کد خبر: ۷۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
مدیر کمیته امداد امام خمینی "ره" استهبان خبر داد:

اختصاص بیش از یک میلیارد ریال برای بیمه زنان سرپرست خانوار در استهبان

مدیر کمیته امداد از اختصاص1.340.000.000 ریال اعتبار برای بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد خبر داد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از سراج استهبان؛ شهرام بازیار ‌درتشریح این خبر گفت: بابت بیمه شدن خانوارهای مورد حمایت این نهاد و بهره‌مندی آنان از مزایای بازنشستگی، در مدت 5 ماه گذشته بیش از یک میلیارد و 340 میلیون ریال به حساب سازمان تامین اجتماعی شهرستان استهبان واریز شده است.

وی افزود:418 نفر از سرپرستان خانوار مورد حمایت این نهاد مشمول قانون بیمه تامین اجتماعی شده‌اند که از این تعداد119  نفر از زنان سرپرست خانوار و مابقی از مجریان طرح اشتغال هستند.

وی خاطرنشان کرد: مبالغ واریزی این نهاد که به صورت سه‌ ماهه انجام می‌شود بیش از840 میلیون ریال بوده که در قالب سهم 50 درصد از طرف کمیته امداد و 50 درصد توسط دولت از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تامین شده است.

وی با تاکید بر اهداف بلند‌مدت کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانوارها تصریح کرد: مردان مشمول این طرح در سن 60 سالگی و زنان در سن 55 سالگی با پرداخت حداقل 10 سال حق بیمه، بازنشسته شده و از مزایای این سازمان مانند مستمری ماهانه و غیره بهره‌مند می‌شوند.

نظرات بینندگان