کد خبر: ۷۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

زمستان امسال 2 میلیون خانوار فاقد گاز طبیعی داریم

مشاور وزیر نفت گفت: 2 میلیون و 360 هزار خانوار در شهرهای کوچک و روستاها فاقد گاز طبیعی هستند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمود آستانه پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، رؤسا، مسئولان واحدها و جمعی از کارکنان شرکت گاز استان زنجان با ارائه گزارشی از وضعیت گازرسانی در کشور اظهار کرد: در برنامه‌ای سه ساله مکلف به گازرسانی به 2 میلیون و 360 هزار خانوار هستیم.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون حدود 2 میلیون و 360 هزار خانوار در شهرهای کوچک و روستاها فاقد گاز طبیعی هستند و قرار است تا پایان سال 96 ضریب نفوذ گازرسانی در کشور به 100 درصد برسد.

آستانه تصریح کرد: از سوی مجلس شورای اسلامی به وزارت نفت اختیار داده شده است که براساس بند «ق» قانون بودجه سال 93 و سایر منابع آن گازرسانی به روستاها و شهرهای بدون گاز را اجرایی کند.

مشاور وزیر نفت با بیان اینکه براساس این قانون گاز طبیعی جایگزین سوخت‌های مایع از جمله نفت سفید، گازوئیل و نفت کوره می‌شود، تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران برای گازرسانی به شهرها و روستاها، در سال 94 حدود 6 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است که بین استان‌های مختلف کشور تقسیم و گازرسانی به شهرها و روستاها به تدریج انجام خواهد شد.

نماینده وزیر نفت در امور گازرسانی ادامه داد: در سال گذشته به غیر از نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ معـــادل 3 میلیــارد و 700 میلیون لیتر فــرآورده در بخش صنایع کشور مصرف شده است و تا پایان سال 96 به تدریج گــاز جایگزین سوخت مـایع در این صنـایع خواهد شد.

وی اضافه کرد: شرکت ملی گاز ایران برای امسال رقمی معادل 6 هزار میلیارد تومان تامین اعتبار کرده و از محل این بودجه که بین استان‌های مختلف کشور تقسیم می‌شود، گازرسانی به شهرها و روستاها به تدریج انجام خواهد شد.

آستانه خاطرنشان کرد: در صورت اجرای طرح‌های وزارت نفت در راستای بند «ق» تبصره 2 بودجه 93، حدود چهار میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان