کد خبر: ۷۵۲۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

نامه رسایی به هاشمی و روحانی: مراقب باشید تا مثل سال ۸۸ فتنه گران زیر عبایی جا خوش نکرده باشند!

توقع دارید مردم درباره قصد و نیت شما از تمسک به تنها یک سخن رهبر انقلاب چه تصوری کنند؟
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سایت خود متن نامه‌ به آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در خصوص انتخابات مجلس دهم و فتنه‌های ناشی از آن را منتشر کرد.
 
متن این نامه به شرح ذیل است:

 در روزهای اخیر حضرات مستطاب با بیان جملاتی چون: "در دوره قبل شورای نگهبان، دولت و نیروهای امنیتی قصد جلوگیری از انتخابات سالم را داشتند یا با بیان اینکه مجلس اول که شورای نگهبان نداشت، بهترین مجلس بود یا ذکر اینکه کار تایید صلاحیت ها با مجری انتخابات است نه ناظر و ..." شورای نگهبان که یکی از مهمترین ارکان حفاظت از اسلامیت نظام است را مورد هجمه قرار داده اید. بیان این جملات با استقبال رسانه های بیگانه و اسباب تخریب این نهاد قانونی را فراهم آورده و زمینه  سواستفاده عده ای برای فتنه گری در آستانه انتخابات پیش رو را مهیا کرده است.

البته ترجیع بند حملات حضرات مستطاب به شورای نگهبان، استناد به یکی از مهمترین جملات استراتژیک مقام معظم رهبری (حق الناس بودن آرای مردم) است که بر خلاف عملکرد برخی از چهره های سیاسی، این جمله نه تنها از عمق وجود ایشان بیان شده که همواره در طول سال های گذشته معظم له در مقام عمل نیز به آن پایبند بوده اند.

در کنار این، البته در ماه های اخیر بارها از زبان شما تأکید بر ارادت و تبعیت از مطالبات و مواضع صریح مقام معظم رهبری شنیده شده است.

حضرات مستطاب هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی!

مقام معظم رهبری در سال ۹۲ به هنگام حضور پای صندوق رأی فرمودند: «رأی مردم امانتی است دست آنها (مسئولان صندوق ها و مسئولان بازشماری و قرائت آراء) و حقّ‌النّاس است؛ یعنی حفظ امانت در این مسئله، حقّ‌النّاس است. همان‌طور که می دانید حقّ‌النّاس را انسان بیشتر بایستی رعایت کند و خروج از عهده‌ حقّ‌النّاس سخت‌تر است از خروج از عهده‌ حقّ‌الله» و شما تاکنون چندین بار با استناد به این جمله رهبر انقلاب به شورای نگهبان و نظارت آن در تعیین صلاحیت کاندیداها حمله کرده اید، در حالی که در بیانات رهبر انقلاب نه تنها «آرای مردم» بلکه پیش تر «تعیین صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان» نیز از جمله حق الناس ها به شمار آمده است. آنجا که می فرمایند: «حقّ مردم است که شورای نگهبان نگذارد بدخواهان این ملت به قوّه مقنّنه راه پیدا کنند. شورای نگهبان باید حقّ مردم را ادا کند و مانع شود از این‌که بدخواهان این ملت، بدخواهان این انقلاب، بدخواهان امام، وارد قوّه مقنّنه کشور امام شوند.»

سئوال این است که اگر حضرات عالی، واقعا دغدغه پیگیری بیانات رهبری انقلاب را دارید، به طوری که آقای هاشمی اخیرا از صدا و سیما گلایه کرده اند که "چرا رسانه‌ها بویژه رسانه ملی این نکته ظریف (حق‌الناس دانستن رأی مردم از سوی رهبری) را در جامعه بیشتر تبیین نکرده و آن را توضیح نمی دهند" پس چرا از یادآوری نظارت عام و فراگیر شورای نگهبان در تایید صلاحیت ها که معظم له آن را نیز حق الناس خوانده اند، برآشفته می شوید؟ چرا مدتی است به جای دفاع از این امر عقلی و قانونی نظارت شورای نگهبان، آن را به سیبل حملات خود تبدیل کرده اید؟

چرا فقط اظهار نظر درباره یک جمله رهبر انقلاب را وظیفه خود می دانید؟ اساسا شما خودتان در خصوص حق الناس بودن آرای مردم چگونه رفتار کرده اید، بویژه در انتخابات سال ۸۴ که رأی نیاوردید و انتخابات سال ۸۸ که کاندیدایتان رأی نیاورد؟ چرا بعد از تشکیل دومین دولت ششم (دومین دولت سازندگی) که برای اولین بار کاهش مشارکت سیاسی و کاهش آرای رئیس جمهور در آن دوره اتفاق افتاد، نگران حق الناس بودن آرای مردم و کسانی که به دلیل عملکرد ناصواب شما با صندوق های رأی (و نه با نظام اسلامی) قهر کردند نبودید، بلکه بر خلاف آن، مخالف تبلیغ مشارکت حداکثری – که رهبر انقلاب مدافع و مروج آن بود - و معتقد به مدیریت انتخابات با مشارکت حداقلی بودید؟ چرا در انتخابات مجلس ششم این ادبیات از شما شنیده نشد وقتی که جماعت حامی امروز، آن روز حتی به جایگاه سی ام شما در نتیجه انتخابات تهران هم رحم نکردند و استعفایتان را غیرقابل قبول دانستند و گفتند هاشمی باید داخل مجلس شود و بر کرسی نمایندگی بنشیند و دلایل استعفایش را بگوید تا ما نظر دهیم، و خوب می دانید که این ادبیات دیروز حامیان امروزتان، یعنی تا هاشمی را له نکنیم، رهایش نمی کنیم. چرا آن روز نگران نظارت شورای نگهبان نبودید و اعتراضی نداشتید؟

جناب آقایان هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی!

وقتی شما در باره یک جمله رهبری مبنی بر حق الناس بودن آرای مردم – که البته سخنی با سابقه گفتار و رفتار از طرف ایشان است – بارها و بارها مانور می دهید اما درباره دیگر جملات رهبری معظم انقلاب مانند آنچه یادآور شدم، لب فرو می بندید، توقع دارید مردم درباره قصد و نیت شما از تمسک به تنها یک سخن رهبر انقلاب چه تصوری کنند؟ حق بدهید برای مردم این دوگانگی سئوال باشد.

آیا رهبر انقلاب نفرمودند:

«ما برای این‌که به طور کلی از سلامت نظام مطمئن باشیم، مهمترین و رساترین و فعالترین و مؤثرترین مجموعه‌ ما همین شورای نگهبان است. در قانون اساسی ما، شورای نگهبان حتّی نقشی مهمتر از (شورای) طراز اولی که در صدر مشروطیت گذاشته شد، دارد... هرکس که این موقعیت را برای شورای نگهبان نپسندد و با آن معارضه و مقابله بکند، آگاهانه و یا ناآگاهانه در همان خطی قرار گرفته که یک روز قبل از رضاخان و در زمان رضاخان، در راه حذف آن طراز اول اقداماتی انجام گرفت و نتایجی به بار آورد. شورای نگهبان در حرف و اقدام و کار خودش، امین و مؤتمن است و همه موظفند که به چشم امین به آن نگاه کنند... هیچ کس نباید به خود اجازه بدهد نسبت به موقعیت و مقام شامخ معنوی و قانونی شورای نگهبان هتکی انجام دهد و یا به آن خدشه ای وارد کند.» (۲/۱۲/۷۰)

 

«آنهایی که قلمی به دستشان هست، تریبونی در اختیارشان هست، بفهمند که اعتراض کردن، بی‌احترامی کردن و هتک حرمت شورای نگهبان، خطای کوچکی نیست. قابل قبول و قابل تحمّل نیست.» (۱۴/۱۱/۷۴)

«در پاسخ به سئوال دانشجویان مبنی بر اینکه محروم شدن شهروندان از حق طبیعی انتخاب شدن بوسیله نظارت استصوابی، باعث بی اعتمادی مردم به پایه های نظام نمی شود؟ رهبر انقلاب: نه نمی شود، چون نظارت استصوابی یک قانون و متکی به قانون اساسی است و در قانون عادی هم تایید شده است ... این برای آن است که یک آدم ناباب، یک آدم مضر و یک آدم بد به این مراکز حساس وارد نشود.» (۱/۹/۷۸)

«الان می بینید که به شورای نگهبان هم خیلی حمله می شود. این بحث «نظارت استصوابی» و این چیزهایی که باز هم رویش جنجال می کنند، از آن جنجال های بسیار بی مبنا و بی ریشه‌ای است که هدفش تضعیف شورای نگهبان و در واقع نفوذ دادن عناصر مخالف با اسلام و مخالف با امام و مخالف با نظام جمهوری اسلامی در ارکان قانونگذاری است. مانعشان شورای نگهبان است. فکر می کنند همان بلایی که یک روز سر آن هیأت علمای طراز اوّل آوردند، به این وسیله می توانند بر سر شورای نگهبان هم بیاورند، که البته نخواهند توانست و مطمئنّاً چنین چیزی تحقّق پیدا نخواهد کرد.» (۲۸/۲/۷۸)

«حقّ مردم است که شورای نگهبان نگذارد بدخواهان این ملت به قوّه مقنّنه راه پیدا کنند. شورای نگهبان باید حقّ مردم را ادا کند و مانع شود از این‌که بدخواهان این ملت، بدخواهان این انقلاب، بدخواهان امام، وارد قوّه مقنّنه کشور امام شوند.» (۱۳/۱۱/۷۸)

«این‌ نهاد بر اساس‌ قانون‌، موظف‌ است‌ از ورود ناخالصی ها به‌ ارکان‌ نظام‌، جلوگیری‌ کند و اگر شورای‌ نگهبان‌ این‌ وظیفه‌ را بر عهده‌ نداشت‌، یقینا نظام‌ دچار مشکلات‌ فراوان‌ می‌شد، البته‌ ممکن‌ است‌ در این‌ روند اشتباهی‌ هم‌ رخ‌ دهد، اما نباید با تبلیغات‌ سیاسی‌، کلیت‌ این‌ نهاد عظیم‌ و وظیفه‌ قانونی‌ آن‌ را در تعیین‌ صلاحیت ها زیر سؤال‌ برد.» (۲۸/۲/۷۹)

«چرا بعضی از جریان هائی که دل خوشی با نظام اسلامی ندارند، اینقدر به این کار (تشخیص صلاحیت ها بوسیله شورای نگهبان) حمله می کنند، هجوم می برند و علیه آن تبلیغات می کنند. دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه هم که کارشان همین است. همیشه و به خصوص در وقتی که انتخاباتی وجود دارد، یکی از حرف های دائم‌التکرار اینها همین مسئله‌ نظارت و شورای نگهبان و رد صلاحیت و اینهاست.» (۲۰/۴/۸۶)

«اگر نظارت شورای نگهبان نباشد، و اگر تأیید صحت انتخابات‌ به وسیله‌ شورای نگهبان انجام نگیرد، اصل این انتخابات‌ زیر سؤال خواهد رفت و اعتبار خود را از دست خواهد داد؛ چه انتخابات‌ مجلس، چه انتخابات‌ خبرگان، چه انتخابات‌ ریاست جمهوری و هر انتخاباتی که نظارت آن بر عهده‌ شورای نگهبان است. این وظایفِ یکی از دیگری مهم‌تر، همه بر دوش شورای نگهبان گذاشته شده است.» (۲۰/۴/۸۶)

«شکی نیست که شورای نگهبان وظائفی قانونی دارد. به این وظائف مصرّح در قانون اساسی - که نظارت بر انتخابات و تشخیص صلاحیت ها و این چیزهاست - باید تعرض نشود.» (۶/۱۲/۸۸)

آقایان محترم!

«آرای مردم حق الناس است» این تنها جمله رهبر انقلاب نیست که شما دلواپس آن شده اید، اگر رهبری برایتان شاخص است، آنچه برشمردیم، همه مواضع حکیمانه و مبتنی بر قانون رهبری انقلاب در خصوص حق الناس بودن آرای مردم ونظارت بر انتخابات است که البته با مواضع امام دل ها خمینی کبیر(ره) درباره شورای نگهبان نیز تطبیق کامل دارد. چرا طوری رفتار می کنید تا متهم به استفاده ابزاری از بیانات مقام معظم رهبری و عدم اعتقاد قلبی به آن شوید؟

شما بهتر از بنده به یاد دارید که در سال ۶۳ وقتی به دلیل ابطال نتایج اعلام شده انتخابات توسط وزارت کشور وقت در ۱۳ حوزه انتخابیه، عده ای بر شورای نگهبان تاختند، امام راحل(ره) طی پیامی فرمودند: «بسم‌الله الرحمن الرحیم، چنانچه مشاهده می‌شود پس از انتخابات مرحله‌ اول از دوره‌ دوم مجلس شورای اسلامی، افرادی که نظریه شورای محترم نگهبان در ابطال یا تأیید بعضی حوزه‌ها موافق میل‌شان نبوده است، دست به شایعه‌افکنی زده و اعضای محترم شورای نگهبان (ایدهم الله تعالی) را که حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند، تضعیف و یا خدای ناکرده توهین می‌نمایند و به پخش اعلامیه و خطابه در مطبوعات و محافل دست زده‌اند... من به این آقایان هشدار می‌دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است. همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد می‌شود و در آخر، رژیمی را ساقط می‌نماید... امید آن دارم که این نحو امور تکرار نشود و به شورای نگهبان تذکر می‌دهم که در کار خود استوار باشید و با قاطعیت و دقت عمل کنید و به خدای متعال اتکال کنید. از خداوند تعالی عنایت و رحمت برای ملت عزیز را خواستارم.»

آقای هاشمی، شما پیش از این بعد از رد صلاحیت تان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ گفته بودید: «نباید اجازه داد مقابل رهبری طغیانی صورت پذیرد و همه باید به قانون تمکین کنند.» و آقای روحانی، شما نیز در روزهای اخیر گفته اید: «هیچ کس از این کلام که باید به قانون عمل شود نباید ناراحت شود. هیچ کس و هیچ نهادی در ایران بالاتر از قانون وجود ندارد.»

بسم الله، علاوه بر بیانات رهبر انقلاب و حضرت امام(ره)، نص صریح قانون اساسی در اصول ۹۸ و ۹۹ و نص صریح قوانین شورای انقلاب (مصوب ۳/۷/۱۳۵۹) و قوانین مجلس شورای اسلامی (مصوب ۹/۱۲/۱۳۶۲ و ۵/۹/۱۳۶۵و ۷/۹/۱۳۷۸) تکلیف را مشخص کرده است. این نصوص حکایت از عقلانی و قانونی بودن نظارت عام و فراگیر شورای نگهبان می کند.

لطفا مراقب باشید تا اطرافیان حزبی شما به اسم حضرات، علیه قانون و مواضع صریح رهبری طغیان نکنند. هر عاقلی از تهاجم ها به شورای نگهبان، مهمترین رکن اسلامیت نظام آن هم در آستانه انتخابات مجلس دهم، بوی فتنه استشمام می کند؛ مراقب باشید تا مثل سال ۸۸ فتنه گران زیر عبایی جا خوش نکرده باشند!


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
0
دقیق و سدید بود
به امید اینکه این تدبیر مورد پذیرش آقایان محترم قرار گیرد
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
0
مردم در انتخابات اسفند نشان خواهند دادکه چه کسی راهی مجلس خواهد شد