کد خبر: ۷۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
مدیر کل موزه های کشور:

نی ریز ظرفیت داشتن موزه مردم شناسی را دارد/ در صورت تامین بنا، موزه را تجهیز می کنیم

کارگر اظهار داشت: در صورت تامین بنا برای ایجاد چنین موزه ای، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تمامی هزینه های تجهیز موزه را بر عهده می گیرد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نق از نبض نی ریز مدیر کل موزه ها و اموال منقول کشور، که برای افتتاح موزه خط و کتابت نی ریز به نی ریز سفر کرده بود، در گفتگوی اختصاصی با نبض نی ریز، هدف دیگر از سفر خود به استان فارس را پیگیری ساخت موزه مشاهیر شیراز عنوان کرد و گفت: برای به تصویر کشیدن و بازسازی تاریخ، فرهنگ و هنر گذشته خود، بایستی این افتخارات گذشته را ابتدا شناسایی و پژوهش و سپس در قالب موزه ها معرفی کنیم.

محمدرضا کارگر افزود: مردم نی ریز دارای یک ریشه تاریخی هستند و نقش زیادی را در ایجاد تمدن اسلامی ایران داشته اند.

وی با بیان اینکه نی ریز ظرفیت داشتن یک موزه مردم شناسی را در خود دارد، ادامه داد: اگر ما بتوانیم یک موزه در نی ریز داشته باشیم که به تاریخ و گذشته نی ریز و مردم این منطقه بپردازد و باورهای امروز آن ها در آنجا ارائه شود، سبک زندگی آن ها را بررسی کند، تاثیرات فرهنگ و تمدن در زندگی امروز آن ها تعیین شود، توانستیم بخش اصلی از پازل تاریخ و فرهنگ کشورمان را ایجاد کنیم.

مدیر کل موزه ها و اموال منقول کشور اظهار داشت: در صورت تامین بنا برای ایجاد چنین موزه ای، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تمامی هزینه های تجهیز موزه را بر عهده می گیرد.

کارگر موزه خط و کتابت نی ریز را موزه ای منحصر به فرد در استان فارس عنوان کرد و گفت: این موزه در رسته موزه های شخصیت شناسی و در حوزه موضوعی جز موزه های خط و کتابت محسوب می شود که در آینده باید غنی تر شود.

 

نظرات بینندگان