی و سایر دانشگاه ها در استان سبب می شود که ما در این شرایط بتوانیم سهم بیشتری در جذب سرمایه گذار داشته باشیم.

افشانی استاندار فارس در مرودشت

وی افزود: تخت جمشید شاهکار مهندسی امروز است و ساخت چنین سازه ای با این دقت و با این حجم، ارتفاع و وزن امروز هم کار ساده ای نیست.

وی به دستاوردهای توافق هسته ای اشاره و بیان داشت: یکی از مهم ترین دستاوردهای توافق های هسته ای انتقال تکنولوژی به کشور است.

وی اظهار داشت: صنعتگران باید به فکر استفاده از آخرین تکنولوژی روز باشند تا در آینده بتوانند در دنیای رقابتی پیچیده سهمی برای خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: امروز دفاع از سهم بازار از دفاع از مرزها برای کشورها مهم تر است و کشورها به آن میزان که به عدم کاهش یا ارتقاء سهم ازارشان می اندیشند به مرزهای جغرافیایی شان توجه نمی کنند.

وی اذعان داشت: بخش قابل ملاحظه ای از سهم بازار ما در نتیجه تحریم از دست رفته است و امروز باید تلاشی مضاعف داشته صورت گیرد تا بتوان به همان سهم بازار قبل از این دسترسی پیدا کرد.

وعده استاندار فارس در خصوص حل مشکل واحدهای تولیدی

وی اظهار داشت: سیستم بانکی حداکثر 30 درصد در مشکلات صنعت ما سهم دارد و بیش از 30 درصد متوجه ساختار سازمانی و مدیریتی  خود واحدهای تولیدی است و بیش از 30 درصد هم متوجه مدیران دستگاه های مرتبط با صنعت است و سه گروه سیستم بانکی، مدیران اجرایی و مدیران واحدهای تولیدی باید در کنار هم باشند و به طور هماهنگ بدون محکوم کردن یکدیگر با همدلی و همراهی تلاش کنند مشکلات صنعت مرتفع گردد.

وی افزود: واحدهای صنعتی استان فارس چنانچه دارای مدیریت و سیستم کیفیت کنترل باشند و توانایی انجام ماموریتی را که شرکت برای اجام آن احداث شده داشته باشند، به هر تعتدا که باشند مشکل شان حل خواهد شد، خواه این مشکلات در زمینه مسائل بانکی باشد و خواه در رابطه با دستگاه های اجرایی باشد.

نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان