کد خبر: ۷۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴

یک بخش جدید به شهرستان ممسنی اضافه می شود

فرماندار ممسنی از جدا شدن منطقه جاوید از بخش مرکزی و ثبت یک بخش جدید خبر داد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نورآنلاین شهرستان ممسنی به مرکزیت شهر نورآباد در استان فارس واقع شده است این شهرستان با وسعت 6 هزار کیلومتر مربعی و با جمعیت شهری و روستای و عشایری 167 هزار نفری یکی از مناطق مهم استان فارس به حساب می آید.

در تقسیمات کشوری، ممسنی از 3 بخش دشمن زیاری، ماهور میلاتی و مرکزی تشکیل شده است. دشمن زیاری شامل دهستانهای مشایخ ، کلاسیاهی و دشمن زیاری است و بخش ماهور میلاتی نیز از دو منطقه زیر بند و سربند تشکیل شده و یک شهر جدید به نام بابامنیر را در دل خود جای داده است.

اما بخش مرکزی از جمله مهترین بخش های شهرستان ممسنی که علاوه بر دربر گیری شهر نورآباد و شهر خومه زار از  80 روستا نیز تشکیل شده است. در این بخش بجز مناطقی چون فهلیان، عالیوند و دهستان های بکش ، منطقه ای صعب العبور و خوش آب و هوا به نام جاوید وجود دارد.

منطقه جاوید دهستان ها و روستاهای بسیار زیادی چون مهرنجان، جویجان، جوزار بکش ، جوزار جاوید و دیگر مجموعه روستاهای تنگ للـه را دارد. این منطقه که در سال 89 تجربه زلزله شدید و تخریب بسیاری از منازل را دارد جزء محرومیترین مناطق بخش مرکزی به حساب می آید. دولت نیز در سال های گذشته توجهات ویژه ای به آن داشته است و خدمات بسیار زیادی را انجام داد.

نقشه ممسنی

رهام پیکری فرماندار ممسنی  در خصوص لزوم جداسازی جاوید از بخش مرکزی به خبرنگار ما گفت: طرح ثبت بخش جدید جاوید به استان ارائه شده و مطالعات منطقه پایان یافته است. 70 درصد کارهای استانی تمام شده و در آینده نزدیک این طرح به وزارت کشور ارجاع داده خواهد شد.

عبدالوهاب حسینی بخشدار مرکزی نیز اظهار داشت: این جدا سازی باعث افزایش اعتبارات منطقه، کاهش تنش ها، کاهش رفت و آمد ها به مرکز شهرستان، سهولت در رسیدگی به کارهای اداری مردم و رفع سریعتر مشکلات منطقه می شود. حتی می توان اداراتی را در آن بخش راه اندازی کرد.

پایان گزارش /224224

نویسنده :
مهدی پور
نظرات بینندگان