کد خبر: ۷۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 15 شهریور 94

حاتم بخشی فارس تمامی ندارد/ خسارت 500 میلیون تومانی ولگردها به مبلمان شهری شیراز

سخنان لاریجانی در بازگشت از نشست روسای مجلس کشور های جهان در نیویورک در تمام رسانه ها بازتاب داشته است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد سخنان لاریجانی در فرودگاه امام خمینی(ره) در بازگشت از نشست روسای مجلس کشور های جهان در نیویورک در تمام رسانه ها بازتاب داشته است. مهم ترین محور صحبت های لاریجانی که در عصر مردم تیتر شده مربوط به تعیین و تکلیف برجام در مجلس است. «مجلس نظر قطعی خود را درباره برجام را مهر ماه اعلام می کند»

دیدار رهبر انقاب با رییس جمهور قرقیزستان دیگر موضوعی است که در صفحه نخست و با «تنها دفع شر قدرتهای سلطه گر، ایستادگی و تقویت ارتباطات کشورهای اسلامی است» تیتر شده است.

و کاریکاتور امروز؛

سالاد

سالاد «تدابیری خواهم اندیشید تا استان یزد به خود اجازه ندهد به مرزهای بوانات تعرض کند»، این جمله، بخشی از سخنان معاون سیاسی استاندار فارس در جلسه شورای اداری شهرستان بوانات است که یک سایت محلی [حرف رسا] آنرا منتشر کرده و امروز دست مایه گزارش خبر جنوب شده است. «همسایه های دیوار به دیوار، چشم از فارس بر نمی دارند!»، در این گزارش آمده است:« واقعیت این جا است که بحث الحاق بخشی از فارس به دیگران حرف امروز و دیروز نیست، اوج دست اندازی به اراضی این استان به سال های 42 تا 46 بر می گردد، زمانی که مسئولان وقت کرمان از غفلت مسئولان فارس کمال بهره را بردند و معادن سرشار از سرمایه «گل گهر فارس» به معدن «گل گهر سیرجان» تغییر نام داد و به کرمان پیوست. این الحاق اگر چه اعتراض شدید مردم فارس را در آن زمان به همراه داشت اما آخرین تصمیم برای قطعه قطعه کردن فارس و تقسیم آن مثل یک گوشت قربانی نبود» در این گزارش به جدا شدن روستا های قطرویه نی ریز اشاره شده و آمده است:« این بار هم زمزمه دست اندازی یزد به بوانات به گوش می رسد»، «به هر حال مساله این جاست که آیا در بین نمایندگان و مسئولان این استان آن قدر اجماع و اتفاق نظر وجود دارد که دست کم جلوی چشم دوختن همسایه دیوار به دیوار فارس به منطقه بوانات را بگیرند»

«زیبایی مخدوش»عنوان گزارشی است ازمبلمان شهری شیراز که چند سالی است از دست ولگردها و هنجارشکنان در امان نیست.در این گزارش آمده است:«سال هاست که تخریب اموال عمومی و مبلمان شهری به درد شهرهای بزرگی مانند شیراز تبدیل شده و هنوز هم کسی نتوانسته نسخه ای برای درمان این درد بنویسد اما خسارت ها به بیت المال مردم شهر هر روز دارد بیشتر می شود» دراین گزارش مدیر زیباسازی شهرداری شیراز گفته:«در سال گذشته 500 میلیون تومان خسارت به مبلمان شهری و تاسیسات شهری وارد شد که در حدود یک چهاردهم بودجه شهرداری در این بخش را تشکیل می داد» شهردار منطقه 8 نیز در این باره بیان داشته:«حضور کارتن خواب و آشغالگردها در بافت تاریخی شهر باعث بروز مشکلات بسیاری از جمله خسارت به تاسیسات، روشنایی، و زیبا سازی شهری در این منطقه شده است و برای برخورد با این معضلات نیازمند همکاری مردم و برخورد قاطع دستگاه قضایی با این متخلفان هستیم»

سالاد تیتر زده: «1000 نفر؛ 36 هزار میلیارد معوقه بانکی». این مطلب مربوط به صحبت های معاون وزیر تعاون در دهمین جشنواره تعاونی های برتر استان زنجان است. کلانتری با اعلام این خبر گفته باید اقتصاد را به سمت اقتصاد مردم محور سوق دهیم که این موضوع در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته است.

نشست شورای فرهنگ عمومی استان با صحبت های استاندار تیتر شده است: «فرهنگ با پول دولتی درست نمی شود». مشروح این خبر در صدر اخبار داخلی کار شده و عکس امروز هم به همین موضوع اختصاص یافته است.

یادداشت امروز اما به موضوع «سیگار، قلیان و جنسیت» اختصاص یافته و به بررسی این معضل اجتماعی در شیراز پرداخته است. در بخشی از این یادداشت آمده است: «مساله از این جهت تکان دهنده است که این زنان مادران حال و آینده ای هستند که باید فرزندانشان را از از هر اعتیادی دور کنند».

سالاد تیتر یک خود را به گزارش یکی از سایت های خبری اختصاص داده که به بهانه کمپین نخریدن خودرو ایرانی به بررسی وضعیت بازار خودروهای داخلی و کاهش قیمت ماشین های خارجی در این روزهای اخیر پرداخته است. این گزارش با «بازار خودرو به تکاپو افتاد» تیتر شده است.

هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور رییس شورای فرهنگ عمومی کشور و با سخنرانی آیت الله ایمانی برگزار شده است. صدر اخبار داخلی به همین جلسه اختصاص یافته و با «حرم سوم اهل بیت(ع) عنوان بدون معنون نیست» به نقل از آیت الله ایمانی تیتر شده است.

سالاد موضوع دست اندازی استان یزد به بخشی از استان فارس موضوع گزارشی در این روزنامه شده تا با بررسی روند الحاق قسمت هایی از استان هرمزگان و بوشهر به استان فارس بپردازد. «دست اندازی یزدی ها به خاک فارس» تیتری است که برای این گزارش انتخاب و تیتر یک این روزنامه شده است.

موضوع دیگری که نیم نگاه به بررسی آن پرداخته است مربوط به وضعیت چاه های استان است. تعداد چاه های بی شمار آب و برداشت بی رویه آب از سفره های آب زیرزمینی به حدی بحرانی شده که «برداشت آب در یک شهرستان فارس مساوی با یازده استان کشور!» است. و این موضوع باعث شده فروچاله های تخت جمشید به طرز خطرناکی به سمت این بنای تاریخی پیشروی کنند. تیتر دیگری صفحه نخست هم به همین فروچاله ها اختصاص یافته و همراه با عکسی از آنها به چاپ رسیده است: «برداشت بی حد منابع آبی دهان زمین را برای بللعیدن تخت جمشید گشود!».

صفحه پایانی این روزنامه به مناسبت هفته تعاون به سراغ رییس سازمان صنعت و معدن رفته است. مختاری به عملکرد این سازمان اشاره ای کره و به تشریح عملکرد این سازمان برای آینده پرداخته است. این مطلب با تیتر «نظارت بر عملکرد تعاونی های فارس دو قبضه می شود» به نقل از وی کار شده است.


نظرات بینندگان