کد خبر: ۷۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
میتینگ سیاسی در شیراز به بهانه هفته دولت

رئیس شورای شهر شیراز: توهین به شورای شهر کار زشت و وقیحی بود

آقایان علیرغم شعارهای دهان‌پرکن و ادعای مردمسالاری که دارند اما برخلاف آن عمل می‌کنند و حتی حاضر نیستند منتخبین مردم را بپذیرند و اجازه دهند خودشان حرف بزنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، رئیس شورای شهر شیراز ضمن انتقاد و ابراز گلایه شدید از نحوه برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دولت که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: به امید اینکه حرف‌ها و گزارش‌های خوب درباره برنامه‌های دولت بشنوم و شاهد تجلیل از خادمین مردم باشم در جلسه حضور پیدا کردم اما برای اولین بار دیدم که در جلسه‌ای اداری یک میتینگ سیاسی برگزار شده است!

غلامعلی حقدل در گفتگو با خبرنگار ما سیاسی شدن فعالیت‌های اجرایی را مصیبت بزرگ و سم مهلکی برای رشد و توسعه جامعه توصیف و اظهار کرد: من نمی‌دانم رئیس شورای اصلاحات چه جایگاهی دارد که باید سخنران یک جلسه اداری باشد؟!

وی با بیان اینکه جریان‌های سیاسی استان دارند بر جریان‌های اجرایی حاکم می‌شوند، از استاندار فارس و فرماندار شیراز خواستار آن شد که روشی در پیش گرفته شده را اصلاح کنند و اجازه ندهند جریان‌های افراطی سیاسی عنان استان را در دست بگیرند چراکه این به مصلحت استان نیست.

منتخب مردم در شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در استان کار، تلاش، همدلی و همزبانی دارد جای خودش را به سیاسی‌کاری می‌دهد و امروز شاهد راه‌اندازی میتینگ سیاسی به بهانه گرامیداشت هفته دولت بودیم.

وی خطاب به دست‌اندرکاران مراسم گرامیداشت هفته دولت در شیراز گفت: هرچقدر می‌خواهید برای همفکران و هم‌حزبی‌های خود میتینگ سیاسی بگیرید اما حق ندارید وقت مردم را در ساعت اداری و در جلسه اداری بگیرید و در حضور ما میتینگی راه‌ بیندازید که حاصل آن تضعیف شوراهای اسلامی شهر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح اینکه امروز صبح با ما تماس گرفتند و ضمن دعوت برای حضور در جلسه گفتند شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان شورای نمونه انتخاب شده است، ادامه داد: بعد از حضور در جلسه متوجه شدیم که شورای شهر شیراز در بین شوراهای شهرستان شیراز به عنوان نمونه انتخاب شده است که این طبیعی است و باید در مقایسه با چند بخش و روستا، شیراز اول باشد! درحالی که انتظار داریم باتوجه به عملکرد بسیار درخشان شورای اسلامی شهر شیراز، استانداری و فرمانداری تلاش و حمایت کنند تا این شورا در سطح کشور نمونه شود.

حقدل با بیان اینکه در جلسه شاهد یک توهین آشکار به جریان شوراهای شهر بودیم، توضیح داد: آقایان علیرغم شعارهای دهان‌پرکن و ادعای مردمسالاری که دارند اما برخلاف آن عمل می‌کنند و حتی حاضر نیستند منتخبین مردم را بپذیرند و اجازه دهند خودشان حرف بزنند و کسی را به عنوان نماینده شوراها برای سخنرانی انتخاب می‌کنند که خودشان می‌خواهند و این نوعی توهین به شعور مردم و شورا است و کار زشت و وقیحی بود که برای تضعیف شوراها انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه تمام اعضای شورا محترم هستند، گفت: شوراها منتخب مردم هستند و شورای اسلامی استان، شهرستان و شهر شیراز هرکدام یک هیئت رئیسه دارند که علیرغم حضور اعضای هئیت رئیسه اما شاهد آن بودیم که یکی از اعضای شورا برای ارائه گزارش کار شورا دعوت شد! و ضمن احترامی که برای این عضو قائل هستیم اما از ایشان هم گلایه داریم که چرا زیر بار چنین درخواستی رفت زیرا گزارش شورا را باید اعضای هئیت رئیسه بدهند نه عضوی که مسئولیتی ندارد.

رئیس شورای شهر شیراز با تأکید بر اینکه برای تعامل، همدلی و همزبانی با دولت آماده هستیم، خاطرنشان کرد: در طول دو سال گذشته نهایت همکاری را با دولت داشتیم و از آغاز به‌کار استاندار جدید فارس هم تعامل و همکاری خوبی را نشان دادیم و در طول یک ماه گذشته دوبار به استانداری نامه زده‌ایم و چندین بار رئیس دفترم در استانداری حضور پیدا کرده است و درخواست ملاقات با استاندار برای بررسی راه‌های تقویت، تعامل و همدلی را داشته‌ایم و خواستیم حسن نیت خود را نشان دهیم اما هر بار به یک دلیل و بهانه‌ای این دیدار را عقب می‌اندازند که این اقدام از نظر ما معنای خوبی ندارد.

نظرات بینندگان