کد خبر: ۷۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
جای خالی رفتار فروتنانه دولتمردان در برابر مردم!

وقتی وزارتخانه به رسانه‌ها انگ می‌زند و وزیر پس از تذکر، مجبور به عذرخواهی می‌شود!

چند روز پیش شاهد بودیم، یکی از مدیران کشور در اظهاراتی عجیب جمعی از مردم عزیز کشورمان را خیانتکار خطاب کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از جهان نیوز، برخی مدیران برخلاف رویه اسلامی و البته تاکیدات رهبرانقلاب رویه نامناسبی در پیش گرفته اند. آنان بی توجه به پیشینه ای که سبب شده است آنها به این میز و به این مقام برسند، در کمال تعجب از خود و اطرافیانشان قدیسانی به دور از خطا و اشتباه ساخته اند و در نتیجه در مقابل مردم، خود را حق به جانب می دانند.

چند روز پیش شاهد بودیم در راستای همین حق‌به‌جانب دانستن، یکی از مدیران کشور در اظهاراتی عجیب جمعی از مردم عزیز کشورمان را خیانتکار خطاب کرد. وزیر صنعت و معدن بی محابا به مردم این کشور تاخت و حرکت خودجوش آنان را تا سرحد مقابله با انقلاب بالا برد و گفت اینها ضد انقلاب و خائنند!

مردم از کشته شدن عزیزانشان در تصادفات خودروهای گران قیمت و البته بی کیفیت تولید داخل ناراحت و عصبانی هستند و به همین علت کمپینی خودجوش به راه انداختند. مردم فقط می خواهند اعتراضشان را به تولید نامرغوب خودرو نشان دهند و اگر قصد اعلام ضدیت و مقابله با نظام داشتند، رنگ و لعاب کمپین خودجوش شکل دیگری به خود می گرفت. در انقلابی و دلسوز بودن مردم همین بس که در سرما و گرما و بی هیچ چشم داشتی در میدان های مختلف از نظام دفاع کردند. اینان بودند که جوانان خود را برای دفاع از کشورشان راهی جبهه ها کردند. پس نباید جناب وزیر وقتی اعتراض مردمی به وزارت متبوعش را دید فریاد سر دهد که اینها خائن هستند و ضد انقلاب!

ای کاش آقای نعمت زاده، از همان ابتدا با نگاه همدردی با آسیب دیدگان وارد ماجرا می شد. باز جای شکرش باقی است که پس از افزایش اعتراضات، روابط عمومی وزارتخانه تصمیم به صدور بیانیه گرفت و البته رسانه ها را مقصر جلوه داد و برخی خبرها از عذرخواهی وزیر صنعت، معدن و تجارت حکایت داشت. اما ای کاش وزیر وعده ای برای بهبود شرایط می داد و آنگاه از مردم می خواست برای رسیدن به نقطه مطلوب از تولید داخل حمایت کنند، که قدر مسلم در این صورت نتیجه بهتری در انتظار صنعت کشورمان خواهد بود.

مردم از دولت تدبیر و امید، تدبیر ویژه ای در صنعت خودروسازی انتظار داشتند تا بلکه کیفیت افزایش یابد یا اینکه تولید این گونه خودرو ها متوقف شود، اما آنچه در عمل اتفاق افتاد این بود که دولت اراده ای برای حل این مسئله نشان نداد و کار به اینجا رسید تا کسی که پدر صنعت ایران لقب گرفته بود امروز تبدیل به بی تدبیرترین وزیر دولت شود. وزیری که برخلاف سن و سال و تجربه اش احساسی موضع می گیرد و بعد که می بیند کار بالا گرفته تلویحا مسأله را متوجه اشتباه رسانه ها می کند!

روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اگرچه بعد از چند روز یک عقب نشیی تلویحی و کم رنگ از خود نشان داد و همه چیز را به گردن رسانه ها انداخت که حرفهای وزیر را تحریف کرده اند(!) اما به هیچ وجه این عقب نشینی مناسب توهین صورت گرفته به مردم نبود. ضمن آنکه برفرض که رسانه ها صحبت های ایشان را درست بیان نکرده باشند باز هم وزیر باید بابت این تولیدات بی کیفیت از مردم عذرخواهی کند و پاسخگوی سهم صنعت خودروسازی در مرگ هموطنان مان در تصادفات جاده ای باشد.

البته ساعاتی بعد خبری مبنی بر عذرخواهی آقای نعمت زاده پس از تذکر رئیس جمهور به وی بر روی خروجی رسانه ها قرار گرفت. وی گفت: من از مردم عذرخواهی می کنم و به خریداران خودرو جسارت نکرده ام و هیچگاه نگفتم هر کس خودروی داخلی نخرد، ضدانقلاب است. بنده با کمپین نخریدن کالای داخلی مخالف و معتقدم به جای این کمپین باید برای بهبود کیفیت، رضایتمندی مشتری، کاهش قیمت، خرید کالاهای داخلی و حمایت از تولید ملی کمپین راه انداخت.

قطعا برخورد مناسب با مردم از سوی مسؤولین جزء ابتدایی ترین حقوق شهروندی است. رفتاری که چند روز پیش از سوی وزیر اطلاعات شاهد آن بودیم و حجت الاسلام علوی ضمن عذرخواهی از مردم بخاطر خطای در کلام از اهالی رسانه هم برای انتقاد به جا از وی تقدیر کرد.

درست گفته اند که ادب مرد به ز دولت اوست. ای کاش فروتنی در برابر مردم، از سوی مسؤولان در پذیرش خطاها که رفتاری مبتنی بر آموزه های اسلامی است بیش از پیش دیده شود. منشی که در کشورهای غیر اسلامی نظیر ژاپن وجود دارد و حتی یک مسؤول پس از بروز یک خطای فاحش و بزرگ در زیر مجموعه اش، عذرخواهی که هیچ، استعفا می دهد.
نظرات بینندگان