کد خبر: ۷۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 11 شهریور 94

پیشنهاد احداث شهرک سنگ به تایلندی ها/ مرگ روزانه چهار نفر در فارس به دلیل تصادفات/ بازار طلا دیگر طلایی نخواهد شد

بانک ها سراغ سرمایه گذاران صوری بروند، مرهمی بر زخم تعطیلی سینماهای شیراز، چمران جنوبی، مسیر سلامت می شوند از جمله تیترهای امروز روزنامه ها است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد «رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ موضع ما حفظ آرامش و تعامل بین دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز است»ایمانیه در مصاحبه با خبر جنوب گفته است:«حتی اگر تصمیم دولت در مورد زمین های مورد اختلاف بین دو دانشگاه مخالف نظر ما باشد، تعامل با دانشگاه شیراز به عنوان یک قطب علمی بزرگ جزو برنامه ها و سیاست های ما است» درحالی مسئولین علوم پزشکی شیراز به دور از حاشیه سازی به دنبال حل مسئله زمین های مورد اختلاف بصورت قانونی هستند اما مسئولین دانشگاه شیراز هر از چند گاهی مطلب جدیدی را در رسانه های بیان می کنند. قائم مقام رئیس دانشگاه شيراز در مصاحبه ای که با خبرگزاری مهر داشته گفته است:« براساس آخرین جمع بندی در دفتر دکتر جهانگیری [معاون اول رئیس جمهور] مقرر شد، دانشگاه شيراز بخشی از زمين‌هایی كه در اولويت نيازهايش نيست را به دانشگاه علوم پزشكی در ازای پولی که دولت پرداخت می کند، بفروشد» در این مصاحبه صفوی همچنین از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی خواسته است اگر زمین های دانشگاه وقفی است سندی را ارایه دهند. این ادعای صفوی در حالی است که پیش از این دانشگاه علوم پزشکی شیراز اسناد مربوط به وقف زمین ها را در رسانه ها منتشر کرده بود.

« مراودات فارس و تایلند وارد فاز جدید شد»، سفیر تایلند در ایران روز گذشته در جمع فعالان اقتصادی فارس و اعضای اتاق بازرگانی شیراز حضور یافت و به بررسی راه های همکاری ایران و تایلند با استفاده از ظرفیت های فارس پرداخت.« راسمی چتهام» سفیر تایلند با دعوت از فعالان اقتصادی فارس برای حضور در نمایشگاه سنگ های قیمتی و جواهرات که تا چندی دیگر در تایلند برگزار می شود گفته است:«ایران بازار خوبی برای تایلند است و تایلند آماده همکاری با ایران در زمینه احداث مراکز تجاری و پاساژ و همچنین هتل است» بسته ی پیشنهادی سفیر تایلند برای واردات اجناس به ایران و یا احداث مراکز تجاری در شیراز که از حد معمول خود نیز فراتر رفته است بسته ی مناسبی نیست. اما در این دیدار رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفته است:«راه اندازی شهرک تخصصی سنگ از جمله پیشنهادات صنعتی ما به طرف تجاری های تجاری تایلندی است. بازار تایلند بازار خوبی برای سنگ های قیمتی است و با توجه به این که فارس معادن سنگ قیمتی قابل توجهی دارد امیدواریم بتوانیم از تجربیات تایلند در زمینه فرآوری سنگ های قیمتی بهره ببریم»

«فارس همچنان صدرنشین قربانیان حوادث رانندگی»، بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی در چهار ماه نخست امسال 4 هزارو 302 مرد و 1 هزار و 293 زن در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که بیشترین آنها به ترتیب با 3 هزار و 668 فوتی در محورهای برون شهری، 1 هزار و 490 نفر در محورهای درون شهری، 418 نفر در مسیرهای روستایی و 19 نفر در مسیرهای نامعلوم جان باخته‌اند. در این مدت استان‌های فارس با 492 فوتی، خراسان‌رضوی با 490 نفر و تهران با 383 فوتی بیشترین و استان ایلام با 50 و خراسان جنوبی با 56 فوتی به ترتیب کمترین آمار تلفات رانندگی را داشته‌اند.

سالاد رییس اتحادیه طلا و جواهر شیراز به اشاره به دلایل رکود بی سابقه در این بازار گفته: «بازار طلا دیگر طلایی نخواهد شد» و این گفته وی تیتر یک امروز شده است. راسخ در گفتگو با خبرنگار نیم نگاه گفته بازار طلا به طور کلی جاذبه خود را از دست داده و گرایش مردم به بازار کم شده است. وی همچنین در مورد وجود طلای خارجی در بازار گفته: «تنها 10 تا 15 درصد از طلای موجود در بازار، طلاهای خارجی و ایتالیایی است».

از جمله اخبار داخلی اما می توان به خبر دیدار استاندار فارس با سفیر تایلند اشاره کرد که در صدر اخبار جا گرفته و با تیتر «زمینه برای حضور سرمایه گذاران خارجی در فارس فراهم است» به نقل از افشانی تیتر شده است.

خبر دیگر مربوط به نشست خبری گودرزی است که در این نشست خبری به خبر «دستگیری مرد ژله ای پس از 14 مورد ارتکاب جرم» پرداخته است. این خبر هم در صفحه نخست تیتر شده است.

سالاد دومین جلسه کمیته حمایت از سرمایه گذاری استان با حضور رییس کل دادگستری استان برگزار شده است. القاصی مهر در این جلسه با اشاره به این موضوع که برخی از وام های کارآفرینی در جایی صوری سرمایه گذاری شده است، گفته: «بانک ها سراغ سرمایه گذاران صوری بروند». این گفته القاصی مهر تیتر یک افسانه است.

افتتاح سینما فرهنگ شیراز با اکران فیلم محمد رسول الله(ع) که در محل سازمان استاند و کتابخانه های شیراز احداث شده، موضوع عکس امروز این روزنامه است که یکی از صحنه های این فیلم است که با تیتر «مرهمی بر زخم تعطیلی سینماهای شیراز» کار شده است.

سالاد رییس مجلس خبرگان رهبری در هجدهمین اجلاسیه این مجلس به موضوعاتی چون نظارت استصوابی شورای نگهبان، اقتصاد مقاومتی و حق بررسی برجام توسط مجلس پرداخته اما این روزنامه ترجیح داده «طرفدار جدی برگزاری انتخابات الکترونیک هستم» را تیتر یک خود کند.

صدر اخبار داخلی به «چمران جنوبی، مسیر سلامت می شوند» اختصاص یافته است. این خبر را شهردار منطقه شش شیراز گفته و از احداث بوستانی سه هکتاری در این مسیر خبر داده است.

ماجرای CCU و لاک پشت ها؛

سالاد

سالاد تیتر یک خودرا از میان صحبت های رهبر انقلاب انتخاب کرده که در دیدار با فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا بیان فرموده اند: «برای مواجهه با همه راهکارهای دشمن، برنامه داشته باشید». از میان تمام صحبت های سیاسی و مهم رهبر انقلاب انتخاب این مطلب به عنوان تیتر جای تعجب دارد.

خبر دستگیری مرد ژله ای که توسط فرمانده انتظامی استان و در نشست خبری وی اعلام شده و خبر مربوط به احداث مسیر های پاک و سلامت در بلوار چمران به نقل از شهردار منطقه شش از جمله عناوین داخلی این روزنامه است.

نظرات بینندگان