اتمام اتوبان گله دار به دارالمیزان در آذرماه 94
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از عصر مُهـر، داریوش نصر مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در جمع خبرنگاران جنوب فارس و در پاسخ به خبرنگار عصر مُهـر در خصوص پروژههای راه و شهرسازی در شهرستان مهر اظهار داشت: یکی از تعریف اولویتهای ما این بوده است که در هر شهرستانی یک پروژهای که مشکل شبکه راه منطقه که بهنوعی شبکه کل حوزه جنوب را تأمین میکرد و هم اینکه مشکل شهرستان را حل میکرد جزی از برنامههای ما بوده است و به جد دنبال میکردیم و هر دو هفته یکبار شخصاً از نزدیک از این پروژهها بازدید داشتهام.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان افزود: یکی از پروژههای ما از سهراهی دارالمیزان به مُهر بوده است و این درحالیکه در این دو و سه سال اخیر منابع مالی ما بسیار سخت بود و تقریباً پروژههای در سطح ملی، کشور و استان تعطیل بوده که این اتفاقات برای جنوب استان خصوصاً شهرستان مُهر اتفاق افتاده است و ما این پروژهها در محدودیتها و مشکلات تکمیل و به انجام رساندهایم.
نصر در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: محور دارالمیزان به مُهر 66 کیلومتر است و روزی که ما آمدیم فقط یکقسمتی از گلهدار به مُهر که 22 کیلومتر انجامشده بود. ما شروع کردیم و آسفالت انجام شد و در همان 6 ماه اول مُهر به گلهدار چهار خطه شد و زیر ترافیک رفت و 24 کیلومتر بعدی سریعأ در دستور کار قراردادیم که واقعاً کاری سخت بود و خدا رو شکر شهرداری هم به کمک ما آمد و این کار را شروع کردیم و این 22 کیلومتر 56 پل داشت که هزینهبر و پرکار و زمانبر بود.
وی افزود: شرکت جهاد نصر هم واقعاً همت کردند با توجه به اینکه ما پول محدود به این شرکت پرداخت میکردیم ولی این عزیزان جهادی عمل کردند و این 24 کیلومتر که معضلات خاص خود داشت که این پروژه یکی از پروژههایی بود که برای شهرستان مُهر حیاتی بود و هم واجب بود که تا این لحظه ما 46 کیلومتر از این مسیر به انجام رساندهایم.
داریوش نصر ادامه داد: 20 کیلومتر پایانی این مسیر ابنیه فنی آن 34 مورد بود که به اتمام رسید و 3 پل بزرگ شروع کردیم همچنین عملیات آسفالت این مسیر شروعشده است که 28 کیلومتر آن آسفالت شده و زیرسازی این مسیر 100 درصد انجامشده است و بیس این مسیر ریخته شده است و پیشبینی ما این است با برنامه زمانبندی که شرکت جهاد نصر به ما داده در آذرماه 94 به اتمام خواهد رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد: اتوبان مُهر به گلهدار و ورودی به روستاهایی که در این مسیر قرارگرفتهاند یکی از استراتژیها این است که ما محورهای اصلی و بزرگ راهی را از روستاها خارج کنیم که رفع نقاط حادثهخیز کرده باشیم و ورودیها را بهصورت دوربرگردان که در سال گذشته بیش از دو میلیارد قرارداد آن بستهشده است و دیدهشده و اینکه ما هر روستایی را مستقیم به جاده وصل کنیم ازنظر مهندسی قابلقبول نیست و ما این ترافیک را هدایت کردهایم و اتومبیلها 100 متر مسیر را ادامه دهند و سرعت خود را تنظیم و دوربرگردان و دور بزنند و در مسیر اصلی خود قرار بگیرند که این موضوع در آیندهای نزدیک انجام خواهد گرفت.
نصر در ادامه صحبتهای خود به مسیر وراوی به مهر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مسیر وراوی به مهر در سال گذشته شانه سازی آن انجام گرفت و روکش آسفالت این مسیر نیز در دستور کار قرارگرفته است.
وی ادامه داد: مسیر مهر به اسیر (نخلستان) عملیات تیغزنی و شنریزی آن در دستور کار قرارگرفته و اگر در شورای برنامهریزی سال جاری اعتباری دیده شود و این پروژه مصوب شود در آینده نزدیک این مسیر نیز انجام خواهیم گرفت و ما این مسیر را بهعنوان مسیر عبور ترافیک و راه دسترسی نزدیکتر به تونل شهید باقری را در دستور کار قرار دادهایم که اگر تأمین اعتبار شود انجام خواهد گرفت.
داریوش نصر مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در پایان صحبتهای خود اشارهای به شهرک جدید کرد و گفت: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به جنوب استان بسته مربوط به احداث شهرهای جدید در اختیار وی قرار گرفت و شهرکهای جدید در مناطقی احداث خواهد شد که جمعیت آن کمتر از ۳۰ هزار نفر نباشد و از طرفی نیز این شهرها دچار سرریز جمعیتی باشند.
پایان پیام/