کد خبر: ۷۵۲۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

جزئیات کلاهبرداری یک پیمانکار از کارمندان علوم پزشکی شیراز

دکتر باباجعفری تصریح کرد: در مقطعی متوجه شدیم که پیمانکار ساخت و ساز را متوقف کرده و پس از دادن چند اخطار به دلیل عمل نکردن به تعهدات داده شده از وی به دادگاه شکایت کردیم.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در سال 1392 حدود 370 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یک نفر پیمانکار برای خرید خانه در مجموعه پارمیس پارمیدا قرارداد بستند که هریک با امضای قرارداد دو طرفه مبلغی بین 40 تا 60 میلیون تومان براساس متراژ خانه پرداخت کرده‌اند.

دکتر سیاوش باباجعفری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به تعداد زیاد متقاضیان و مدارک پیمانکار و اینکه دادگاه هم زمین در اختیار وی قرار داده بود، شعبه رفاهی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی که شورایی متشکل از نمایندگان کارکنان است به منظور حمایت و ارائه تسهیلات به کارمندان وارد موضوع شد و فقط به عنوان یک تسهیل کننده، متقاضیان را به پیمانکار معرفی می‌کرد ضمن اینکه تا قبل از آن نیز تعداد زیادی از کارکنان قرارداد بسته بودند.

وی با تصریح اینکه قرارداد بین دانشگاه و فروشنده نافذ نیست زیرا تک‌تک خریدان و فروشنده یک قرارداد دو طرفه داشته‌اند، عنوان کرد که اقدام دانشگاه در قالب یک تفاهم‌نامه و برای حمایت و تسهیل کار پرسنل بوده است.

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پیمانکار تعهد داده بود که با گرفتن مبلغی وام به ازای هر نفر ساختمان و آپارتمان‌ها را تکمیل کند، گفت: پیمانکار برای دریافت وام باید مبلغی را سپرده‌گذاری می‌کرد و مقدمات گرفتن وام را انجام می‌داد اما متاسفانه این اقدامات را انجام نداده و امکان دادن وام به وی از سوی بانک فراهم نیست.

به گفته وی، اگر مبلغ وام تعهد داده شده، محقق می‌شد بخش اعظمی از آپارتمان‌ها تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شد.

دکتر باباجعفری تصریح کرد: در مقطعی متوجه شدیم که پیمانکار ساخت و ساز را متوقف کرده و پس از دادن چند اخطار به دلیل عمل نکردن به تعهدات داده شده از وی به دادگاه شکایت کردیم.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه دانشگاه برای استیفای حق پرسنل خود اقدام به گرفتن وکیل برای آنان کرده است، گفت: حدود 300نفر از اعضاء تشکیل پرونده و وکالت داده‌اند تا شکایت آنان پیگیری و بررسی شود.

وی با بیان اینکه پیمانکار مدتی در بازداشت به سر می‌برد و اکنون با وثیقه گذاشتن ملک و مقداری پول به‌طور موقت آزاد شده است، تأکید کرد: افرادی که قراداد بسته‌اند مال‌باخته نیستند زیرا به اندازه پولی که داده‌اند، زمین نزد دادگاه وثیقه است اما در نهایت دادگاه باید تصمیم بگیرد که چه برخوردی با این متخلف انجام و چگونه حق افراد به آنان بازگردانده شود.

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه کارمندان علوم پزشکی به امید خانه‌دار شدن قرارداد بسته‌اند و چشم امیدشان به فراهم شدن وام مذکور بوده است، گفت: گرچه دانشگاه علوم پزشکی هیچ تعهدی نسبت به تعدادی از کارکنانی که به طور مستقل قرارداد بسته‌اند، ندارد اما با پیگیری کردن راه‌های قانونی، عقلانی و منطقی به جد پیگیر موضوع هستیم تا حقی از هیچ یک از پرسنل این دانشگاه ضایع نشود و به شدت از کارکنان حمایت می‌کنیم و هر هفته چندین جلسه برای پیگیری این پرونده داریم.

دکتر باباجعفری با بیان اینکه دستگاه قضایی استان نیز به جد پیگیر پرونده است، گفت: پرونده باید مراحل قانونی و قضایی خود را طی کند و ما نمی‌توانیم در این مسیر دخالتی داشته باشیم اما دادگاه هرچه از ما خواسته است را فوری فراهم کرده‌ایم.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ابراهیمی
Singapore
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
0
از انجا که دانشگاه به پرسنل اطلاع رسانی کرده و قرارداد اولیه ای هم بین دانشگاه و فرد کلاهبردار بسته شده است بنابر این دانشگاه فقط به عنوان تسهیل کننده نبوده و هم اکنون باید پاسخگو باشد