کد خبر: ۷۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴

تاکید فرماندار قیروکارزین بر توانمندسازی مددجویان با ایجاد شغل و معیشت پایدار

فرماندار قیروکارزین گفت: باید با توانمند کردن مددجویان و ایجاد شغل و معیشت پایدار آنان را از مدار مستمری‌بگیری و دریافت‌های ناچیز دولتی خارج کنیم.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پرگون، اشکان کاظمی فرماندار قیروکارزین، در دیدار خود با رئیس و کارکنان اداره بهزیستی قیروکارزین اظهار داشت: یکی از معیارهایی که در میزان قرب الهی مدنظر قرار می‌گیرد بحث خدمت به بندگان خداوند و به‌ویژه قشر ضعیف و ناتوان جامعه است و به‌یقین کسانی که در این مسیر قدم برمی‌دارند در درگاه خداوند مقرب‌ترند.

وی افزود: کار در بهزیستی با تمام مشکلاتی که به همراه دارد اگر با صبر، تقوا و اخلاص همراه باشد عبادت محسوب می‌شود.

فرماندار قیروکارزین اضافه کرد: بحث گسترده کردن حضور و مشارکت مردم در امور بهزیستی از بحث‌هایی است که می‌تواند کمک شایانی به بهزیستی در راستای رسیدن به اهداف خود داشته باشد و یکی از مصادیق مؤثر این مشارکت نیز استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد است.

کاظمی به لزوم توانمندسازی مددجویان با ایجاد شغل و معیشت پایدار تأکید کرد و بیان داشت: یکی از موضوعات مهم در بحث جلب مشارکت‌های مردمی، موضوع توانمندسازی مددجویان است که این بحث یکی از سیاست‌های بهزیستی نیز بوده و باید با تعامل و همکاری اعضا، فرهنگ تولید را جایگزین فرهنگ مصرف کرده و در راستای توانمندسازی افراد زیر پوشش حرکت کنیم.

این مقام مسئول بابیان این‌که تعامل ادارات این شهرستان بسیار مطلوب است گفت: هماهنگی، همدلی و مشارکت از الویت‌های ضروری محسوب می‌شود و این فضا در این شهرستان حاکم است.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که قشری که به بهزیستی مراجعه می‌‌کنند به‌طور معمول از افراد ضعیف جامعه مانند زنان بی‌سرپرست، معلولان و سایر اقشار آسیب‌پذیر هستند، از رئیس و کارکنان بهزیستی خواست تا ضمن اجرای طرح تکریم ارباب‌رجوع، در مورد بحث راهنمایی مراجعان به این ادارات نیز توجه بیشتری صورت گیرد.

نظرات بینندگان