کد خبر: ۷۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌ها؛

«گوام» در آزادی کیسه گل شد/ جوان‌ ها خودنمایی کردند

تیم ملی با این پیروزی ۴ امتیازی شد و پایین‌تر از دو تیم عمان و گوام که شش امتیاز دارند، با ۴ امتیاز و یک بازی کمتر در رده سوم گروه قرار گرفت.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، تیم‌های ملی فوتبال ایران و گوام از ساعت ۱۹ امروز پنجشنبه در چارچوب دیدارهای گروه D مرحله انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند که تیم کشورمان با ارایه یک بازی برتر حریف خود ۶ بر صفر را شکست داد. اشکان دژاگه (۸- پنالتی)، مهدی طارمی (۳۱ و ۶۵) ، سردار آزمون (۳۴ و ۴۱) و مهدی ترابی (۸۹) زننده گل‌های تیم ایران بودند.

تیم کشورمان بازی را با ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، احسان حاج‌صفی، آندرانیک تیموریان، وریا غفوری، وحید امیری، امید ابراهیمی، اشکان دژآگه، سردار آزمون و مهدی طارمی آغاز کرد و از همان لحظات ابتدایی سعی کرد حریف خود را تحت فشار قرار دهد.

بعد از اینکه چند ارسال از جناحین که ضربات امیری و ابراهیمی را به دنبال داشت و دروازه گوام را با خطر مواجه کرد خیلی زود بازیکنان ایران به گل رسیدند. فرار سردار آزمون در دقیقه ۸ پشت مدافعان حریف باعث شد داگلاس هریک دروازه‌بان گوام روی او مرتکب خطای پنالتی شود. این ضربه را اشکان دژاگه خلاف جهت حرکت دروازه‌بان حریف به گل تبدیل کرد.

تیم ایران بعد از این گل فشار خود را حفظ کرد و روی شوت راه دور آندو در دقیقه ۱۲ تا آستانه گل دوم هم پیش رفت که هریک آن را به کرنر فرستاد. بازیکنان تیم گوام که زور نزدیک شدن به دروازه ایران را نداشتند پس از آن در یک سوم دفاعی خودی تجمع کردن تا فضاها را از بازیکنان ایران بگیرند.

در دقیقه ۲۹ بازی طارمی فرصت خوبی برای گشودن دروازه حریف داشت اما ضربه او بعد از چرخشی که داشت با بی دقتی نواخته شد. طارمی در دقیقه ۳۱ دروازه حریف را روی حرکتی تاکتیکی به ثمر رساند. او روی پاس عمقی سردار آزمون به عمق دفاع گوام زد و با یک ضربه بغل پا گل دوم تیم ایران را وارد دروازه حریف کرد.

تیم کشورمان خیلی زود به گل سوم خود هم رسید. بازیکنان گوام در یکی دو صحنه تا پشت محوطه جریمه ایران پیشروی کردند اما خیلی زود گل سوم را دریافت کردند. سانتر اشکان دژاگه از جناح راست با پرواز بلند و ضربه سر دیدنی سردار آزمون همراه شد و بدین ترتیب گل سوم ایران در دقیقه ۳۴ به ثمر رسید.

این پایان کار دو تیم در پایان نیمه نخست نبود. اشکان دژاگه در دقیقه ۴۱ توپ را با پشت پا به وحید امیری سپرد و سانتر او از جناح چپ با ضربه سر زیبای سردار آزمون همراه شد و دروازه گوام برای چهارمین بار باز شد تا شاگردان کی‌روش با بردی پرگل به رختکن بروند.

در نیمه دوم مشخص بود که تیم گوام برای کمتر گل خوردن به میدان آمده است. همه بازیکنان این تیم پشت محوطه خودی تجمع کرده بودند تا هیچ فضایی در اختیار بازیکنان ایرانی قرار نگیرد. شاگردان کی‌روش با عرض دادن به بازی سعی داشتن دفاع چند لایه این تیم را باز کنند اما تجمع و دوندگی بازیکنان حریف کار را برای گلزنی سخت کرده بود.

در دقیقه ۶۴ بازی رامین رضاییان جانشین وریا غفوری شد. این تعویض خیلی زود موثر واقع شد. رضاییان اولین توپی را که دریافت کرده بود را برای طارمی ارسال کرد تا او با ضربه سر در دقیقه ۶۵ گل پنجم ایران را به ثمر برساند.

کی‌روش در دقیقه ۶۹ مهدی ترابی را جایگزین سردار آزمون کرد و در دقیقه ۷۵ نیز عالیشاه جانشین اشکان دژاگه شد تا فشار روی دروازه گوام ادامه پیدا کند. در دقیقه ۸۱ بازی عالیشاه می‌توانست روی ضربه سر گلزنی کند که این اتفاق رخ نداد.

درحالی که بازی به لحظات پایانی خود نزدیک شده بود مهدی ترابی در دقیقه ۸۹ گل ششم تیم کشورمان را به ثمر رساند. این بازیکن توپی را که حوالی نقطه پنالتی گوام دریافت کرده بود با ضربه‌ای دقیقه وارد دروازه حریف کرد تا بدین ترتیب تساوی در زمین ترکمنستان با یک برد پرگل به فراموشی سپرده شود.

با این برد تیم کشورمان جمع امتیازات خود را در گروه D به عدد ۴ رساند. تیم ایران روز سه شنبه هفته آینده در زمین هند سومین دیدار خود را برگزار خواهد کرد.

نظرات بینندگان