کد خبر: ۷۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 9 شهریور 94

اختلاف حقوقی یا دعوای سیاسی/ معاون وزیر کشاورزی: نمی توانم بگویم چرا از «اعتبار 10 میلیاردی» ریالی عاید فارس نمی شود!

قطعی نشدن دیدار لاریجانی با سناتورهای آمریکایی، کلاف در هم تنیده ترافیک،شیراز، آغاز عملیات اجرایی پروژه سرمایه گذاری شهید دوران از جمله تیترهای امروز روزنامه های شیراز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد مشاور امور بین الملل رییس جمهور از درخواست دو سناتور آمریکایی برای دیدار با لاریجانی در آمریکا خبر داده است. شیخ الاسلام در این باره گفته: «دیدار لاریجانی با سناتورهای آمریکایی هنوز قطعی نشده است». تیتر یک امروز به همین موضوع اختصاص یافته است.

بازدید ایمانیه از دفتر این روزنامه هم در قالب عکس امروز کار شده است. وی در بازدید خود گفته: «رسانه ها می توانند با فرهنگ سازی نظارت همگانی بر حوزه سلامت را گسترش دهند».

سالاد اختلاف حقوقی یا دعوای سیاسی، «به خاطر چند تکه زمین!»، بگو مگو ها بر سر زمین مورد اختلافی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز همچنان ادامه دارد. قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز پیش از این گفته بود: «مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ادعاهایی که دارند دو برگ سند ارائه دهند تا کل زمین را به آنها بدهیم. اسناد وقفی این زمین ها جعلی است». اما دانشگاه علوم پزشکی شیراز مدتی پیش اسناد وقف به همراه نامه ای به دفتر مقام معظم رهبری ارسال می کند. در جواب نامه که در یکی از روزنامه های شیراز به چاپ رسید آمده بود:«این زمین ها شرعا می بایست در اختیار بیمارستان نمازی و در راستای نیت واقف مورد استفاده قرار بگیرند» خبر جنوب به سراغ رئیس اداره حقوقی دانشگاه علوم پزشکی شیراز رفته و از وی در مورد این زمین های مورد اختلاف سئوال کرده است. شاهچراغی خطاب به قائم مقام دانشگاه شیراز گفته:«الان ما این دو سند را ارائه داده ایم و شما هم مردانه به قول خود عمل کنید و زمین ها را تحویل دانشگاه علوم پزشکی بدهید». گفتنی است با ارائه اسناد وقف از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نظر می رسد مسئولین دانشگاه شیراز فراتر از قانون و اخلاق به دنبال اهداف سیاسی هستند.

« از اعتبارات 10 میلیارد دلاری آبی و خاکی کشور چیزی نصیب فارس نشد»، خبر جنوب در شماره ی امروز خود گزارشی از وضعیت نامناسب منابع آبی در فارس به چاپ رسانده است. در ابتدای این گزارش آمده است:« از آب های زیر زمینی فارس دیگر چیزی باقی نمانده و تمامی دریاچه های استان به دلیل خشکسالی به تاریخ پیوست با این وجود در این استان همچنان محصولاتی تولید می شود که در زمره پر آب برترین محصولات هستند. درد بزرگتر آن جاست که همین محصولات هم بعد از عمل آوردن، به جای سر درآوردن از بازارهای داخلی و خارجی، روانه گاوداری ها و دامداری ها می شود و خوراک بز و گوسفند می شود» معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی مدتی پیش گفته بود:« 10میلیارد دلار اعتبار برای حفاظت از منابع آبی در 11 استان کشور اختصاص یافته است که البته فارس در بین این 11 استان نیست» خبرنگار این روزنامه ی محلی به سراغ معاون وزیر کشاورزی رفته و از وی پرسیده که چرا با وجود مصیبت های حوزه آب در فارس، این استان از 10 میلیارد رقم مذکور بی بهره مانده است که پاسخ داده:« امکان رسانه ای کردن دلیل آن وجود ندارد، این پول به استان هایی تعلق می گیرد که شرایط خاصی دارند»

سالاد بار دیگر موضوع ترافیک شیراز را به تیتر یک خود کشانده است: «کلاف در هم تنیده ترافیک، مردم شیراز را کلافه کرده است». بعد از پاس کاری هایی که شهرداری و پلیس راهور در زمینه مشکلات زیرساختی ترافیک شیراز داشتند این بار رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر در گفتگوی اختصاصی خود با این روزنامه گفته اجرای طرح ترافیک در شیراز هیچ مشکلی ندارد و عدم اجرای این طرح به نبود عزم و اراده در برخی از مسئولان مربوط می شود. وی در مورد شروط 14 گانه ای که پلیس راهور برای اجرای این پروژه گذاشته بود هم اشاره کرده و گفته تمام این موارد اجرا شده است.

واکاوی بیماری «اچ آی وی» موضوع گزارشی است که با تیتر «یاری رسانی به آسیب دیدگان اجتماعی، پلی به سوی جامعه بهتر» و در چهارمین صفحه این روزنامه کار شده است. نویسنده این گزارش به بررسی این معضل و حال و هوای این روزهای مبتلایان گزارشی تهیه کرده و به گفتگو با مدیر عامل یک انجمن مبارزه با این بیماری رفته است.

صفحه پایانی این روزنامه هم به سازمان جهاد و بهره برداری از طرح های این سازمان اختصاص یافته و با «همزمان با افتتاح بزرگ ترین پروژه آب و خاک کشور در فارس از 8 طرح نرم افزاری و تحقیقاتی جهاد کشاورزی استان رونمایی شد» تیتر شده است. این طرح ها مربوط به پروژه های آبیاری نوین، تسطیح لیزری زمین های کشاورزی و... است که به مناسبت هفته دولت به بهرده برداری رسیده است.

سالاد تیتر زده: «بی اعتنایی به یادگار وکیل الرعایا». معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور از وجود 200 اثر تاریخی کشور در انتظار ثبت جهانی خبر داده و گفته تنها دو اثر از این میان به استان فارس اختصاص دارد. یکی مجموعه زندیه است که به خاطر ساخت و سازهای غیر اصولی در حریم آن ازلیست خارج شده و دیگری هم آتشکده ساسانی است که به خاطر روستایی در حریم آن شانس چندانی ندارد. گفتنی است هتل آسمان که چند طبقه بیشتر از حد مجاز ساخته شده باعث از بین رفتن شانس ثبت جهانی مجموعه زندیه شده است و دریغ از عملکرد مناسب مسئولین در خصوص این موضوع!

«آغاز عملیات اجرایی پروژه سرمایه گذاری شهید دوران» تیتری است که برای عکس امروز انتخاب شده است. پروژه شهید دوران یک پروژه مسکونی، فرهنگی و تفریحی است که در فضایی بالغ بر 41000 متر و در خیابان شهید دوران اجرا خواهد شد.

افشانی در جلسه بزرگداشت هفته دولت پای انتخابات را وسط کشیده و گفته: «مردم در انتخابات اشتباه نمی کنند». وی همچنین به اوضاع بازار کار در استان هم گریزی زده و از نرخ بالای بیکاری در استان گفته که 20 تا 25 درصد از متوسط کشور بالاتر است.

سالاد موضوع آغاز پروژه شهید دوران تیتر یک امروز و موضوع عکس این روزنامه شده است: «توسعه سرمایه گذاری در نقاط کمتر برخوردار از اهداف اصلی شهرداری است».

نیمه پایینی صفحه نخست هم به موضوع افتتاح پروژه های بزرگ جهاد کشاورزی اختصاص یافته است که با «از 8 طرح نرم افزاری و تحقیقاتی جهاد کشاورزی فارس رونمایی شد» تیتر شده است.

جلسه بزرگداشت هیئت دولت در شیراز هم با تیتر «حق شهروند دارای حق انتخاب و حکومت را رعایت کنیم» در صفحه 3 این روزنامه کار شده است.

نظرات بینندگان