کد خبر: ۷۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 10 شهریور 94

خبر دزدی یک روزنامه مدعی/ بیل گیتس های ایرانی حمایت می شوند/ راه اندازی خط تولید البسه یکبار مصرف به همت یک بانوی کارآفرین

خروج کارخانه پشم شیشه از محدوده شهر، انعقاد قرارداد طراحی و ساخت دو دکل حفاری دریایی از جمله تیترهای روزنامه های امروز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد چندی پیش برخی از اعضای شورای شهر برنامه های هفته دولت را میتینگ سیاسی و در جهت حمایت از جریان سیاسی خاصی مطرح کردند. روز گذشته معاون سیاسی امنیتی فرماندار شیراز این موضوع را بی انصافی خوانده و گفته: «سیاسی دانستن بزرگداشت هفته دولت انگ سیاسی است» که این گفته وی تیتر یک امروز این روزنامه شده است.

عکس امروز مربوط به خروج کارخانه پشم شیشه از محدوده شهر است که خبر آن و بررسی وضعیت دیگر کارخانه های آلاینده شیراز از قبیل نرگس و سیمان در شیرازه منتشر شده است. این روزنامه اما بدون اشاره به منبع این خبر آنرا با تیتر «پشم شیشه از شیراز رفتنی شد؛ نرگس کی میروی؟» به چاپ رسانده است.

خبر دیگری هم به نقل از شیرازه در این روزنامه به چاپ رسیده که دیروز در برخی از خبرگزاری های کشور با ذکر منبع کار شده بود اما نیم نگاه بدون اشاره به منبع این خبر سعی کرده این خبر را به نام خود مصادره کند: «دریافت 18 میلیارد تومان از 370 کارمند، به بهانه خرید خانه». گفتنی است این پیمانکار در سال 92 با عقد قرارداد ساخت منازل را شروع کرده و بعد از گذشت مدتی پیمانکار پروژه را رها کرده است.

سالاد گزارش یکی از خبرگزاری ها مبنی بر «سلطه تن‌پوش ترک و چینی در بازارهای داخلی» را تیتر یک خود کرده است. نویسنده این گزارش با اشاره به اوضاع نابسامان واردات پوشاک از ترکیه و چین که ارزش آن بالغ بر 6 میلیارد دلار است از تاثیر این واردات بی رویه بر اقتصاد و اشتغال کشور گفته و از سیاست های دولت در این زمینه انتقاد کرده است.

صدر اخبار داخلی این روزنامه به تیتر «انعقاد قرارداد طراحی و ساخت دو دکل حفاری دریایی» اختصاص یافته است. دکل های نفتی مدتی است که به صورت بومی در داخل کشور ساخته می شود و قرارداد ساخت این دکل ها با حضور استاندار و معاون علمی و فناوری رییس جمهور به امضا رسیده است.

نشست خبری مدیر بانک کشاورزی استان هم دیگر موضوعی است که در صفحات داخلی کار شده است. صفری با اشاره به موضوع خشک سالی و زیان کشاورزان استان از پرداخت غرامت 700 میلیاردی به کشاورزان خبر داده است. وی در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به «پرداخت بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان طی پنج ماه اول سال جاری» از پرداخت بیشترین غرامت به باغ ها گفته است.

سالاد تیتر یک خود را به صحبت های لاریجانی در سازمان ملل اختصاص داده که گفته: «دموکراسی پایه صلح است». وی که برای شرکت در اجلاس روسای مجالس کشورهای جهان به آمریکا سفر کرده است در جریان این نشست و در مقر سازمان ملل به سخنرانی پرداخته است.

عکس امروز اما به علت تبلیغات فراوان در صفحه نخست، به گوشه ای خزیده و مربوط به نشست خبری مدیر بانک کشاورزی استان است که با «700 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان فارس» تیتر شده است.

کشاکش سرخآبی ها و نان مردم؛

سالاد

سالاد «افسانه آب»، افزایش تعداد دشت های بحرانی، افت شدید سطح آب های زیر زمینی، ایجاد فروچاله های زیر سطحی، فرو نشست زمین در بخش های مختلف، خشکیدن باغ ها، کوچ روستائیان، مرگ قنات ها، رودها و تالاب ها و تغییراتی که در سطح وسیع در گونه های جانوری و گیاهی، آرام و خزنده پیش می رود و همه و همه نشانه های جدی است از یک بحران! خبرجنوب در شماره ی امروز خود گزارشی از بحران آب به چاپ رسانده است در این گزارش اشاره شده که مدیران آب مردم را مسئول کم آبی می دانند اما باید گذشته را دید، زمانی که مسئولین اعلام می کردند که فارس در تولید گندم، ذرت، برنج و هندوانه و هر آنچه آب بر محسوب می شود، مقام اول را کسب کرده است. در گزارش خبر جنوب آمده است:«17 سال مستمر، عنوان اولی را در تولید محصولاتی کسب کردیم که شیره جان زمین را مکید، محصولاتی که زمین را از حاصلخیزی انداخت و روزگارمان را با تهدید بی آبی مواجه کرد» اما همچنان مسئولین مردم را مقصر اصلی می دانند. مدیر عامل آب و فاضلاب استان فارس گفته:« اگر مردم 20 درصد از مصرف خود را کاهش دهند، بی تردید از مرحله بحران می توان جان سالم بدر برد. قلندری به این هم اذعان کرده که :« به طور میانگین بیش از 26 درصد از کل آب موجود در شبکه های استان فارس هدر می رود، 2000 کیلومتر از شبکه های آب شرب استان نیازمند اصلاح و تعویض است اما تنها در هر سال 150 کیلومتر شبکه اصلاح می شود» 

«به همت یک بانوی کار آفرین؛ خط تولید البسه یکبار مصرف بیمارستانی در شیراز کلید خورد»، شرکت «ترنج پوشش فارس» واحد شیراز تولید کننده «البسه یکبار مصرف بیمارستانی استریل و غیر استریل» در شهرک صنعتی بزرگ شیراز افتتاح شد. مهدیه ساروئیه بانوی کارآفرین در خصوص فعالیت شرکت می گوید:«برای راه اندازی خط اختصاصی تولید البسه بیمارستانی استریل و غیر استریل، 250 میلیون تومان تسهیلات بانکی از بانک صنعت و معدن اخذ شد که متاسفانه در راستای تولید با کارمزدهای 21 تا 23 درصد ارایه شده است اما این امر باعث تحمیل هزینه های بازپرداخت گزاف به صنعتگران می شود» این کارآفرین موفق در مورد مشکلات شرکت می گوید:« کمبود سرمایه اعم از سرمایه در گردش برای راه اندازی کامل خط تولید استریل یکی از مشکلات این واحد تولیدی است که در صورت رفع این کمبود و توسعه این طرح، این واحد جزو اولین واحدهای تولید در این حوزه در سطح استان می باشد که قابلیت به کارگیری 50 نفر پرسنل در هر شیفت کاری را داراست»

سالاد معاون علمی و فناوری رییس جمهور با انتقاد از بانک ها که به گفته وی تنها سوله و زمین را به جان نخبگان و مغز ها ارزش اقتصادی می دانند گفته: «بیل گیتس های ایرانی حمایت می شوند». ستاری در جمع فعالان اقتصادی شیراز این را گفته که تیتر یک امروز شده است.

پروزه ساخت دکل نفتی که در شیراز تفاهم نامه آن امضا شده موضوع عکس امروز این روزنامه است که با کاریکاتوری جالب به استقبال از آن رفته است؛

سالاد

«خاک را گل نکنیم» عنوان یادداشت امروز این روزنامه است که به بهانه زمین خواری در گردنه حیران که این روزها به سوژه رسانه ها تبدیل شده، گریزی به موضوع زمین خواری در کشور و علل و عوامل آن پرداخته است.

نظرات بینندگان