کد خبر: ۷۵۳۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴

قرارداد طراحی و ساخت دو «دکل نفتی» در شیراز منعقد شد/ هزینه ساخت هر دکل 170 میلیون دلار است

مدیر عامل شرکت صنایع فراساحل ایران گفت: این دکل‌ها قدرت حفاری در جهت‌های افقی، طولی و عمودی و تا سه، چهار و پنج هزار متر را دارد.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، استاندار فارس با اشاره به مزیت‌ها و توانمندی‌های فارس در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه علم و فناوری گفت: دولت باید متاسب با این مزیت‌ها توجه ویژه به حوزه علم و فناوری داشته باشد و سرمایه گذاری لازم را در این زمینه انجام دهد.

سید محمد علی افشانی در مراسم انعقاد قرارداد طراحی و ساخت دو دکل حفاری دریایی در شیراز، از امضاء این قرارداد در استان فارس و شهر شیراز که برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد، ابراز خرسندی کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با سرمایه گذاری دولت در حوزه علم و فناوری و تقویت شرکت‌های دانش بنیان، زمینه شکوفایی و توسعه اقتصادی استان فارس فراهم شود تا شاهد رشد شاخص‌های اقتصادی این استان در حد مطلوب باشیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه محور فعالیت حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش و کوشش برای بکارگیری نیروی‌های نخبه و شرکت‌های دانش بنیان است، اظهار امیدواری کرد که در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی در استان فارس باشیم.

ساخت دکل حفاری در ایران به صورت کاملا بومی انجام می‌شود

مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت صنایع فراساحل ایران هم در این مراسم گفت: اکنون متخصصان و مهندسان ایرانی به دانش فنی طراحی دکل و سکو‌ها دست پیدا کرده و ساخت دکل در کشور به صورت ۱۰۰ درصد بومی انجام می‌شود.

فرشید سید حسینی خاظرنشان کرد: در گذشته این دکل‌ها از خارج از کشور و به ویژه کشور چین خریداری می‌شد اما یک تیم مهندسی متشکل از ۱۵۰ نفر از متخصصان طی پنج سال گذشته برای بومی سازی فناوری ساخت این دکل‌ها در کشور مامور به کار شدند که بعد از سه سال تلاش، متخصصان و مهندسان ایرانی به دانش فنی طراحی این سکو‌ها دست پیدا کرده و موفق به ساخت دکل در کشور شدند.

مدیرعامل شرکت صنایع فراساحل ایران یادآور شد: در زمانی که طراحی دکل‌ها از خارج از کشور خریداری می‌شد ما ناگزیر به تامین ابزار و وسایل مورد نیاز برای اجرای آن‌ها بودیم به طوری که ۷۵ درصد تجهیزات ساختمان دکل از خارج از کشور تامین می‌شد.

سید حسینی با بیان اینکه دکل‌های ساخته شده در ایران مورد تایید شرکت‌های معتبر خارجی است، اظهار کرد: با بومی سازی دانش ساخت این دکل‌ها، در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد ساخت دکل با استفاده از محصولات و تولیدات داخل کشور و تنها ۳۵ درصد از تولیدات خارجی استفاده می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به تفاهم نامه طراحی و ساخت دو فروند دکل حفاری دریایی با طرح ایرانی گفت: این دکل‌ها تا عمق ۷۰ متری دریا قرار می‌گیرد و قدرت حفاری در جهت‌های افقی، طولی و عمودی و تا سه، چهار و پنج هزار متر را دارد.

سید حسینی با بیان اینکه وزن هر یک از این دکل‌ها هشت هزار تن و هزینه ساخت هر کدام ۱۷۰ میلیون دلار است، گفت: مقرر شده این دکل‌ها در مدت زمان ۲۸ ماه طراحی و ساخته شود و پس از ساخت آن‌ها قرار است در مناطق نفت خیز جنوب و میدان‌های مشترک بین ایران و قطر نصب شود که در مدت زمان ساخت این دو دکل دو میلیون نفر ساعت اشتغالزایی می‌شود.

بنابراین گزارش، در این آیین، تفاهم نامه طراحی و ساخت دو فروند دکل حفاری دریایی با طرح ایرانی بین شرکت صنایع فراساحل ایران با کنسرسیوم امید ایرانیان در استان فارس منعقد شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
UNITED STATES
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
0
یعنی محل تولیدش در شیراز است ادرس کار خانه تولید کجاست
کورش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
0
منظور از این خبر رو متوجه نشدم...شرکت در منطقه ویژه هرمزگان هست قراردادش در شیراز ؟؟
یعنی چه؟