کد خبر: ۷۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴

پلمب 15 باشگاه ورزشی فروشنده مواد نیروزا در شیراز

مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: با هدف سلامتی ورزشکاران وعلاقه مندان به ورزش 15 باشگاه که داروهای غیرمجاز نیروزا و خطرناک در شیراز به فروش می رساندند پلمب شدند و مواد آنها نیز ضبط شد.
به گزارش شیرازه، حیدرعلی کامیاب کلانتری چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: نام این باشگاه ها که متاسفانه در محل کارشان با سرنگ اقدام به تزریق مواد غیر مجاز می کردند در اختیار اداره اماکن قرار گرفته و بزودی از طریق رسانه ها نام آنها را اعلام خواهیم کرد.

وی ضمن هشدار به اثرات زیان آور استفاده از مواد خطرناک وغیرمجاز نیروزا افزود : از خانواده ها می خواهیم مواظب فرزندان خود باشند و اجازه ندهند برای به اصطلاح تناسب اندام خود از موادی استفاده کنند که عوارض زیادی به دنبال دارد.

کامیاب بیان کرد: براساس تحقیقات مستند علمی داروهای غیرمجاز نیروزا حاوی مواد بسیار خطرناک شیمیایی هستند که برخی موارد موجب بروز سرطان درافراد مصرف کننده می شودضمن این که تزریق این گونه مواد خانمانسوز خطر ابتلا به ویروس اچ. آی. وی(ایدز) و هپاتیت را افزایش داده و در مواردی نیز ابتلای فرد به این بیماری ها مشاهده شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس آگاه سازی جوانان ورزشکار نسبت به عواقب زیانبار ناشی از مصرف مکمل های غیرمجاز در رفع این معضل را موثر و دخالت مستقیم دولتمردان بر کنترل ورود داروهای نیروزای غیرمجاز به کشور را لازمه این کار دانست.

وی بیان داشت: مصرف هر یک از مواد نیروزا غیرمجاز و حتی مواد نیروزای مجاز بدون مشورت پزشک متخصص عوارض در کلیه ، کبد، تغییر در میل جنسی، ناباروری، سرطان پروستات، بروز اختلالات رفتاری، کوتاهی قد، بروز صفات ثانویه جنسی زودرس، ریزش مو و ده ها نوع آسیب دیگر به دنبال دارد.

کامیاب افزود: تعدادی بازرس مجرب انتخاب کرده ایم تا به طور مرتب و بعضا نامحسوس وارد باشگاه ها در استان فارس شوند و از ابتدای شهریور ماه نیز 50 باشگاه مورد بازرسی قرار گرفت که باشگاه های متخلف پلمب شدند، برخی نیز به آنها تذکر داده شد و تعدادی از باشگاه هاکه تمام مسایل را رعایت کردند،مورد تشویق قرار گرفتند و از آنها در آیینی تجلیل خواهیم کرد و تا ریشه کن شدن این معضلات کار را ادامه خواهیم داد.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس با اظهار اینکه برای نخستین بار کمیته رسیدگی به تخلف باشگاه ها در فارس تشکیل شده است، بیان کرد: متاسفانه تعدادی از باشگاه ها فاقد پروانه فعالیت هستند و برخی نیز پروانه آنها نیاز به تمدید دارد که به آنها اخطار داده می شود هر چه سریعتر نسبت به رفع موانعی که منجر به بستن شدن باشگاه می شود، اقدام کنند.

وی به نقش اساسی خانواده نسبت به پاکسازی باشگاه ها اشاره کرد و گفت : ما در قبال فرزندان این آب و خاک مسوولیم و انتظار داریم خانواده ها در این امر ما را یاری کنند تا جامعه ورزشی عاری از آلودگی داشته باشیم.

کامیاب ادامه داد: برخی از باشگاه نیز خلاف موازین شرعی و اصول اخلاقی رفتار می کنند که به آنها نیز تذکر داده شد و در صورت تکرار نیز جریمه های سنگنین نقدی و لغو پروانه کار برای آنها در نظر گرفته شده است.
وی افزود: برای اگاهی هر چه بیشتر علاقه مندان به ورزش بدنسازی تمام باشگاه ها موظف شدند با نصب تابلوهای هشدار دهنده ضمن معرفی داروهای خطرناک ،عوارض ناشی از زیان مواد نیرو زا را به اطلاع ورزشکاران برسانند.
نظرات بینندگان