کد خبر: ۷۵۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴

گفتگو با نخبگان کنکور94 سروستان/ هیچ وقت به کلاس کنکور مراجعه نکردم

براساس آمار آموزش و پرورش امسال 200 نفر از سراسر شهرستان سروستان در آزمون سراسری شرکت کرده بودند که در این میان 3نفر موفق به کسب رتبه سه رقمی و دو نفر رتبه های 4 رقمی زیر 2000 شدند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از سرو آنلاین، کنکور امسال یه حال و هوایی خاص داشت.براساس آمار آموزش و پرورش امسال 200 نفر از سراسر شهرستان سروستان در آزمون سراسری شرکت کرده بودند که در این میان 3نفر موفق به کسب رتبه سه رقمی و دو نفر رتبه های 4 رقمی زیر 2000 شدند.




نکته جالب اینکه امسال نیز طی سنوات گذشته دخترخانم های کنکوری از آقا پسرها جلوتر بودند.آنچه در ادامه خواهید خواند گفتگوی کوتاهی با 5 نفر از نخبگان سروستانی در کنکور94  است.


 سجاد مرادی سروستانی

رتبه 363 گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک

جوانی آرام،باهوش و با تواضعی خاص.معدل وی در دبیرستان از 19/50 تا 19/75بوده است. او می گوید از مجموعه 20 نفری کلاس ما فقط 5 تا 6 نفر برای کنکور درس می خواندند.

 سجاد مرادی انگیزه شرکت در کنکور و آمادگی قبل از آن را حق انتخاب آینده ای بهتر عنوان می کند و می گوید؛ در کنار درس خواندن به تفریحات سالم و عادی روزانه نیز   می پرداختم.

 این نخبه کنکوری داشتن هدف و برنامه ریزی را عامل موفقیت می داند و می گوید بعد از انتخاب هدف و توکل بر خدا و به دنبال آن تلاش،برنامه ریزی  یکی از مهمترین ابزار موفقیت است.

مرادی از کمبود معلم گلایه دارد اما در عین حال همه دبیران به ویژه دبیران خویش از جمله آقایان؛ امراللهی،زارع شیبانی و مدیریت پیش دانشگاهی آقای ناصر تقی زاده که در پیگیری امور درسی و آموزشی تلاش کردند تقدیر می کند و اصرار دارد که اسامی آن ها را حتما بنویسم.

 مرادی سروستانی از خانواده به عنوان یکی از مهمترین ارکان موفقیت هر دانش آموزی نام می برد و این موفقیت را به خانواده اش تقدیم می کند.

 دانش آموز نخبه سروستانی که از جمله بسیجیان فعال این شهرستان است یکی از افتخارات خود را بسیجی بودن عنوان می کند و می گوید:بسیج را به خاطر اخلاص و یکرنگی و صداقتش دوست دارم.

 او قصد دارد در یکی از رشته های مهندسی برق یا مهندسی IT شیراز و یا صنعتی شریف ادامه تحصیل داده و به کشورش خدمت کند.

کلام آخر: موفقیت دست یافتنی است اگر بخواهید تلاش کنید و برنامه ریزی داشته باشید و حتما در این مسیر توکل بر خدا را فراموش نکنید.

 

 فیروزه مهدیزاده سروستانی

رتبه 467 تجربی

خانم مهدیزاده در کلام نخست خویش از گرفتن یک تصمیم  برای موفقیت در کنکور سخت گفت و اظهار داشت: سال اول چون رتبه خوبی کسب نکرده بودم انتخاب رشته نکردم و تصمیم گرفتم دوباره شروع به درس خواندن کرده و در کنکور 94 شرکت کنم . تصمیم بر اینکه یک سال دیگر خود را برای کنکور آماده کنم سخت بود اما دوست داشتم دوباره تمام تلاشم را انجام دهم.

 از مهرماه سال پیش (سال 93) برای خودم برنامه ریزی و شروع به درس خواندن کردم . به نظر من برای موفقیت در کنکور بهتر است هر کس برای خودش برنامه ریزی کند و به برنامه های دیگران اتکا نکند .

 از رتبه برتر کنکور پرسیدیم که نحوه ی درس خواندن در این پرسه ی چندین ماهه چطور گذشت ، او گفت:  از مهر ماه تا عید نوروز با جدیت درس خواندم گاهی از خواندن خسته می شدم اما باز با نگاهی به آینده و دلگرمی و امیدی که خانواده ام به من می دادند دوباره درس می خواندم.

 با برنامه ریزی جلو رفتم و با شرکت در آزمون ها خودم را محک می زدم تا به میزان پیشرفت و مفید بودن مطالعاتم پی ببرم.

 در طول مدت گذشته هیچگاه از کلاس های تقویتی استفاده نکردم و بیشتر به کتاب های درسی متکی بودم و در کنارش از کتاب های کمک درسی تست استفاده می کردم .تصمیم گرفتم در خانه و به صورت فردی درس بخوانم تا در مراکزی مانند کتابخانه و به صورت گروهی با دوستانم، زیرا باعث می شد وقت زیادی را تلف کنم . خانواده خیلی در موفقیتم موثر بودند بخصوص مادرم که شرایطی را به وجود آورده بود تا بتوانم بدون هیچ دغدغه ای روی درس هایم متمرکز شوم .

 از خانم مهدیزاده سوال کردیم چه میزان در روز را مطالعه می کردند که ایشان پاسخ جالبی دادند: زیاد به این فکر نمی کردم که باید چند ساعت درس بخوانم یا چند ساعت را خوانده ام اما هر روز میزان زمان های تلف شده را اندازه گیری می کردم و سعی می کردم آنها را به حداقل کاهش دهم.

 نظرم این بود که اگر 80 درصد از مطالب را خیلی خوب و مفهومی متوجه شوم خیلی بهتر از آن است که تمام درس ها را مطالعه کنم اما به طور کامل متوجه نشوم.

 

او علاقمندی خود را به ادامه تحصیل در رشته ی پزشکی عنوان می کند و مهمترین عامل موفقیت هر فرد در هر زمینه ای را توکل به خدا و داشتن تلاش می داند.

 

فاطمه حسن زاده سروستانی

رتبه 806 گروه آموزشی علوم انسانی

این نخبه بسیجی، از برنامه ریزی های خود برای آمادگی در کنکور صحبت کرد و گفت: از سال دوم دبیرستان با انتخاب رشته علوم انسانی تصمیم گرفتم با برنامه ریزی درس بخوانم و احساس می کردم با علاقه و اشتیاقی که به این رشته دارم در این رشته توانمند هستم و می توانم موفق شوم.

خانم حسن زاده سروستانی یکی از دلایل موفقیت خود را خانواده و حمایت آنان معرفی می کند و می گوید: تمام افراد خانواده ما تحصیل کرده هستند و من نیز دوست داشتم با تحصیل در رشته مورد علاقه ام برای جامعه ام فردی مفید باشم . خانواده ام با انگیزه هایی که به من می دادند باعث شدند هیچگاه احساس دلزدگی نسبت به درس و تحصیل نداشته و با محیطی که در خانه برایم بوجود آورده بودند بتوانم بدون دغدغه و راحت درس بخوانم .

 

وی مشکلات سال پایانی تحصیل را اینگونه بیان کرد: در بین دوستانم حدود 10 نفر خود را برای شرکت در کنکور آماده می کردند.

 

 متاسفانه ما در سال آخر تحصیلی مشاوری برای آشنایی با مهارت های لازم برای کنکور سراسری نداشتیم . مشاورانی که ما را در نحوه ی تست زنی و برنامه ریزی صحیح برای کنکور یاری کنند و اگر به مشکلی بر می خوردیم، خودمان با پیگیری آن را حل می کردیم .

 این نخبه علمی سروستانی در خصوص کلاس های تقویتی گفت: من هیچ وقت به  کلاس کنکور مراجعه نکردم و تنها متکی به کتاب های درسی ام بودم و در کنارش با استفاده از کتاب های تست به تمرین می پرداختم.

فاطمه حسن زاده، روز کنکور را اینگونه توصیف کرد: روز کنکور استرس زیادی نداشتم زیرا با آمادگی کامل آمده بودم و فضای کنکور نیز خوب بود. سوالات به ویژه سوالات دروس اختصاصی، نسبت به سال پیش سخت تر و مفهومی تر شده بود . اما با مطالعات خوبی که داشتم و با توکل به خدا می دانستم که موفق خواهم شد البته قبل از اعلام نتایج انتظار رتبه ی بهتری را داشتم .

از این نخبه ی بسیجی درمورد عضویتش در بسیج دانش آموزی سوال کردیم و او پاسخ داد : بسیج دانش آموزی یعنی اینکه ما می خواهیم در کنار علم و دانش راه شهدا را نیز ادامه دهیم. جایگاه بسیج از نظر من جایگاه والایی است و بهترین ویژگی بسیجی داشتن اخلاص و تعهد نسبت به دین،رهبر و جامعه است.

فطمه حسن زاده علاقه و اولویت خود در انتخاب رشته را تحصیل در دانشگاه امام صادق (ع) عنوان کرد و گفت: اولویت های بعدی من رشته های حقوق و روانشناسی دانشگاه شیراز است.

وی در پایان این گفتگو افزود: موفقیت خود را مدیون توکل به خدا،همکاری خانواده و معلمان دلسوز و همچنین شرکت در برنامه های آموزشی آیه های تمدن بسیج هستم .

 

اسماعیل مهدیزاده سروستانی

رتبه 1026 گروه آزمایشی علوم انسانی

جوانی پرنشاط،جسور و در عین حال مودب و سرشار از انرژی. او کلامش را با توصیف سال آخر دبیرستان و در آستانه کنکور آغاز می کند و می گوید:فضای کلاس ما،رنگ و بوی کنکور نداشت. احساس می کردم بیشتر هم کلاسی هایم برنامه ای برای کنکور ندارند.

من روزانه حدود 8 ساعت درس می خواندم. در طول دوران دبیرستان علاوه بر درس خواندن کار هم می کردم و درآمد حاصل از آن را خرج کلاس های آموزشی به ویژه آزمون های قلم چی می کردم. باور من این بود که برای موفقیت باید سختی کشید.

 اسماعیل از زحمات همه دبیران سروستانی تقدیر می کند و می گوید: دبیری که بتواند نحوه سرعت عمل در تست زنی به ما آموزش دهد در سروستان نداریم. ضمن اینکه مشکل کمبود معلم به ویژه در سال های آخر دبیرستان و جابجایی دبیران یکی دیگر از معضلات دوران دبیرستان ما بود.

وی می گوید؛ در اینجا باید از زحمات  و پیگیری های مدیر دبیرستان جناب آقای تقی زاده تشکر کنم. این دانش آموز نخبه از زحمات خانواده در جهت موفقیت خویش تعریف می کند و می گوید: ما تقریبا خانواده شلوغی هستیم و من بخشی از زمان مطالعه را در کتابخانه سروستان می گذراندم اما خانواده ام برای این موفقیت خیلی زحمت کشیدند و از آنها متشکرم.

اسماعیل مهدیزاده از بی برنامگی دانش آموزان به ویژه در طول 2 سال آخر دبیرستان گلایه دارد و می گوید :درس نخواندن و بازی و تفریح به ویژه در فضای مجازی و واتس آپ و .... به نوعی یک فوق کلاس برای دانش آموزان محسوب می شود و این حاشیه برای موفقیت در کنکور به ویژه در سال های آخر بسیار مضر و ناامید کننده است.

 وی احساس رضایت از خویشتن و دست یابی به جایگاه اجتماعی عالی را از جمله دستاوردهای موفقیت در زندگی عنوان می کند و می گوید:تلاش امروز موفقیت فردا را به دنبال دارد.  او قصد دارد در رشته حقوق و یا دبیری آینده ای بهتر برای خود و جامعه اش رقم بزند.

 اسماعیل نیز همچون دوستش،سجاد مرادی از بسیجی بودنش تعریف می کند و می گوید: امام(ره) فرمودند؛ بسیج لشکر مخلص خداست، این جمله را من باور دارم زیرا صداقت و اخلاصی که در بچه بسیجی ها می بینم در هیچ جای دیگری ندیده ام و برای همین بسیجی بودن را یک افتخار ناب می دانم. 

اسماعیل خیلی از رتبه اش راضی نیست اما در عین حال صادقانه می گوید: توقع رتبه زیر هزار داشتم اما باز هم خدا را شکر می گویم و از او سپاسگزارم.

 

هانیه نصر سروستانی

رتبه 1420 تجربی

خانم نصر سخنان خود را اینگونه آغاز می کند؛ اوایل تصمیم نداشتم یکسال دیگر خودم را برای کنکور آماده کنم و دوباره درس بخوانم ، اما انگیزه به تحصیل در رشته مورد علاقه ام باعث شد تا در کنکور 94 ثبت نام کنم .

صحبت کردن با دوستانی که در مدارس تیزهوشان بوده و کسانی که در کنکور موفق شده بودند منجر شد برای خودم برنامه ریزی کنم. با وجود تصمیمم مبنی بر شروع مطالعه از اول پاییز، به دلیل مشکلاتی که داشتم از اول آذرماه توانستم به صورت جدی مطالعه ام را آغاز کنم.

برای مدتی از درس خواندن خسته شدم و حتی برای یک هفته اصلا مطالعه ای نداشتم و از نظر فکری احساس میکردم دیگر نمی توانم ادامه دهم و با وجود تلاشی که دارم نمی توانم موفق شوم اما با گرفتن مشاوره از برخی مسئولین و دوستان موفق در عرصه کنکور تصمیم گرفتم  دوباره به درس خواندن ادامه دهم.

از هیچ کلاس تقویتی استفاده نکردم و تنها با  شرکت در آزمون ها خودم را ارزیابی می کردم .

به نظرم همه کسانی که می گویند باید برای کنکور ساعات مشخصی را درس خواند اشتباه می کنند  مثلا افرادی که می گویند روزانه 15 تا 16 ساعت درس خوانده اند. چنین چیزی اغراق آمیز و به دور از ذهن است و هیچ سودی ندارد .

من گاهی 6 ساعت به صورت مفید درس میخواندم و حداکثر ساعتی که توانستم درس بخوانم 10 تا 11 ساعت در روز بود .

وی که علاوه بر موفقیت های علمی جزء حافظان برتر قرآن و از اعضای فعال بسیجی است گفت:نزدیکی با کلام خدا و توکل به او در دوران تحصیل و بویژه در ساعاتی که خود را برای کنکور آماده می کردم، امید به موفقیت و انگیزه تلاش بیشتری به من می داد.

 

نصر در آخر علاقمندی خود را تحصیل در رشته پزشکی عنوان کرد و گفت: از نظر من بزرگترین عامل موفقیت هر فرد در زندگی توکل به خدا و داشتن نگاه به آینده است و اینکه چگونه بتوانیم برای جامعه مفید باشیم .

 

انتهای پیام/224224

نویسنده :
سرو آنلاین
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سروستانی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
0
دردو بر افتخار آفرینان بسیجی