کد خبر: ۷۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

برگزاری نقد و بررسی کتاب «شام برفی» در ممسنی

کتاب شام برفی یک داستان زیبا و روان در خصوص اتفاقات سوریه است و نویسنده همچون دیگر آثار خود از جمله «گلابی وحشی» و «رنج» از ادبیات مناسبی استفاده کرده است . این کتاب فقط مختص حزب الهی ها نیست و داستان جالب آن می تواند تمام قشرها را جذب خود کند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  نورآنلاین همایش نقد و بررسی  کتاب  "شام برفی” با حضور اکبر صحرایی نویسنده برجسته استان فارس و سردار صفری از اسرای جریانات سوریه برگزار شد سردار صفری یکی از 7 نفر اصلی داستان این کتاب به حساب می آید.

شام برفی  به نویسندگی محمد محمودی نورآبادی و با مقدمه و بازنگری سعید عاکف از انتشارات ملک اعظم  در سال 93 منتشر شد.

همایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنی

اکبر صحرایی در نقد و بررسی این کتاب گفت: کتاب شام برفی ماجرای 159 شبانه روز اسارت 48 زائر ایرانی است که  تابستان 91 در مسیر فرودگاه دمشق به زینبیه توسط گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه ربوده شده و در طی این مدت در محل های مختلف اطراف دمشق شکنجه شده‌اند. در این کاروان زیارتی 7 پاسدار وجود داشته که اوج داستان به آنها بر می گردد. این کتاب نخستین کار داستانی در خصوص ماجرای سوریه می باشد .

وی در خصوص توصیف ارتش آزاد سوریه نیز گفت: این گروهک که در این کتاب و از زبان اسرای در بند، معرفی شده‌اند به شدت بی رحم هستند و رفتار آنها با ایرانی‌ها به شدت غیر اسلامی و غیر اخلاقی است و این درحالی است که این گروه‌ها خود را مقید به احکام اسلام و پیرو سنت نبوی (ص) قلمداد می‌کنند.

وی افزود: «محمد محمودی نورآبادی» این کتاب را بر اساس خاطرات محمود الهی نوشته است. و بهتر بود در این همایش از وجود این شخصیت استفاده می شد.

صحرایی در نقد کتاب نیز گفت: انتظار می رفت از قالب گفتگو و دیالوگ بیشتر استفاده  می شد بیشتر قالب داستان توصیفی است. همچنین وجود مقدمه در ابتدای این کتاب باعث شده هیجان داستان از بین برود.

ناشر کتاب در صفحه آرایی و همچنین طرح جلد به خوبی کار نکرده و همین موضوع به کتاب ضربه زده است.

این کتاب یک داستان زیبا و روان را توصیف می کنند و نویسنده همچون دیگر آثار خود از جمله «گلابی وحشی» و «رنج» از ادبیات مناسبی استفاده کرده است . این کتاب فقط مختص بچه حزب الهی ها نیست و داستان جالب آن می تواند تمام قشرها را جذب خود کند.

سردار صفری نیز پس از بازگویی خاطرات خود گفت:   آمریکا به خوبی گفتمان انقلاب را شناسایی کرده است بعد از دوران جنگ تحمیلی با بررسی‌هایی که داشتند، متوجه شدند ایران مرکز جوشش بیداری ملت‌های اسلامی است و حتی از اینکه گفتمان انقلاب در دل آزاد مردان آمریکایی نیز رسوخ کرده ! ترسیده بودند و همواره به دنبال برهم زدن این نظام و ساختار اسلامی بودند.

همایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنی

وی در ادامه گفت: هدف دشمن از حمله به سوریه کاهش نفوذ معنوی ایران در منطقه و تضعیف حز‌ب‌الله است بنابرابن امروزه سوریه نقطه استراتژیک ایران است. نباید یادمان برود که سوریه در دوران دفاع مقدس به کمک ایران آمد و با دشمن همکاری نکرد و ایران را به رسمیت شناخت.

همایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنی


همایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنیهمایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنیهمایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنیهمایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنیهمایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنیهمایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنیهمایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنیهمایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنیهمایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنیهمایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنیهمایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنیهمایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنیهمایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنیهمایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنیهمایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنیهمایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنیهمایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنیهمایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنیهمایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنیهمایش نقد و بررسی کتاب شام برفی در ممسنی


پایان گزارش
نویسنده :
مهدی پور
نظرات بینندگان