کد خبر: ۷۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۴

دیدار مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با اعضای کنگره بزرگداشت آیت الله حدائق

این دیدار به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص برگزاری کنگره تجلیل از شخصیت عالم وارسته آیت الله حاج محمدرضا حدائق برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس، جمعی از مدیران و مسئولان موسسه هدی و دست اندرکاران ستاد کنگره بزرگداشت آیت الله حاج محمدرضا حدایق با مدیرکل صداوسیمای مرکزفارس دیدار و گفتگوکردند.

در این نشست ضمن تبیین شخصیت عرفانی وتشریح خدمات دینی، علمی و اخلاقی آیت الله حدائق آقای مجدزاده مسئول تحقیق وبررسی آثار این کنکره بین المللی گفت: به پاس 70 سال فعالیت های ارزشمند آیت الله حدائق درحوزه دین، کنگره بین المللی تجلیل از آن بزرگوار تا پایان امسال در استهبان و شیراز برگزار می شود.

وی گفت: قدر دانی از 70 سال خدمات و مجاهدت های علمی، فقهی، اخلاقی عالم فقیه آیت الله حدایق، ترویج روحیه قدر شناسی از تلاش ها و خدمات علمی به ویژه در حوزه فقه و اخلاق و تبلیغ اسلام، توجه دادن جامعه به جایگاه و ارزش علم، عمل، معنویت و کوشش در جهت ارتقای فرهنگ دینی، ترویج معارف دینی، معرفی شهر قرآنی استهبان، توجه دادن جامعه و اهمیت معنویت و اخلاق در زندگی و نقش آن در کسب جایگاه بلند اجتماعی و محبوبیت در بین آحاد مردم، ایجاد روحیه خودباوری و سخت کوشی در جامعه به خصوص جوانان از محورهای این همایش است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس هم در این نشست درخصوص انعکاس خبرها و اطلاعیه های مربوط به این کنگره و نیز تبادل منابع صوتی، تصویری و مکتوب مربوط به شخصیت این روحانی وارسته برای برگزاری با شکوه تر کنگره همچنین معرفی این شخصیت دینی از صدا و سیمای فارس اعلام آمادگی کرد.

این دیدار به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص برگزاری کنگره تجلیل از شخصیت عالم وارسته آیت الله حاج محمدرضا حدائق برگزار شد.

همچنین نشست هم اندیشی مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود شیراز با مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس و معاونان برگزار شد.

مدیر عامل این بنیاد فرهنگی در این نشست گفت: فعالیت بیش از 6 هزار سایت مجازی با اسامی گمراه کننده علیه امام زمان (عج) خطری جدی برای دنیای اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق کمرنگ بودن شناخت امام زمان (عج) بخصوص بین جوانان و نوجوانان حتی در دانشگاهها را معضل جامعه امروز دانست.

وی افزود: با آغاز فعالیت بنیادفرهنگی مهدی موعود(عج) از سال 84 در شیراز زمینه فعالیتهای علمی، پژوهشی، آموزشی و نشر محصولات معتبر فرهنگی با موضوع انتظار و مهدویت درفارس فراهم شده است.

وی تالیف کتب متعدد، برگزاری دوره های آموزشی با عنوان مهدی شناسی و مهدویت ویژه کارمندان دولت، چاپ و نشر کتب ویژه دانش آموزان با موضوع امام زمان، تربیت مربیان مهدوی، عرضه تالیفات معتبر با موضوع امام زمان و ساخت دانشگاه مهدویت به عنوان اولین مرکز آموزش عالی امام زمان(عج) در جهان را از مهمترین فعالیتهای این بنیاد برشمرد.

وی با بیان اینکه ولایت در کنار قرآن و نماز یک اصل است گفت: وهابیت ، داعش و حتی شیوخ عرب مصداق هایی از مدعیان پیروی از قرآن و نماز بدون توجه به ولایت و در حقیقت مصداق اسلام آمریکایی اند.

نظرات بینندگان