کد خبر: ۷۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس خبر داد

ساماندهی 7 هزار سرویس مدرسه در فارس/ 30 درصد رانندگان زن هستند

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از ساماندهی 7 هزار سرویس مدرسه برای سال تحصیلی جدید خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی سازمان دانش‌آموزی استان فارس، محسن کلاری اظهار داشت: با توجه به اینکه سرویس مدارس به لحاظ تربیتی حائز اهمیت است و دانش‌آموز از لحظه ورود به سرویس در معرض موضوعات تربیتی قرار می‌گیرد ازاین‌رو کارگروه ساماندهی سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید با جدیت بیشتری موردبررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با بیان اینکه سرویس مدارس با رویکرد «مدرسه سیار» ساماندهی می‌شوند، افزود: سازمان دانش‌آموزی همراه با انجمن اولیا و مربیان در این استان و نواحی شیراز وظیفه ساماندهی سرویس مدارس را به عهده دارد.

وی بیان کرد: اعضای کارگروه ماده 18 شهر شیراز که وظیفه تصمیم‌سازی در امور سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزان را عهده‌دار است با عزم جدی، افزایش کیفیت ارائه خدمات به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را در اولویت کاری قرار داده است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس عنوان کرد: سرویس مدارس در قالب پروسه حمل‌ونقل دانش‌آموزی موضوع مهمی است که در قالب مدرسه سیار به آن نگاه می‌شود.

کلاری بابیان اینکه سازمان دانش‌آموزی فارس به‌عنوان مجری سرویس مدارس در سال تحصیلی 95-94 برای توسعه در چند محور برنامه‌ریزی‌های دقیقی را در دستور کار دارد، گفت: توجه به خصوصیات فردی و شخصیتی راننده، کیفیت خودرو، نحوه ارتباط با والدین، نرخ شهریه، چگونگی دریافت و پرداخت شهریه، نحوه نظارت و ارزیابی و از همه مهم‌تر وجود شرایط تربیتی و فرهنگی در سرویس مدارس ازجمله موضوعاتی بوده که سازمان دانش‌آموزی با بهره‌گیری از کارشناسان و برنامه‌ریزان مجرب به ساماندهی آن پرداخته است

وی بیان داشت: توجه به موضوع فرهنگی و تربیتی در سرویس مدارس و استفاده از فناوری اطلاعات برای ارتباط هر چه بیشتر و نظارت دقیق‌تر مسئولان و همچنین تعامل هر چه بیشتر با شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان به‌عنوان افراد مؤثر در این راستا در اولویت برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی قرارگرفته است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس ادامه داد: در راستای ساماندهی سرویس مدارس، توجه به استانداردهای حمل‌ونقل دانش‌آموزی کشورهایی که از سرویس مدارس استفاده می‌کنند نیز مورد تأکید قرارگرفته است.

وی از ساماندهی 7 هزار سرویس مدرسه برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: 30 درصد رانندگان سرویس مدارس سال تحصیلی جدید زن هستند.


نظرات بینندگان