کد خبر: ۷۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴

برگزاری همایش تجلیل از نخبگان و استعدادهای برتر قیروکارزین

همایش تجلیل از نخبگان و استعدادهای برتر شهرستان قیروکارزین در زمینه‌های مختلف علمی، ورزشی، هنری و فرهنگی با حضور مسئولان محلی برگزار شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پرگون، با حضور مسئولان محلی همایش تجلیل از نخبگان و استعدادهای برتر شهرستان قیروکارزین در زمینه‌های مختلف علمی، ورزشی، هنری و فرهنگی در سالن اجتماعات فرمانداری قیروکارزین برگزار شد.

فرماندار قیروکارزین در سخنان خود در این همایش اظهار داشت: امروزه نخبگان در جوامع مختلف دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و کشورهای غربی با در اختیار گذاشتن تمام امکانات نخبه‌ها را از سراسر جهان جذب کرده و در راستای پیشبرد اهداف خود در زمینه‌های مختلف علمی، ورزشی و سیاسی و اقتصادی و ... استفاده می‌کنند.

اشکان کاظمی حمایت از نخبگان در حوزه‌های مختلف را در دستور کار دانست و تصریح کرد: حمایت و تقدیر از ذخایر علمی کشور، رمز بقا و استقرار سازه‌های مستحکم در فناوری ملی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در جوامع در حال‌ توسعه، استفاده از خرد جمعی و فکرهای نو و دارای خلاقیت می‌تواند در رسیدن به اهداف جامعه کمک‌ کننده باشد بیان داشت: همکاری و تعامل مسئولان با نخبگان علمی، فرهنگی، ورزشی می‌تواند پیشرفت این شهرستان را به دنبال داشته باشد و باید همگی در این راه کوشا باشیم.

کاظمی گفت: امروز قیروکارزین دارای نخبگانی است که در استان و کشور صاحب‌نظر هستند و باید با قبول نگرش‌ها و دیدگاه‌های مختلف و با در نظر گرفتن استعداد و توانایی‌های هر شخص از ظرفیت‌هایش برای توسعه و رشد شهرستان استفاده کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه نخبگان خود به‌عنوان نیروهای شاخص باید در فرهنگ‌سازی استفاده از نیروهای متخصص بومی تأثیرگذار باشند خاطرنشان کرد: حرف و رفتار نخبگان به دلیل مقبولیت اجتماعی و الگو بودن می‌تواند به جامعه سرایت کرده و با توجه به اینکه ظرفیت‌های مطلوبی در شهرستان وجود دارد می‌توان با طرح موضوعات و ارائه راهکارها اقدامات ارزشمندی را انجام داده و با فرهنگ‌سازی به جایگاه مطلوب شهرستان برسیم.

فرماندار قیروکارزین با اشاره به اینکه تشکل‌های غیردولتی می‌توانند با کسب مجوز فعالیت‌های ارزشمندی داشته باشند، افزود: برای استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرستان، شکل‌گیری سازمان‌های مردم‌نهاد و بهره‌گیری از ظرفیت آن‌ها در مسیر توسعه شهرستان بسیار مهم است.

کاظمی در پایان افزود: تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، ظرفیت‌سنجی، توان‌افزایی، اجرای هدفمند و پایش ارزشمند از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مؤلفه‌هایی است که در پیشرفت یک مجموعه غیردولتی می‌تواند مفید و مؤثر باشد.

نظرات بینندگان