کد خبر: ۷۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
رمزگشایی از سکه‌های آقازاده اوین نشین!

نوچه‌ های شهرام جزایری، بادیگاردهای مهدی هاشمی شدند

شهرام جزایری قول می‌دهد تا نوچه‌هایش در زندان که نقش محافظ را برای وی بازی می‌کردند در اختیار مهدی قرار دهد.
به گزارش شیرازه به نقل از جهان نیوز، هفته گذشته بود که سخنگوی قوه قضاییه از کشف حدود ۳۰ سکه طلا اعم از ربع سکه، نیم سکه و سکه‌های گرمی و یک دستگاه موبایل به‌ همراه سیم‌کارت از مهدی هاشمی در زندان اوین خبر داد. اتفاق کم نظیر وجود ۳۰ سکه طلا پس از گذشت ۲۲ روز در سلول یک زندانی خاص نظر اغلب خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری را به خود جلب کرد.

پس از اعلام این خبر از سوی اژ‌ه‌ای رسانه‌ها به گمانه‌زنی پیرامون کارایی سکه‌های طلا برای آقازاده خاص پرداختند. برخی این‌طور عنوان کردند که مهدی در زندان به ادامه شغل کارچاق‌کنی خود مشغول است و برخی دیگر از احتمال خرج شدن سکه‌ها برای گرفتن امتیازات ویژه خبر دادند.

اخبار تکمیلی نشان می‌دهد که مهدی هاشمی پیش از حضور در زندان اوین با یکی از شاخص‌ترین مفسدان اقتصادی دو دهه اخیر یعنی شهرام جزایری تشکیل جلسه داده و در این جلسه جزایری راهنمایی‌هایی را برای ورود به اوین در اختیار مهدی هاشمی قرار داده است.

شهرام جزایری در این جلسه قول می‌دهد تا نوچه‌هایش در زندان که نقش محافظ را برای وی بازی می‌کردند در اختیار مهدی قرار دهد. آقازاده مجرم نیز در قبال این کار، می پذیرد هزینه‌های لازم را بی‌کم و کاست تقبل کند.

هر چند این قبیل اقدامات آقازاده خاص در بیرون از زندان هم مسبوق به سابقه بوده اما کشیده شدن فضای باندبازی و زد و بند به داخل اوین نشان می‌دهد که مهدی اصلا به ‌دنبال درس گرفتن از گذشته و تغییر رفتار غلط خودش نیست.

ظاهرا این تعداد سکه که ظرف مدت کوتاهی از طریق کانال‌های خاص به این مفسد بزرگ اقتصادی رسیده است، قرار بوده صرف ایجاد اخلال و برخی اعمال خلاف مقررات زندان شود. مهدی هاشمی که بیرون از زندان هم چندان عادت نداشت تا به قوانین جاری کشور تن دهد؛ در اولین روزهای حضورش در اوین هم بنا را بر قانون‌شکنی و اخلال در نظم زندان گذاشته است.

هرچند آقازاده پرحاشیه با نگارش نامه‌هایی در روزهای ابتدایی آغاز دوران محکومیتش تلاش می‌کرد تا به مظلوم‌نمایی در افکار عمومی بپردازد اما این کشف بزرگ نشان داد مهدی در زندان نیز از همان عقبه دارای اهرم‌های قدرت و ثروتمند بهره‌مند بوده و قرار است در پوشش این مظلوم‌نمایی به سازماندهی دور تازه‌ای از اقدامات غیرقانونی گذشته خود بپردازد.

هر چند وکلای مهدی هاشمی تلاش کردند تا با نگارش متنی طولانی به توجیه وجود این مقدار طلا در سلول نامبرده بپردازند اما رو شدن دست آقازاده بیش از پیش نشان از هنجارشکنی وی دارد و اثبات کرد که بی‌قانونی، فساد اقتصادی و باندبازی به بخشی از اخلاقیات وی تبدیل شده است تا جایی که در زندان نیز نمی‌تواند از اعمال قانون‌شکنانه گذشته خود دست بردارد.

پیش از این سید وحید ابوالمعالی در پاسخ به اظهارات سخنگوی دستگاه قضا تلاش کرد در قالب متنی وجود این سکه‌ها را در سلول مهدی هاشمی کاملا قانونی جلوه دهد. وی این سوال را مطرح می‌کند که اگر به همراه داشتن چیزی ممنوع نیست چرا از کشف آن سخن گفته شده است؟

قطعا اژه‌ای بیش از ابوالمعالی به قانون اشراف دارد و با طرح این موضوع به خبرنگاران نشان داد که مظلوم نمایی و جوسازی علیه قوه قضائیه توسط این آقازاده تنها با اهداف سیاسی صورت می‌گیرد. در ضمن جوسازی که مدت‌ها درباره بی‌گناهی مهدی هاشمی انجام می‌شد کاملا با اهرم قدرت رسانه‌‌ای و اقتصادی صورت گرفته و آقازاده آنچنان به قدرت رانت آلوده است که حتی در زندان هم نمی‌تواند از اقدامات گذشته خود دست بردارد.

اواخر خرداد سال جاری بود که با رعایت ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی حکم مهدی هاشمی به اتهام اختلاس، ارتشا و جرائم امنیتی تأیید شد و پس از حدود دو ماه در ۱۸ مرداد حکم به اجرا درآمد. اما همین محدود حضور آقازاده در اوین حواشی فراوانی را به همراه داشته است که به نوعی اثبات می‌کند برخی رفتارهای عجیب و غیرمتعارف به زندگی روزمره مهدی هاشمی راه پیدا کرده است.

مهدی هاشمی متهم اصلی پرونده استات اویل است. پرونده‌ای که در آن کشورمان مبلغی حدود ۱۳ میلیارد دلار بابت رشوه ۱۵ میلیون دلاری آقازاده دچار ضرر و زیان شد و مبلغی حدود ۴۰ هزار میلیارد دلار (معادل یک سال یارانه همه مردم ایران) را به کشور تحمیل کرد.

جالب آن جاست که با وجود اختلاس‌های متعدد آقازاده و جرائم متنوع اقتصادی مهدی هاشمی رسانه‌های حامی وی بعد از حضورش در اوین مظلوم نمایی وی را در دستور کار قرار دادند و اکنون همین رسانه‌ها درباره پیدا شدن ده‌ها سکه طلا در سلول آقازاده سکوت می‌کنند و ترجیح می‌دهند تا ماجرا را به گونه‌ای متفاوت برای افکار عمومی بازسازی و مطرح کنند.
نظرات بینندگان