کد خبر: ۷۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴

دادستان نظامی فارس: در انشاء خود نوشتم آرزو دارم قاضی شوم

آثار طایفه گرایی در سطح کلان بر ممسنی تاثیر منفی گذاشته است درحالی که فرزندان این شهرستان استحقاق بیشتری دارند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، رسول کریمی، دادستان دادسرای نظامی استان فارس در گفتگو با نورآنلاین  گفت: من همواره آرزیم قاضی شدن بود و در زمانی که در مقطع دبیرستان در شهر نورآباد ممسنی تحصیل می کردم در انشاء خود نوشتم آرزو دارم قاضی شوم تا حق مظلوم را از ظالم بگیرم.

وی با اشاره به وجود تعداد زیاد نخبه ممسنی در حوزه قضایی گفت: رشته حقوق از جمله رشته های دانشگاهی است که از مباحث متنوعی برخوردار است و مسائل مطالعاتی بسیار زیادی را در دل خود جای داده است.

مشاغل این رشته نیز منزلت اجتماعی بالایی دارند و اگر خوب کار شود سعادت دنیوی و اخروی فرد را تامین می کند.

رسول کریمی از نخبگان و فرزندان ممسنی - دادستان نظامی فارس

کریمی یکی از دغدغه های اصلی نخبگان ممسنی را مساله طایفه گرایی خواند و گفت: نیروهای نخبه بسیار زیادی در سطح کشور داریم. متاسفانه بسیاری از این نیروها از طایفه گرایی صدمه دیده و با آن دست و پنجه نرم کرده اند.  امیدواریم روزی برسد که این تعصبات کم رنگ شود.

آثار طایفه گرایی در سطح کلان بر ممسنی تاثیر منفی گذاشته است درحالی که فرزندان این شهرستان استحقاق بیشتری دارند. برای این نخبگان در خارج از شهرستان مشکلی وجود ندارد و مساله طایفه ای آنها را رنج نمی دهد.

این فرزند روستای دشت رزم در ادامه با اشاره به فعالیت نیروی انتظامی و سپاه در ممسنی گفت: این دو نهاد از ارکان امنیتی کشور هستند و خدماتی در رابطه با نظم و امنیت جامعه متحمل می شوند. امیدواریم با همکاری این عزیزان شاهد کمترین حوادث در شهرستان باشیم و چهره ممسنی در سطح استان تغییر کند.

این مقام مسئول افزود: ممسنی یکی از شهرستان های امن استان است و برای مثال در بسیاری از شهرستان ها، اشرار زیادی وجود دارد ولی در این شهرستان شاهد کمترین اشرار و وقوع مسائل امنیتی هستیم.

دادستان نظامی استان در توصیه به پرسنل نیروی انتظامی و سپاه گفت: پیشگیری از وقوع جرم از اولویت کاری سازمان قضایی استان است و باید پرسنل،  اطلاعات و آگاهی خود را نسبت به مسائل قضایی افزایش بدهند.

این سازمان در راستای افزایش آگاهی کارکنان یگان های فارس، همایش ها و کارگاه های  آموزشی متعددی در سطح استان و شهرستان ها با حضور اساتید و مسئولین برگزار می کند.

نظرات بینندگان