کد خبر: ۷۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان:

اتمام اتوبان گله دار به دارالمیزان در آذرماه 94

نصر گفت: اتوبان گله‌دار به دارالمیزان با برنامه زمان‌بندی که شرکت جهاد نصر به ما داده در آذرماه 94 به اتمام خواهد رسید.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از عصر مُهـر، داریوش نصر مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در جمع خبرنگاران جنوب فارس و در پاسخ به خبرنگار عصر مُهـر در خصوص پروژه‌های راه و شهرسازی در شهرستان مهر اظهار داشت: یکی از تعریف اولویت‌های ما این بوده است که در هر شهرستانی یک پروژه‌ای که مشکل شبکه راه منطقه که به‌نوعی شبکه کل حوزه جنوب را تأمین می‌کرد و هم اینکه مشکل شهرستان را حل می‌کرد جزی از برنامه‌های ما بوده است و به جد دنبال می‌کردیم و هر دو هفته یک‌بار شخصاً از نزدیک از این پروژه‌ها بازدید داشته‌ام.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان افزود: یکی از پروژه‌های ما از سه‌راهی دارالمیزان به مُهر بوده است و این درحالی‌که در این دو و سه سال اخیر منابع مالی ما بسیار سخت بود و تقریباً پروژه‌های در سطح ملی، کشور و استان تعطیل بوده که این اتفاقات برای جنوب استان خصوصاً شهرستان مُهر اتفاق افتاده است و ما این پروژه‌ها در محدودیت‌ها و مشکلات تکمیل و به انجام رسانده‌ایم.

 

 نصر در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: محور دارالمیزان به مُهر 66 کیلومتر است و روزی که ما آمدیم فقط یک‌قسمتی از گله‌دار به مُهر که 22 کیلومتر انجام‌شده بود. ما شروع کردیم و آسفالت انجام شد و در همان 6 ماه اول مُهر به گله‌دار چهار خطه شد و زیر ترافیک رفت و 24 کیلومتر بعدی سریعأ در دستور کار قراردادیم که واقعاً کاری سخت بود و خدا رو شکر شهرداری هم به کمک ما آمد و این کار را شروع کردیم و این 22 کیلومتر 56 پل داشت که هزینه‌بر و پرکار و زمان‌بر بود.

وی افزود: شرکت جهاد نصر هم واقعاً همت کردند با توجه به اینکه ما پول محدود به این شرکت پرداخت می‌کردیم ولی این عزیزان جهادی عمل کردند و این 24 کیلومتر که معضلات خاص خود داشت که این پروژه یکی از پروژه‌هایی بود که برای شهرستان مُهر حیاتی بود و هم واجب بود که تا این لحظه ما 46 کیلومتر از این مسیر به انجام رسانده‌ایم.

داریوش نصر ادامه داد: 20 کیلومتر پایانی این مسیر ابنیه فنی آن 34 مورد بود که به اتمام رسید و 3 پل بزرگ شروع کردیم همچنین عملیات آسفالت این مسیر شروع‌شده است که 28 کیلومتر آن آسفالت شده و زیرسازی این مسیر 100 درصد انجام‌شده است و بیس این مسیر ریخته شده است و پیش‌بینی ما این است با برنامه زمان‌بندی که شرکت جهاد نصر به ما داده در آذرماه 94 به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد: اتوبان مُهر به گله‌دار و ورودی به روستاهایی که در این مسیر قرارگرفته‌اند یکی از استراتژی‌ها این است که ما محورهای اصلی و بزرگ راهی را از روستاها خارج کنیم که رفع نقاط حادثه‌خیز کرده باشیم و ورودی‌ها را به‌صورت دوربرگردان که در سال گذشته بیش از دو میلیارد قرارداد آن بسته‌شده است و دیده‌شده و اینکه ما هر روستایی را مستقیم به جاده وصل کنیم ازنظر مهندسی قابل‌قبول نیست و ما این ترافیک را هدایت کرده‌ایم و اتومبیل‌ها 100 متر مسیر را ادامه دهند و سرعت خود را تنظیم و دوربرگردان و دور بزنند و در مسیر اصلی خود قرار بگیرند که این موضوع در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد گرفت.

 

نصر در ادامه صحبت‌های خود به مسیر وراوی به مهر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مسیر وراوی به مهر در سال گذشته شانه سازی آن انجام گرفت و روکش آسفالت این مسیر نیز در دستور کار قرارگرفته است.

وی ادامه داد: مسیر مهر به اسیر (نخلستان) عملیات تیغ‌زنی و شن‌ریزی آن در دستور کار قرارگرفته و اگر در شورای برنامه‌ریزی سال جاری اعتباری دیده شود و این پروژه مصوب شود در آینده نزدیک این مسیر نیز انجام خواهیم گرفت و ما این مسیر را به‌عنوان مسیر عبور ترافیک و راه دسترسی نزدیک‌تر به تونل شهید باقری را در دستور کار قرار داده‌ایم که اگر تأمین اعتبار شود انجام خواهد گرفت.

داریوش نصر مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در پایان صحبت‌های خود اشاره‌ای به شهرک جدید کرد و گفت: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به جنوب استان بسته مربوط به احداث شهرهای جدید در اختیار وی قرار گرفت و شهرک‌های جدید در مناطقی احداث خواهد شد که جمعیت آن کمتر از ۳۰ هزار نفر نباشد و از طرفی نیز این شهرها دچار سرریز جمعیتی باشند.


پایان پیام/
نظرات بینندگان