کد خبر: ۷۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
رئیس مرکز تحقیقات قلب علوم پزشکی شیراز:

برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی عروق کرونر در شیراز/ فاکتورهای خطرزای بیماری‌ قلبی در10 هزار شهروند شیرازی بررسی می‌شود

زیبایی نژاد گفت: طی مطالعه بلند مدت ۱۰ ساله برای ۱۰ هزار نفر از مردم شیراز فاکتورهای خطرزای بیماری قلبی را کاهش می‌دهیم.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی عروق کرونر هشتم تا دهم مهرماه در شیراز خبر داد و گفت: این کنگره در هتل بزرگ شیراز و با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از متخصصان این حوزه برگزار خواهد شد.

دکتر‌ محمدجواد زیبایی‌نژاد در نشست خبری‌ اظهار کرد: در این کنگره ۲۱۰ مقاله به شکل پوستر و ۴۰ سخنرانی شفاهی ارائه‌می‌شوند که چهار مقاله مربوط به چهار اساتید خارجی شرکت کننده در کنگره از کشورهای آمریکا و آلمان هستند.

به گفته وی، مقالات ارسال شده به دبیرخانه این کنگره در رشته‌های تغذیه، طب سنتی، پرستاری، طب ورزشی، قلب و عروق و جراحی‌های قلب و عروق بوده است.

زیبایی‌نژاد با اشاره به برگزاری شش کارگاه آموزشی در حاشیه کنگره بین‌المللی عروق کرونر گفت: در این کنگره تا سقف ۲و نیم میلیون تومان جایزه برای سه سخنران بر‌تر ارائه دهنده مقاله شفاهی در نظر گرفته شده است.

وی امتیاز بازآموزی این کنگره برای متخصصین شرکت کننده را ۷۵/۱۳، پرستاران ۵/ ۹ و ارائه دهندگان مقاله سه امتیاز اعلام کرد.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: کنگره پیشگیری در ایران، کنگره‌ای نوپا و جدید است و در دنیا نیز این امر در ۱۰ سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

زیبایی‌نژاد با بیان اینکه تاکنون تنها در خصوص بیماری‌های قلب و عروق، شناخت و درمان آن توجه می‌شده و پیشگیری کمتر مدنظر بوده، گفت: با برگزاری چنین کنگره‌هایی که در خاورمیانه بی‌نظیر است، تلاش خواهیم کرد موضوع پیشگیری از بیماری‌های قلبی بیش از گذشته مورد توجه متخصصین و مردم قرار گیرد.

وی سکته‌های قلبی و مغزی، دیابت، چربی خون، مصرف دخانیات و چاقی و کم تحرکی را از عوامل اصلی بروز بیماری گرفتگی عروق کرونر دانست و افزود: رابطه بین سیگار و دود با سکته‌های قلبی و مغزی انکارناپذیر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آموزش صحیح به مردم، تغذیه صحیح، ورزش و خودآگاهی به میزان زیادی می‌تواند این عوامل را که در بروز سکته‌های قلبی نقش دارند، کنترل کنند.

زیبابی‌نژاد نرخ شیوع فشار خون در شیراز طبق آمار‌ها را ۲۵ درصد، قند خون ۲۲ درصد، چربی خون ۳۰ درصد و چاقی و کم تحرکی را ۴۵ تا ۵۵ درصد اعلام کرد.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار امیداوری کرد که با تبیین الگوی غذایی، ورزش درمانی و با کمک رسانه‌ها و به ویژه صدا وسیما بتوانیم برای مردم شهر شیراز یک الگوی پیشگیری از سکته‌های قلبی را ترسیم کنیم.

زیبایی نژاد خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در چند سال گذشته با کمک مسئولین وزارت بهداشت طرح‌های متنوعی را برای مردم شیراز شناسایی کرده که نتیجه آن، کاهش فاکتورهای خطرزای بیماری‌های قلبی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های خانه قلب سالم در شیراز گفت: تلاش می‌کنیم در این مرکز با استفاده از آخرین متدهای علمی بیماران را غربالگری کنیم و یک مطالعه بلند مدت ۱۰ ساله برای ۱۰ هزار نفر از مردم شهر شیراز داشته باشیم تا فاکتورهای خطر زا را در آن‌ها کاهش دهیم.

بنابراین گزارش، بازنگری جدید‌ترین گایدلاین‌های پیشگیری از بیماری‌های کرونر قلب، بازنگری ریسک فاکتورهای بیماری‌های عروق قلبی، نقش و کاربرد سلول‌های بنیادی در پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق، نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق، نقش ورزش در پیشگیری از بیماری‌های قلب عروق ازجمله مهم‌ترین موضوعات این کنگره بین‌المللی است.

متقاضیان شرکت‌کننده در این همایش می‌توانند با مراجعه به سایت آدرسhttp: //prevention4.sums.ac.ir/fa از اطلاعات بیشتر درمورد این کنگره بین‌المللی بهره‌مند شوند.


نظرات بینندگان