کد خبر: ۷۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

صدور کارت هوشمند ویژه رانندگان سرویس مدارس شیراز

قائم‌مقام سازمان تاکسیرانی شهرداری شیراز گفت: بیش از ۹۰ درصد کارت‌های هوشمند رانندگان سرویس مدارس شیراز صادر شده و امسال خدمات حمل‌ونقلی به دانش‌آموزان به‌صورت هوشمند کنترل می‌شود.
به گزارش شیرازه، محمدجعفرجوانمردی در گفت‌ و گو با خبرگزاری تسنیم، از ساماندهی 8 هزار خودرو برای جابه‌جایی 86 هزار دانش‌آموز به‌عنوان سرویس مدارس در این شهر خبر داد و اظهار داشت: امسال با همکاری اولیا به صورت ویژه رانندگان متخلف شناسایی و از سامانه خدمات حمل‌ونقلی سرویس مدارس خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته  از 8 هزار راننده سرویس مدارس در شیراز 15 درصد رانندگان بانو بودند، گفت: براساس پیش‌بینی‌ها به نظر می‌رسد امسال نیز 1500 تا 2000 هزار خودرو در قالب سرویس مدارس نیاز باشد که بانوان دارای مجوز می‌توانند به سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند.

جوانمردی درباره همکاری صاحبان خودرو بانو در قالب رانندگان سرویس مدارس تصریح کرد: آنان می‌توانند در مقطع ابتدایی پسران و همچنین مقطع متوسطه دانش‌آموزان دختر فعالیت کنند.

قائم‌مقام سازمان تاکسیرانی شیراز با اشاره به هوشمند بودن کارت فعالیت رانندگان سرویس و برخورد با متخلفان گفت: 27 شرکت مسافربری موظف شده‌اند که وجه تعیین‌شده را از اولیا دانش‌آموزان در سه قسط دریافت کنند و امسال برخورد سازمان تاکسیرانی با متخلفان تشدید می‌شود.

وی بیان کرد: براساس انعقاد قرارداد رانندگان ملزم هستند که بیشتر از یک سرویس در هر شیفت فعالیت نداشته باشند و دانش‌آموزان باید 20 تا 25 دقیقه قبل از به صدا درآمدن زنگ مدرسه در ایستگاه برای سرویس موردنظر منتظر بمانند.

قائم‌مقام سازمان تاکسیرانی شیراز درباره عملکرد سرویس مدارس در سال تحصیلی 95-94 گفت: تاکنون جلسات متعددی با روسای نواحی آموزش‌وپرورش برای ارائه خدمات بهتر برگزارشده است و سرویس‌ها پیش از شروع مدارس آماده می‌شوند.

جوانمردی بابیان این‌که نرخ سرویس مدارس براساس تورمی که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود در صحن شورا به تصویب می‌رسد، گفت: هرسال اعضای شورای اسلامی شهر حتی 3 تا 4 درصد کمتر از تورم اعلام‌شده نرخ کرایه سرویس مدارس را مشخص می‌کنند.

وی افزود: چنانچه رانندگان تاکسی بخواهند خودسرانه از والدین دانش‌آموزان وجه اضافه دریافت کنند، سازمان تاکسیرانی با آن‌ها قاطعانه برخورد می‌کند.

جوانمردی سامانه شکایات و ارتباط مردمی 37309953 را پل ارتباطی بین مسئولان تاکسیرانی و شهروندان می‌داند و از آن‌ها می‌خواهد برای ارائه خدمات بهتر شکایات و پیشنهادهای خود را مطرح کنند.

نظرات بینندگان